Desi marjele de profit ale companiilor low cost au scazut considerabil din cauza cresterii pretului petrolului, strategia My Air in aceste situatii consta in ieftinirea biletelor pentru a mari gradul de ocupare.
“Desi in prima jumatate a anului profitul a fost putin peste zero, strategia unei companii low cost in situatii de criza este micsorarea tarifelor, si astfel cresterea gradului de ocupare”, a declarat, pentru Wall Street, Antonio Iervolino, directorul general pentru Romania al operatorului italian low cost My Air.

Aplicand aceasta strategie, My Air are in prezent un grad de ocupare de 85 de procente, in scadere fata de anul trecut cand gradul de ocupare a fost de 93%, insa peste media pietei low cost din Romania, care este de circa 80%.

Datorita acestei strategii, dar si pe fondul introducerii de noi destinatii, compania low cost a transportat in prima jumatate a acestui an 240.000 de pasageri, cu aproximativ 10% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. “Pentru 2008 ne propunem sa transportam 500.000 de pasageri si sa nu iesim pe pierderi”, mai afirma seful My Air.

Pentru cea de-a doua jumatate a lui 2008, precum si pentru 2009, cei de la My Air au planuri ambitioase. “Suntem in discutii cu reprezentantii aeroportului din Iasi pentru a opera, incepand din decembrie, curse din Iasi catre Italia”, spune Iervolino, care recunoaste ca My Air isi va indrepta atentia cu precadere pe zona Moldovei in urmatorii ani. “Strategia noastra este sa ne indreptam catre aeroporturile unde concurentii nostri nu sunt prezenti, iar zona Moldovei este inca una ocolita de acestia. In plus, cei mai multi romani plecati afara sa munceasca provin din aceasta regiune”, detalieaza italianul. Cel mai probabil, cursa cu plecare din Iasi va avea ca destinatie unul dintre orasele Milano sau Roma.

Zona Moldovei este primul pas dintr-o viitoare extindere in estul Europei. “Cu sediul central la Bucuresti, vrem sa ne extindem in partea estica a Europei, primele tari vizate fiind Moldova si Ucraina”, adauga italianul.

O alta nisa pe care operatorul low cost doreste sa o exploateze sunt cursele interne. “2009 va fi primul an in care My Air va efectua si curse interne, inca nu ne-am decis care vor fi destinatiile, insa cu siguranta vom cauta curse noi, care nu sunt in portofoliul concurentilor nostri”, sustine Iervolino. Pe aceste rute, compania va zbura cu aeronave mai mici, de pana la 100 de locuri.

Daca in ultimul timp fuziunile si preluarile au devenit un “trend” in industria aeriana, si cei de la My Air iau in calcul aceasta posibilitate. “Asteptam ca in septembrie sa se decida ce se va intampla cu Alitalia, si apoi ne vom gandi la un eventual parteneriat cu acestia”, marturiseste reprezentantul companiei cu tarife scazute.

Desi pentru companiile traditionale in lunile de vara gradul de ocupare este foarte scazut, in cazul comaniilor low cost aceasta perioada a anului este una dintre cele mai profitabile. “In lunile iulie si august avioanele noastre sunt pline, atat de turisti care pleaca sa isi petreaca vacanta in afara Romaniei, cat si de romani care muncesc in strainatate si vin in Romania pe perioada concediilor”, afirma italianul. Lunile mai putin profitabile in cazul unui low cost sunt octombrie si februarie, luni in care tarifele paracticate sunt mai scazute decat de obicei, pentru a atrage pasagerii.

Desi pare greu de crezut la prima vedere, cei mai multi pasageri ai My Air sunt oameni de afaceri. Conform celor declarate de directorul general al companei, 40% dintre pasagerii comaniei low cost sunt oameni de afaceri romani si straini, 30% sunt turisti, si 30% romani care muncesc peste granita. “Emil Constantinescu, fostul presedinte al Romaniei, este unul dintre cei mai fideli clienti ai nostri, dar si alti ministri si oameni politici romani zboara adesea cu My Air, insa aceste lucruri sunt normale, avand in vedere ca si Toni Blair a zburat cu Ryan Air”, explica Iervolino, care considera ca principalul avantaj pe care il are compania sa in lupta cu ceilalti competitori este ca aterizeaza doar pe aeroporturile principale si nu in locatii la zeci de kilometri distanta.

Referitor la piata aeriana autohtona, acesta crede ca “Romania este o tara interesanta atat pentru operatorii low cost, cat si pentru companiile traditionale pentru ca traficul este in crestere de la an la an. Cred ca piata locala de low cost va creste anul acesta cu 20-25%”.

My Air are incredere si in profesionalismul romanilor, personalul de bord al companiei avand in componenta sa 10 romani despre care Iervolino afirma ca sunt printre cei mai buni profesionisti.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri