Turismul balnear romanesc ar putea inregistra, in 2007, o crestere cu 15-20%, atat a numarul de turisti, cat si a volumului de afaceri, daca se vor introduce tichetele de vacanta si vor exista masuri de protectie sociala, potrivit reprezentatilor patronatelor de profil
"Aceasta evolutie depinde si de implementarea sau nu a conceptului de tichete de vacanta, precum si de alte masuri de protectie sindicala", sustin specialistii Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).

"Anul acesta am incercat, totodata, o schimbare de concept asupra activitatii de turism balnear. Am incercat sa renuntam abordarea clasica a utilizarii infrastructurii si a organizarii activitatii, dedicata initial aproape exclusiv varstei a treia, prin mutarea accentului catre o alta categorie sociala, cea a populatiei active. Ne-am deplasat interesul spre intretinerea si mentinerea societatii populatiei active, pentru prevenirea imbolnavirilor si reducerea cheltuielilor asigurarilor de sanatate si pentru dezvoltarea sectorului de intretinere. Romanii ar trebui sa aiba vacante mai scurte si mai dese, pentru a se eliberara de stresul cotidian si pentru a-si intretine, in mod eficient, sanatatea", a declarat, citat de NewsIn, directorul executiv al Organizatiei Patronale a Turismului Balnear (OPTB), Rodica Pencea.

In anul 2006, in turismul balnear romanesc s-au facut investitii de circa 150 milioane de euro, in special in construirea sau renovarea de hoteluri si centre de tratament si se preconizeaza, pentru 2007, o crestere cu 15-20% a segmentului, fata de 2006..

"Au fost realizate investitii masive la Covasna, Buzias, Baile Felix, Vatra Dornei, Ocna Sibiului, Saturn, Govora, Geoagiu Bai, Mangalia si Saturn si sunt prevazute, in continuare, investitii, si pentru anul care urmeaza. Aceste investitii vor aborda nu doar infrastructura, ci si pregatirea personalului calificat in domeniu si promovarea potentialului propriu al regiunilor balneare", a mai declarat Rodica Pencea.

Potrivit directorului executiv al OPTB, organizatia romaneasca a fost admisa, in luna mai 2006, in Asociatia Europeana a Statiunilor Balneare (ESPA), ceea ce constituie o sursa de informatii privind dezvoltarea acestei nise a turismului, precum si o cale de acces catre fondurile structurale alocate acestui segment.

Potrivit evaluarilor preliminare efectuate de Federatia Patronatelor din Turismul Romanesc, in 2006, in statiunile balneare romanesti, s-a inregistrat un numar total de 682.500 turisti, fata de 650.026 in 2005. Numarul turistilor straini a fost de 35.300, fata de 36.372 in 2005, iar cel al turistilor romani, de 650.500, fata de 613.654 in anul precedent.

Indicele mediu de utilizare a capacitatilor de cazare a fost de 49,4%, in 2006, fata de 49,5%, in 2005, iar durata medie de sedere a fost de 7,7 zile, fata de 8,2 zile, in 2005. Turistii romani au petrecut, in medie, 7,9 zile in statiunile balneare romanesti, in 2006, fata de 8,4 zile, in 2005, iar turistii straini, 3,9 zile, fata de 4,1 zile, in 2005.

Numarul total de innoptari, in statiunile balneare romanesti, in 2006, a fost de 5.277.500, fata de 5.303.980 in 2005. Turistii romani au inregistrat un numar de 5.140.200 innoptari in 2006, fata de 5.155.731 in 2005, iar cei straini, 137.900 innoptari, fata de 148.249, cat au inregistrat in 2005.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri