Austria a fost tara cu cea mai mare crestere ca numar de turisti anul trecut, cand au venit in Romania aproape 130.000 de persoane, cu peste 38.000 mai mult decat in 2004. Circa 30% din austriecii sositi in 2005 in Romania au venit pentru afaceri, estimeaza Simion Giurca, directorul Biroului National de Turism al Romaniei din Austria. Dupa cum se stie, in 2004 si 2005, austriecii de la OMV si de la Erste au batut palma cu partea romana pentru doua privatizari istorice: Petrom si BCR.

Pe langa Austria, au inregistrat cresteri record sosirile vizitatorilor din Olanda (34%) si Marea Britanie (40%). Asa ca, British Airways (BA) a decis deja din aprilie a.c. introducerea celui de-al doilea zbor pe zi.

Anul trecut, incasarile din turism s-au dublat fata de 2004. Iar asta nu se datoreaza faptului ca turistii straini au descoperit brusc frumusetile tarii noastre, ci interesului sporit al oamenilor de afaceri pentru Romania.

A crescut cu circa 15% numarul de turisti straini pe pachete turistice si cu 20% turismul de afaceri, spune Traian Badulescu, purtator de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Iar una din cele mai importante cresteri, de 43%, s-a inregistrat in cazul Austriei. In 2005 au vizitat Romania circa 130.000 de austrieci, cu 38.873 mai multi decat in anul anterior. O parte importanta dintre ei au fost in Romania in interes de afaceri. Mai ales ca anul trecut s-a lucrat intens la cele mai mari doua investitii austriece din tara noastra: cumpararea Petrom de catre OMV si achizitionarea pachetului majoritar al Bancii Comerciale Romane de catre Erste Bank.

Simion Giurca, seful Biroului National de Turism al Romaniei din Austria, spune ca, dintre austriecii sositi anul trecut in Romania, 30% au venit in interes de afaceri, 20% in vizite la rude sau prieteni si 50% pentru turism pur. Asta ar insemna 38.750 de persoane venite pentru business. Oficialul roman de la Viena mai adauga ca in anul 2004, din cei 90.300 de austrieci veniti in Romania, 20% au sosit in vizita, 55% pentru turism, 25% pentru business, adica 22.575 de persoane. El estimeaza ca mai mult de jumatate din austriecii veniti in interes de afaceri consuma si produse turistice, adica doua-trei zile la munte, la mare sau in orase ca Sibiu ori Sighisoara.

Principalele cresteri pe business se datoreaza investitiilor austriece in Romania, cum ar fi OMV sau Erste Bank, dar si altora mai mici, explica Simion Giurca, iar oficialii Erste confirma acest lucru. Erste Bank a inceput sa monitorizeze piata romaneasca inca din 2003. De atunci incoace, reprezentantii nostri au calatorit din ce in ce mai des in Romania. Anul trecut, circa 150 de persoane au fost implicate in privatizarea BCR, iar aceste persoane au venit in Romania nu doar din Austria, ci si din Slovacia, Cehia si Ungaria, spune Arjen Janmaat, Senior Manager Group Strategy Erste Bank, care adauga ca, de regula, persoanele implicate in privatizare petreceau in Bucuresti intreaga saptamana si mergeau in weekend acasa.

Ca traficul turistic dinspre tarile care au investitii importante in Romania este in crestere o confirma si mutarile de pe piata aeriana. Principalii transportatori aerieni straini din Romania, Air France - KLM, Lufthansa si Austrian Airlines, operau la sfarsitul anului 2005 in parteneriat cu Tarom peste 150 de zboruri saptamanale din Bucuresti si orasele de provincie. Cifra este aproape dubla fata de 2004.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23166&shift=1

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri