Grupul Pro TV, care trecut pentru prima oara in istoria sa printr-un amplu proces de rebranding, a anuntat grila de programe de toamna si achizitionarea drepturilor de transmisiune a Campionatului European de Fotbal 2020. Mai mult, odata cu noile investitii, Aleksandras Cesnavicius, CEO-ul Pro TV, a anuntat ca, incepand cu anul viitor, pretul spatiului publicitar la toate posturile de televiziune ale grupului vor creste cu 20%. Reprezentantii grupului Pro TV au oferit mai multe detalii despre toate cele mentionate mai sus, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Postul de televiziune Pro TV, detinut de Central European Media Enterprises (CME), a anuntat grila de toamna, care va cuprinde patru noi productii, sezoane noi ale emisiunilor consacrate si peste 40 de blockbustere. De asemenea, Pro TV a achizionat drepturile de transmisiune ale campionatului de fotbal Euro 2020 si va incepe sa difuzeze meciurile de fotbal din 2018.

Tocmai datorita investitiilor masive in noile productii si in achizitionarea drepturilor de transmisiune ale Campionatului European de Fotbal 2020 – despre care reprezentantii Pro TV nu au vrut sa ofere date financiare – pretul spatiului publicitar pentru toate cele sase posturi de televiziune detinute de grupul Pro TV pe plan local va creste cu 20%.

Anuntul a fost facut de Aleksandras Cesnavicius in cadrul conferintei de presa in care era prezentata grila de toamna si la care au fost invitate si agentiile de publicitate cliente ale grupului Pro TV. “About 20%” a fost expresia folosita de seful PRO.

Despre decizia de a majora pretul spatiului publicitar pentru toate posturile de televiziune de sub umbrela Pro TV, Cesnavicius a declarat ulterior ca are loc pe fundalul investitiilor facute in ultima perioada in productiile locale, aflate in crestere in grila Pro TV, dar si in alte achizitii, precum Euro 2020.

Citeste si:
Industria de media si divertisment ajunge la 3 miliarde dolari
Industria de media si...

“Acest pachet nu vine doar in contextul difuzarii campionatului european de fotbal, care intr-adevar este un eveniment foarte important pentru noi si toata piata si credem ca va rezona mai bine decat Euro 2016”, a spus acesta.

De altfel, costurile grupului PRO pentru productiile locale au fost in continua crestere in ultimii doi ani, potrivit lui Henryk von der Linden, COO Pro TV. “Pentru noi, este crucial sa investim in productiile potrivite. Fara a ne dezvalui costurile, putem spune ca in ultimii doi ani ne-am majorat investiile in productiile locale, in acelasi timp reusind sa economisim in alte parti. Este o strategie pe care o vom continua”, a declarat acesta.

CME atrage 49% din cheltuielile de publicitate din Romania, potrivit Media Initiative Book.

Grupul PRO TV a inregistrat venituri in crestere cu 25% in primul trimestru al anului 2017 fata de perioada similara a 2016, de 38,9 milioane de dolari, in timp ce la nivelul anului trecut, acestea s-a majorat cu 11,3% fata de 2015, la valoarea de 172,9 milioane de dolari.

Citeste si:
BREAKING: Concurentul lui Kovesi pentru Parchetul European se retrage
BREAKING: Contracandidatul...

“Succesul nostru financiar este mai mult sau mai putin legat de performantele programelor noastre. Si cum productiile noastre au audiente foarte bune si avem o relatie buna cu toata industria de publicitate si ceilalti clienti, rezultatele financiare sunt pe masura”, spune Cesnavicius.

Sportul, un nou pilon al PRO TV?

Anul trecut Pro TV a difuzat Euro 2016, iar in cadrul conferintei de presa a anuntat ca a achizitionat drepturile de difuzare a Campionatului European de Fotbal 2020, competitii difuzate de obicei de TVR. S-a schimbat focusul postului de televiziune comercial? Mizeaza pe sport?

“Pilonii principali ai PRO TV au ramas aceiasi: informatii si divertisment. Oferim 8 ore si jumatate de stiri, o cantitate pe care o consideram potrivita, iar restul este entertainment, prin productii si filme. In aceasta ultima categorie includem si sportul. Nu e ca si cum l-am descoperit azi, nici nu vrem sa devenim un canal de nisa, dar vrem sa oferim cele mai importante evenimente locale, importante publicului”, spune Cesnavicius.

Seful PRO TV nu o oferit detalii nici despre achizitia drepturilor de transmisiune ale Campionatului European de Fotbal 2020, ci doar a iterat ca va rezona mai bine decat Euro 2016, atat din perspectiva audientelor, cat si a veniturilor generate de publicitate.

Citeste si:
5 motive pentru care Guvernul Dancila ar trebui demis urgent
Motiunea de cenzura a...

Pe langa Euro 2020, Pro TV a achizitionat si drepturile de difuzare ale calificarilor pentru competitie si doua editii ale UEFA Nations League. 51 de meciuri vor fi transmise in exclusivitate, dintre care 46 vor fi in direct la Pro TV, iar celelelte cinci vor fi difuzate de Pro X, fostul Pro Sport, atunci cand orele partidelor vor coincide.

In ceea ce priveste zona de entertainment, grila de toamna a Pro TV va cuprinde patru noi emisiuni, ce vor incepe din luna septembrie: Gospodar fara pereche, Pe bune?!, Romania, jos palaria! si Fort Boyard. Grila este completata de sezoane noi din Vocea Romaniei, Visuri la cheie, Ai nostri si Las Fierbinti.

Cele mai scumpe productii realizate de Pro TV sunt Vocea Romaniei si Ford Boyard, potrivit lui Cesnavicius, care nu a vrut sa declare la cat se ridica investitiile in cele doua programe.

Rebranding si focus pe digital

Un alt aspect important prezentat in cadrul conferintei de presa si dezbatut ulterior cu reprezenantii Pro TV este rebrandingul grupului, primul in istoria sa.

Toate canalele TV din grup vor fi reunite sub acelasi concept grafic, vizual, dar si la nivel de denumiri. Astfel, Acasa TV devine Pro 2, ProSport devine Pro X, Acasa Gold se va numi Pro Gold, iar Pro Cinema ramane Pro Cinema.

“Am vrut sa ne concentram atentia si pe celelalte statii de televiziune, nu doar pe Pro TV, cum am facut ultimii ani, sa le ajutam sa se dezvolte si sa crestem calitatea continutului si credem ca au sanse mai mari sub umbrela grupului Pro. Avem o abordare diferita pentru fiecare brand”, a declarat Cesnavicius.

Proiectul de rebranding a fost initiat la inceputul anului si a fost realizat inhouse in Romania, potrivit lui Vasile Alboiu, directorul de creatie al Pro TV. “Functionam ca o agentie de creatie proprie, totul de la concept pana la grafica a fost realizat in cadrul grupului”, a declarat acesta.

Despre bugetul de investitii alocat rebrandingului, reprezentantii PRO TV nu au oferit detalii.

Pe langa rebrandingului posturilor de televiziune detinute de CME pe plan local, site-urile statiilor vor fi updatate si vor avea alt concept, grafica si continut. Prin noile platforme digitale, grupul Pro TV tinteste publicul tanar, diferit de audienta posturilor de televiziune, spune Vasile Alboiu.

“Ne consideram o companie media, nu doar de televiziune. Producem continut local pe care vrem sa-l oferim publicului, indiferent de canal si device. Vedem o oportunitate in piata romaneasca, desi mare consumatoare de televiziune, dornica de a avea o oferta completa, accesata de oriunde, de pe orice device. Pentru noi nu este o idee defensiva, de genul trebuie sa fim acolo pentru a fi in top, ci vrem sa fim acolo unde este publicul prezent, iar atunci si afacerile vor fi pe masura”, incheie Henryk von der Linden.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »



Citeste si
Lansarile IFA 2019: Produse puternice, branduri consacrate, inovatii