Daniel Nicolescu, fondator Symphopay si fost manager al PayU, estimeaza ca piata de comert online va creste si in 2017, insa intr-un ritm mai temperat comparativ cu anii precedenti. El subliniaza ca factorii importanti de crestere vin din trei verticale. Afla care sunt acestea, dar si modificari legislative si viitorul Symphopay, din textul de mai jos.

Cei trei factori de crestere, sau cele trei verticale de evolutie, sunt:

  • Multi-Channel – tot mai multi comercianti de succes au dezvoltat strategii care integreaza mai multe canale de distributie ale produselor; vedem integrari de la clasicul online-offline pana la modele mai sofisticate care adauga si canale de afiliati sau pe modelul „Marketplace”.
  • Logistica & Infrastructura – Daniel se asteapta ca in 2017 sa vada o dezvoltare accelerata pe partea de logistica, respectiv puncte de livrare fixe (“pick-up points”) si cresterea acuratetii estimarilor asupra timpilor de livrare
  • Platile mobile – faptul ca 90% din comenzile eCommerce sunt (inca!) platite cu numerar la livrare reprezinta o mare frana in dezvoltarea acestei industrii. „SymphoPay este implicata in cateva proiecte de anvergura de plata cu cardul la livrare care vor contribui in mod masiv atat la atragerea de mult mai multi cumparatori cat si la cresterea masiva a volumelor procesate”, subliniaza antreprenorul.

Daniel Nicolescu va fi prezent la ecomTEAM 2017, urmand sa ofere perspective relevante privind piata de comert online din tara si business-urile conexe. Alaturi de el, pe scena, vor urca manageri internationali si romani de la companii precum eBay, Google sau eMag.

La nivel legislativ, cel mai important pentru mediul de business este abilitatea de a derula activitatea intr-un mediu stabil si prognozabil. In consecinta, cel mai important ar fi un cadru legislativ fara prea multe schimbari si cu proceduri mult simplificate.

Piata eCommerce, 2 mld. euro

Piata eCommerce este evaluata in acest moment la aproximativ 2 miliarde de euro, valoare ce reprezinta insa doar 2% din totalul pietei de retail din Romania.

Citeste si:
Stanciu, eMag: Sunt legi gandite acum 15 ani, este vremea schimbarii
Iulian Stanciu, CEO eMag,...

„Cu alte cuvinte, exista o oportunitate reala de dezvoltare si sunt cateva nise care ar putea lua avant in urmatorii ani si aici putem observa verticalele de fashion, copii, casa si gradina si servicii financiare”, subliniaza Daniel Nicolescu.

Romania are doua mari avantaje: pozitionarea geografica si resursele umane – „aici ma refer atat la numarul mare de specialisti cat si abilitatea nativa a romanilor de a vorbi corect si fara accent o limba straina”.

„Cu siguranta ele pot constitui motive suficient de puternice pentru jucatori globali ce urmaresc intarirea pozitiei in piata prin dezvoltarea unui hub regional, hub ce poate fi logistic, de dezvoltare sau ambele”, subliniaza managerul.

Asteptari de la Symphopay

Solutia SymphoPay este destinata comerciantilor care doresc sa imbunatateasca experienta de cumparare prin conectarea tuturor terminalelor de plata (fixe sau mobile) la o platforma centrala ce permite integrarea campaniilor de marketing si fidelizare.

„Din aceasta perspectiva, provocarile au fost pe masura insa cele mai intense le-am avut in discutiile initiale cu primele banci cand am analizat beneficiile ce le putem dezvolta impreuna si cum pot fi ele traduse in cresterea business-ului unui comerciant. De exemplu, sansele ca un client sa cumpere din nou cresc cu pana la 70% daca i se ofera un cupon de reducere. Mai mult, prin oferirea unei experiente de plata net superioare, loialitatea clientului creste in mod exponential. SymphoPay va schimba rolul terminalului de plata din „cititor de carduri” in „masina inteligenta de marketing” – este probabil cea mai mare provocare, atat pentru noi cat si pentru intreaga piata de retail”, subliniaza Daniel Nicolescu.

Vino la ecomTEAM 2017 si vei avea posibilitatea de a discuta cu Daniel si alti speakeri de renume, incheia parteneriate si afla ponturi si instrumente relevante din eCommerce si nu numai.

Citeste si:
Domeniul in care amenzile se aplica pe legi din 1992
Tiberiu Pop, Cel.ro: In...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
George Serban, BestKids.ro: Reducerile sunt sufletul comertului