Domeniul turismului a resimtit puternic ani la randul efectele crizei economice global, iar in Romania turistii au taiat de multe ori bugetele si s-au reorientat catre destinatii mai ieftine. Antonio Nitu, directorul general al agentiei de turism Aerotravel, considera ca 2014 este anul in care termenul criza este pronuntat mai rar, exista predictibilitate in piata si oamenii au reinceput sa calatoreasca.

"Am inceput anul acesta destul de precaut. Cu toate acestea, am depasit bugetul si am avut rezultate mai bune decat ne-am asteptat in primele patru luni din acest an. Cred ca este si o conjunctura favorabila, cred ca in acest moment oamenii nu mai vorbesc atat de mult despre criza, vorbesc despre o situatie curenta, in mijlocul careia putem sa fim optimisti, pentru ca nu mai exista o stare de anxietate. Cred ca numai din inertie am ramas la ideea de criza. Exista o anumite predictibilitate, putem spera la ceva, iar in momentul ala putem cheltui si pe travel, pe pachete turistice", a explicat Nitu.

Agentia Aerotravel a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 150 milioane de lei (34 milioane de euro), similara cu cea din anul anterior. In primele patru luni din 2014 compania a inregistrat venituri de 60 de milioane de lei, comparativ cu 40 de milioane de lei in perioada similara a anului trecut.

Principala crestere inregistrata a fost pe segmentul de corporate, care reprezinta in prezent 70% din cifra de afaceri a companiei. Pe zona de vanzari catre clienti individuali, la mare cautare au fost croazierele, cu un avans de 50% in acest an.

"In 2013, marea realizare a fost ca am dat drumul la croaziere cu plecare din Constanta, ca am reusit ca indeplinim efectivul de pasageri propus acolo. Marea dezamagire este ca din cauza situatiei curente, nu putem sa continuam. Croazierele erau foarte interesate pentru ca faceau tot bazinul Marii Negre, insa din cauza a ceea ce s-a intamplat in Crimeea, liniile de croaziera au devenit foarte precaute in a-si desfasura operatiunile normal. Ne doare aceasta pierdere, avand in vedere ca a fost primul proiect si ne-am asumat un risc foarte mare. Am decis insa sa inlocuim aceasta zona venind cu alte produse, in general pachete bazate pe croaziera, astfel ca oferim pachetele de zbor, transfer, asa incat sa compensam", a precizat seful Aerotravel.

Preturile croazierelor incep de la 200 de euro

Romanii prefera croazierele pe Marea Mediterana, al caror pret incepe de la 200 de euro de persoana.

"Sunt preturi bune pentru ca Romania este o piata emergenta pentru operatorii de croaziere si acestia stiu ca nu poate suporta preturi mari. DIn acest motiv companiile fac oferte, in locurile pe care stiu ca pot sa nu le acopere", a explicat Antonio Nitu.

Mai mult, sunt si romani care isi permit vacante de cateva mii de euro.

"La aceastea se adauga croazierele pe care le promovam in zona Emiratelor, interesante atat ca itinerariu, pentru ca intri in legatura cu o civilizatie veche, cat si ca pret. Pretul pentru o astfel de croaziera incepe de la 1.099 de euro fiind incluse sapte nopti de cazare pe nava, transport dus-intors cu avionul, toate transferurile, toate taxele si oportunitatea de a face shopping la Dubai", potrivit lui Nitu.

Cea mai scumpa vacanta vanduta este o croaziera in Europa de Vest (Fiorduri) de 18.000 de euro

Peste 20.000 de romani merg in croaziere anul acesta

Croazierele urca mult in topul preferintelor romanilor, care daca in 2013 doar 15.000 de persoane alegeau acest tip de vacanta, in 2014 cifra va urca la 20.000 de persoane.

"In 2014, asteptam crestere pe acest segment, aflat inca la inceput la noi si care are un mare potential de crestere. Cred ca anul acesta vor calatori in croaziere peste 20.000 de persoane din Romania, ceea ce inseamna o crestere mai mult de 20% fata de anul trecut", a mai spus Nitu.

Suma medie locata de romanii iubitori de calatorii pentru croaziere este de 700 de euro

Nitu a mai adaugat ca pentru vara lui 2014 se vand bine in continuare vacantele in insulele grecesti Skiatos, Lefkada, precum si Turcia sau vacantele exotice.

"Optiunile pentru destinatiile exotice se indreapta in general spre Caraibe, unde avem si niste croaziere, care au marele avantaj ca nu necesita viza, pentru ca ele se desfasoara practic in Antilele Franceze", a adaugat acesta.

Online-ul este important in atragerea clientilor

Antonio Nitu considera important mediul online pentru atragerea clientilor, insa este de parere ca in continuare clientii romani simt nevoia sa isi rezerve vacante intr-o agentie, dupa discutii cu agentii.

"In online poti atrage atentia clientilor asupra ofertelor si poti prezenta ofertele catre un public extins. In continuare insa clientii vin in agentii si aici iau decizia finala in achizitionarea unei vacante", a explicat Nitu.

Aerotravel a investit in ultima perioada 450.000 de euro in tehnologie, parte din aceasta suma fiind asigurata din fonduri europene.

Citeste si:

    Pentru acest an, Antonio Nitu estimeaza ca afacerile companiei se vor ridica la nivelul anului trecut, de 34 milioane de euro.

    "Anul trecut am inceput anul fabulos, insa nu la fel a fost si in cea de-a doua parte. Din acest motiv suntem precauti si anul acesta. Mi-am facut socotelile pe aceleasi volume ca anul trecut", a incheiat Nitu.

    Aerotravel este prezenta pe piata din Romania incepand cu 1998, are aproximativ 120 de angajati si 8 birouri deschise in 6 orase: Bucuresti, Cluj, Oradea, Timisoara, Sibiu si Brasov.

    Aerotravel Lufthansa City Center este parte a retelei internationale de agentii de turism Lufthansa City Center, lant de 600 de agentii deschise in 77 de tari. Cu peste 100.000 pasageri deserviti anual, Aerotravel Lufthansa City Center se situeaza intre primele agentii de turism din tara ca cifra de afaceri.

    Citeste si:

      Foto: Croaziera, Shutterstock

      Imagine de vacanta, Shutterstock

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Alice Gheorghe
      Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Turism »



      Setari Cookie-uri