Retailerul Kaufland, liderul comertului alimentar din Romania, va intra anul viitor in hora online-ului, urmand sa isi deschida propriul magazin pe acest canal de vanzare, a confirmat pentru wall-street.ro Valer Hancas, director de comunicare in cadrul companiei.

Informatia cu privire la intrarea pe zona comertului online a celui mai mare retailer alimentar a aparut la inceputul acestui an in presa germana. La momentul respectiv se anunta ca departamentul specializat in operatiuni de comert electronic va fi infiintat sub umbrela Kaufland Omnichannel International GmbH, condus de Marcus Rodermann, fost manager la Otto Group. Compania avea in plan sa angajeze si un chief digital officer.

“Da, anul viitor probabil vom deschide magazinul online din Romania. Nu pot sa spun acum cand, daca in prima sau a doua jumatate a anului 2017 sau in 2018. Platforma va fi dezvoltata de la centru, insa vom angaja si in Romania oameni in echipa de online”, a spus pentru wall-street.ro Valer Hancas, prezent in cadrul conferintei Trade Round Table, organizata de Progresiv.

Acesta a detaliat in cadrul conferintei cele cinci trenduri identificate local in privinta modului in care cumparatorii actioneaza. Astfel, 75% dintre romani detin un smartphone, vor ca experienta de shopping sa fie simpla si eficienta din punct de vedere timp, cauta produse sanatoase si se inscriu intr-un nou curent intitulat “locavorism”.

“Pariez in viitor pe magazinul digitalizat, pe experiente personalizate, interactive, pe Internet of Things. Generatiile noi se vor orienta masiv spre produse sanatoase. In 2017 Kaufland se va orienta spre extindere – dar sustenabila, digitalizare, investitii in modernizare, sprijin pentru producatorii romani si experiente noi pentru oameni”, a mai punctat Valer Hancas.

Cu aceasta miscare, Kaufland va intra astfel pe o piata in care activeaza deja retaileri precum Mega Image, Carrefour, Cora sau Metrou Cash&Carry, evaluata la circa 200 mil. euro.

Intreaga piata de eCommerce din Romania, estimata in jurul a 1,2-1,3 miliarde de euro anual, este, se pare, cea mai mica din Uniunea Europeana, fiind depasiti si de Bulgaria, conform celui mai recent raport Eurostat.

Afacerile Kaufland au atins anul trecut valoarea de 9,17 mld. lei in 2015 (aproximativ 2 mld. euro), in crestere cu 14,7% fata de anul anterior. Germanii si-au majorat profitul cu 58%, la 649 mil. lei (146 mil. euro). In cele 110 magazine lucreaza peste 13.000 de angajati.

Retailerul Kaufland isi continua politica de expansiune si va incheia anul financiar in curs cu sase noi deschideri, in 2017 urmand alte 6-7 deschideri, pentru ca in 2018 compania sa inaugureze primul magazin dintr-un mall, in Sibiu.

"In 2018 vom deschide primul magazin care nu este construit si nu este o locatie proprie, iar inaugurarea va avea loc intr-un spatiu dintr-un mall nou, la Sibiu. Daca piata o cere, nu are rost sa fim niste clasici in viata si sa deschidem doar magazine in regim propriu, pentru simpla placere sau pentru siguranta de a deveni proprietari", a precizat anterior, pentru wall-street.ro, Valer Hancas.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri