Anul 2023 a fost unul foarte bun pentru industria turismului, care va raporta încă o creștere a numărului de turiști, chiar dacă nu ca în 2022, ca urmare a efectului născut după pandemie.

Cum mulți au vrut să se revanșeze pentru vacanțele de care nu s-au putut bucura din cauza restricțiilor, multe destinații au fost copleșite de numărul mare de turiști. Mai mulți turiști înseamnă că a crescut și nivelul de „stres” în unele destinații turistice, dar și probabilitatea ca turiștii să încalce mai des regulile stabilite de localnici.

Amenzile pentru muzica dată prea tare sau pentru selfie-uri în locuri nepermise nu ar părea reguli neobișnuit, dar au apărut și unele care în anii anteriori ar fi părut ciudate.

Cum „călătoriile de răzbunare” au adus la o creștere foarte mare a numărului de vizitatori, autoritățile din unele destinații populare au luat măsuri pentru a reprima supraturismul în 2023, relatează Euronews.com.

Unele mișcări păreau evidente: limitarea navelor de croazieră, creșterea taxelor turistice și limitarea numărului de vizitatori.

Iată câteva dintre cele mai ciudate reglementări de supraturism care au fost create în 2023.

Fără prosoape pe plajele din Sardinia, pentru a proteja nisipul

Cu turiștii coborând în masă pe faimoasele plaje din Sardinia în această vară, autoritățile au introdus o serie de reglementări.

Acestea au inclus limitarea numărului de vizitatori și introducerea unor limite de timp. Dar administratorii plajei Pelosa de pe coasta de vest au introdus o interdicție a prosoapelor prin care cei care fac plajă trebuie să aducă covorașe care „colectează” mai puțin nisip. Pentru a evita pierderea involuntară a plajei plajă prin nisipul care se strânge în prosoape, a fost introdusă această regulă.

Surprinzăptor sau nu, au fost și cazuri în care „dispariția” nisipului de pe plajele italiene nu a fost involuntară, ci un act voit și ilegal.

Faimoasa Spiaggia Rosa roz din Sardinia a continuat să rămână interzisă în 2023, cu o amendă de 500 de euro pentru că turiștii au mers pe ea și de până la 3.500 de euro pentru oricine este prins furând nisip sau pietricele.

Amenzi de 36.000 de euro pentru muzică pe plajele din Portugalia

Vizitatorii plajelor din Portugalia au fost avertizați la începutul acestui an că s-ar putea confrunta cu amenzi de până la 36.000 de euro pentru că își cântă muzica prea tare.

Difuzoarele portabile care redau muzică la volum mare care îi deranjează pe localnici sau alți turiști au fost interzise de Autoritatea Națională Maritimă (AMN) a țării.

Regulamentul de plajă al AMN interzice, de asemenea, jocurile cu mingea în afara zonelor desemnate, instalarea de corturi în afara locurilor de campare și aprinderea de focuri.

Portofino amendează turiștii care stau prea mult într-un loc pentru a-și face selfie-uri

Portofino, un mic oraș de pe litoral de pe Riviera Italiană, a devenit un punct fierbinte turistic, iar localnicii au început să resimtă presiunea generată de afluxul de turiști.

Vara, înseamnă un surplus mare de vizitatori care pozează pentru selfie-uri, blocând poteci, alei și drumuri. Pentru a combate acest fenomen, primarul din Portofino a introdus zone în care nu poți sta într-un loc în lunile de vară.

Oricine a fost prins stând prea mult timp pe chei într-un loc în intervalul 10:30 și 18:00 a fost amendat 270 de euro.

Gardul austriac anti-selfie

Se crede că fundalul uimitor al orașului Hallstatt din munții austrieci a inspirat Disney’s Frozen. Ca atare, peste un milion de turiști vizitează această destinație în fiecare an, mulți dorind să-și facă un selfie cu celebra priveliște.

Anul acesta, locuitorii orașului au devenit atât de frustrați încât au pus un gard pentru a împiedica vizitatorii să facă poze.

Ulterior, a fost eliminat din cauza reacțiilor negative de pe rețelele sociale, dar s-a sperat că bariera va împiedica oamenii să se adune într-un loc popular pentru selfie-uri și să perturbe rezidenții făcând prea mult zgomot.

Semne de avertizare false pe plajele spaniole

O altă măsură ciudată luată în Europa împotriva turiștilor s-a dovedit a fi de fapt falsă, dar le-a dat bătăi de cap turiștilor.

Activiștii de mediu au pus semne de avertizare false pe plajele din Mallorca pentru a ține la distanță turiștii vorbitori de limbă engleză.

Unele afișe avertizau prezența de „meduze periculoase” în apă sau a riscului de „cădere de pietre” sau de poluare a apei cu deversări provenite din sistemele de canalizare.

Semnele nu erau instalate de autorități, nici nu însemnau ceea ce însemnau de fapt, fiind doar niște mesaje înșelătoare pentru nevorbitorii de spaniolă sau catalană.

Fără costume de baie în afara piscinelor și plajelor

O altă măsuri mai ciudată a fost interzicerea costumelor de baie. În orașele din zonele litorale este destul de evident că poți da peste turiști care merg în costume de baie pe străzi, în drumul lor de la hoteluri către plaje sau invers.

Acest lucru îi deranjează pe locuitorii din multe orașe, dar în Sorrento, Italia, s-au aplicat și amenzi de până la 500 de euro turiștilor care au decis să poarte costum de baie pe străzi sau care preferat să facă plajă topless.

Primarul destinației, Massimo Coppola, a declarat că măsura a fost impusă, deoarece turiștii care hoinăreau astfel pe străzi le creau localnicilor un disconfort, edilul făcând apel la decență și respect.

Sorrento nu a fost singura destinație de vacanță care a aplicat această regulă. Barcelona și Mallorca au fost alte două locuri în care purtarea costumului de baie, în afara zonei de plajă, a fost amendată cu 307 euro, respectiv 590 de euro.

Inclusiv bărbații au fost vizați de această măsură, iar în afara plajei sau piscinei nu au putut ieși fără un tricou măcar.

Restaurantele s-au aliniat acestei măsuri și interzic intrarea turiștilor care nu sunt îmbrăcați adecvat.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri