Constructia brandului de tara si modalitatile prin care acesta poate fi promovat au reprezentat teme centrale ale intalnirii. Fara indoiala, brandul de tara sprijina fundamental dezvoltarea turismului romanesc, insa acesta nu poate exista in absenta unei strategii pe termen lung si a unei colaborari eficiente intre structurile private si cele de stat.
"Avem nevoie de o strategie care sa nu se modifice in procesul democratic de alternanta la guvernare a diferitelor partide politice" a precizat Gheorghe Fodoreanu - presedinte al Asociatiei Nationala a Agentiilor de Turism.
Totodata, au fost analizate obstacolele cu care se confrunta operatorii de turism si necesitatea acordarii suportului din partea institutiilor de stat:
"Avem o disputa intre structurile private si structurile de stat in ceea ce priveste reusitele turistice. Structura privata este extrem de prezenta, insa turismul nu poate sa se dezvolte doar prin initiativa privata. Statul ne poate ajuta pe trei vectori: infrastructura, promovare si, pentru ca toate acestea sa reuseasca, vom avea nevoie de facilitati fiscale inteligente", a adaugat Fodoreanu.
"Consecventa misiunii sale de a sprijini mediul de afaceri, Camera de Comert si Industrie a Romaniei isi propune sa contribuie la dezvoltarea turismului in Romania prin crearea unei baze de date cu autoritatile si firmele care pot intocmi proiecte si cu cele care deja si-au creat proiecte pentru accesarea fondurilor europene" a incheiat vicepresedintele CCIR, Dragos Seuleanu.
CCIR a organizat o masa rotunda cu tema "Impactul integrarii in Uniunea Europeana asupra turismului romanesc", eveniment ce face parte din proiectul Business in Europa - Succes sau faliment? lansat de CCIR in ianuarie 2007. Intalnirea a fost menita sa contribuie la realizarea unei analize a situatiei actuale a turismului romanesc si a perspectivelor de dezvoltare in noul context european.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: