Romania este o tara medie in UE ca marime a pietei de comert online, dar si ca procent eCommerce din totalul pietei de retail. Dinamica este una foarte buna, venita din doua directii - o data de la investitii facute de companiile private si apoi de la entuziasmul multor antreprenori care si-au inceput sau mutat business-ul in online, spune Iulian Stanciu, CEO si actionar eMAG.ro. Ce trebuie, insa, sa faca Romania pentru a continua sa creasca?

"In continuare avem nevoie de cresterea intregii infrastructuri digitale, care inseamna cateva puncte. O data, cresterea competentelor in domeniu".

Iulian Stanciu va fi prezent la evenimentului anului in retail, Retail Arena 2018, unde va deschide a doua zi a conferintei, pe 25 octombrie. Nu rata studiile exclusive, speakeri de top din Romania si de pe plan international, workshop-uri “hands on” si, nu in ultimul rand, posibilitatea de a adresa intrebari celor mai mari lideri din industrie. Inscrie-te acum!

Romania sta destul de prost in aceasta zona, din pacate. Un studiu recent spune ca trei sferturi dintre romani nu au nici macar competente de baza in digital. "Eu nu cred ca stam chiar atat de dramatic, dar nici nu stam foarte bine", spune seful eMAG.ro, zambind. "La scoala trebuie predate mai multe materii care sa aiba legatura cu zona aceasta digitala. Aceasta este economia viitorului! Copiii oricum vor lucrul asta, sunt deja conectati, dar trebuie sa ii invatam si structurat ce inseamna diverse aplicatii, cum sa le foloseasca si asa mai departe".

Apoi "avem foarte multi adulti care sunt rupti de orice schimbari digitale, sociale, economice, care ar trebui reconvertiti profesional si dusi catre zona aceasta, digitala. Si aici se poate merge in productie de content digital", continua Stanciu. "Statul trebuie sa interactioneze mai mult cu cetateanul prin zona digitala, toate structurile sa fie interconectate si accesibile online", mai spune Iulian Stanciu.

Educatia financiara a Romanilor, inclusa in programa scolara

“Dupa care avem educatia financiara a antreprenorilor romani. Si ea ar trebui inclusa in programa scolara. M-am uitat la programa din Marea Britanie, de la scolile americane: ei invata de mici ce inseama banii, pentru ca sistemul in care noi traim si l-am implementat se numeste…capitalism! Noi, generatia noastra ne-am nascut si crescut in sistemul asta, insa nu ni s-a explicat ce inseamna asta. Eu am avut noroc ca am o istorie de 20 de ani in business, m-am lovit de multe, am discutat mult cu investitori, altfel…”, spune Iulian Stanciu.

La nivel antreprenorial insa, avem nevoie de educatia aceasta. “Te ajuta sa construiesti o poveste, in spatele sau faci un plan pe 5 sau chiar 10 ani, cu planul acela si dupa cateva luni de implementare te duci la investitor. Ii arati ce bine functioneaza, ii spui ce o sa faci, cum o sa cresti, pui niste asumtii in spate, argumentezi cat poti de bine si investitorul alege daca iti da sau nu un capital de risc”.

Il iei si il investesti. Dupa cum ii spune insa numele, capital “de risc”, uneori o dai si in bara. “Unii o dau in bara de tot. Asta este, ai incercat, ai invatat, mergi mai departe! Lipsa de capital ne tine pe loc si inclusiv in cresterea companiilor romanesti – si in tara, si in afara”.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri