Litoralul romanesc se umple doua luni pe an
Operatorii spun ca in lunile iulie si august hotelurile de pe litoral vor fi aproape pline. Vestea proasta este ca turistii pretentiosi pleaca in alte tari.

Litoralul romanesc nu este foarte populat in aceasta perioada. Hotelurile sint pe jumatate pline in majoritatea statiunilor, asta in conditiile in care sezonul turistic a inceput oficial in urma cu doua luni. Operatorii sint optimisti in ceea ce priveste lunile urmatoare, pentru care cererea este destul de mare. Se considera insa ca rata de ocupare va fi mai mica decit in anii trecuti. Mai mult, turistii straini au renuntat, in mare masura, la plajele din Romania. Unii dintre hotelieri au redus preturile, insa ramine de vazut care va fi nivelul serviciilor in cele doua luni in care litoralul este populat: iulie si august.

Scadere dramatica

In ceea ce priveste turismul intern, pentru perioada 1 mai - 31 iunie, marii touroperatori specializati pe litoral au inregistrat scaderi cuprinse intre 10 si 25%, spun oficialii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism. Printre motive pot fi enumerate, in afara calitatii serviciilor, panica generata de mediatizarea gripei aviare, inundatiile si scandalul concesionarii plajelor.

Un segment important de turisti a preferat Bulgaria, in special in perioada Sarbatorilor de Paste si de 1 Mai, cind au fost circa 8.000 de turisti romani pe litoralul Marii Negre din tara vecina, dar solicitarile continua si touroperatorii specializati din ANAT estimeaza cel putin 50.000 de turisti romani in Bulgaria pentru tot anul. Bulgaria a atras in special din segmentul turistilor romani care optau pentru hoteluri de categorie superioara de pe litoralul romanesc, adica cele de trei si patru stele, dar si dintre cei care mergeau in nordul Greciei, in zona Paralia-Katerini.

Optimism pentru virful de sezon

Cererea pentru litoralul romanesc a inceput sa creasca in special dupa 15 iunie. Ca in mai toti anii, hotelurile se aglomereaza in virf de sezon. Un rol important in aceasta stare de fapt il joaca afluxul de turisti care merg in vacanta cu bilete subventionate. Cum oricum platesc putin, acestia aleg sa vina in virf de sezon. In iulie si august, gradul de ocupare mediu va depasi 90%, lucru care se intimpla in fiecare an.

De altfel, operatorii considera ca la capetele de sezon si in luna iunie gradul de ocupare creste doar datorita turismului de weekend si a evenimentelor organizate de firme sau corporatii. Trebuie ca oferta sa se modifice. Referitor la calitatea serviciilor se poate spune ca este satisfacatoare. Trebuie sa oferim insa si altceva in afara de cazare, soare si plaja, considera Gheorghe Fodoreanu, presedintele ANAT.

Preturi in statiuni

Preturile pentru un sejur pe litoral in lunile iulie si august sint, in acest an, decente. Mamaia este cea mai ceruta statiune, dar si cea mai scumpa. Un sejur de o saptamina, cu demipensiune, intr-un hotel de doua stele costa in jur de 700 RON. Pentru o stea in plus se va plati cu aproximativ 500 RON mai mult, in vreme ce in cazul unui hotel de patru stele se mai adauga 100-200 RON. In alte statiuni preturile sint mai mici.

Astfel, in Eforie Nord , un sejur de sase nopti, fara masa, intr-un hotel de doua stele, costa 250-280 RON in iulie, in vreme ce in august se ajunge la 300 RON. Intr-un hotel de trei stele din aceeasi statiune un sejur tot de sase nopti, cu mic-dejun de aceasta data, costa in perioada iulie-august in jur de 650 RON, in vreme ce pentru unul de patru se pot plati intre 160 si 180 RON pe zi, suma in care intra si micul-dejun.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=6047&art=14915&cHash=0f1f3bddf0

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri