Turismul romanesc are toate sansele sa cunoasca una dintre cele mai dinamice evolutii din intreaga Europa, avand chiar posibilitatea de a reprezenta o contributie de pana la 7 % din PIB-ul Romaniei. \"In Romania poti sa vezi practic intreaga Europa culturala si religioasa\", a afirmat Dragos Seuleanu, vicepresedintele CCIR, in cadrul unui eveniment organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR).
Vicepresedintele CCIR a subliniat ideea beneficiilor suplimentare aduse de o activitate turistica performanta, in afara veniturilor catre buget, si a precizat ca "in Europa, economia turismului a creat pana la 20 de milioane de locuri de munca".

Constructia brandului de tara si modalitatile prin care acesta poate fi promovat au reprezentat teme centrale ale intalnirii. Fara indoiala, brandul de tara sprijina fundamental dezvoltarea turismului romanesc, insa acesta nu poate exista in absenta unei strategii pe termen lung si a unei colaborari eficiente intre structurile private si cele de stat.

"Avem nevoie de o strategie care sa nu se modifice in procesul democratic de alternanta la guvernare a diferitelor partide politice" a precizat Gheorghe Fodoreanu - presedinte al Asociatiei Nationala a Agentiilor de Turism.

Totodata, au fost analizate obstacolele cu care se confrunta operatorii de turism si necesitatea acordarii suportului din partea institutiilor de stat:
"Avem o disputa intre structurile private si structurile de stat in ceea ce priveste reusitele turistice. Structura privata este extrem de prezenta, insa turismul nu poate sa se dezvolte doar prin initiativa privata. Statul ne poate ajuta pe trei vectori: infrastructura, promovare si, pentru ca toate acestea sa reuseasca, vom avea nevoie de facilitati fiscale inteligente", a adaugat Fodoreanu.

"Consecventa misiunii sale de a sprijini mediul de afaceri, Camera de Comert si Industrie a Romaniei isi propune sa contribuie la dezvoltarea turismului in Romania prin crearea unei baze de date cu autoritatile si firmele care pot intocmi proiecte si cu cele care deja si-au creat proiecte pentru accesarea fondurilor europene" a incheiat vicepresedintele CCIR, Dragos Seuleanu.

CCIR a organizat o masa rotunda cu tema "Impactul integrarii in Uniunea Europeana asupra turismului romanesc", eveniment ce face parte din proiectul Business in Europa - Succes sau faliment? lansat de CCIR in ianuarie 2007. Intalnirea a fost menita sa contribuie la realizarea unei analize a situatiei actuale a turismului romanesc si a perspectivelor de dezvoltare in noul context european.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri