Piata de eCommerce din Romania ar putea creste anul acesta cu aproximativ 30%, pe fondul increderii mai mari a consumatorilor romani in comertul online si a cresterii puterii de cumparare, potrivit estimarilor VTEX, furnizor global de solutii eCommerce in cloud pentru companii mari si una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume.

Vino la ecomTEAM 2019 pentru a discuta cu reprezentanti ai VTex, dar si alti top playeri din piata de eCommerce!

Ponderea clientilor din generatia Millennials devine tot mai mare in numarul total de clienti care comanda online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanti de crestere a pietei de comert electronic din Romania.

„O schimbarea a mentalitatii in randul jucatorilor din eCommerce-ul romaneasc este atat de necesara in contextul global actual. Pentru a oferi cea mai buna experienta generatiei Millennials, pentru a transforma clientii in promotori si a creste loialitatea acestora, companiile trebuie sa investeasca mai mult in tehnologie, care este nucleul oricarei strategii omnichannel. Tehnologia nu este un cost, ci o investitie.

Retailerii din Romania care identifica si adopta aceasta mentalitate, specifica pietelor mature, vor avea un avantaj competitiv urias si sanse mari de a se evidentia si a atrage, astfel, mai multi clienti”, spune Rafael Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX.

Piata poate avea insa un avans si mai mare, influentat direct de nivelul investitiilor in tehnologie. In prezent, magazinele online locale investesc mai putin de 2% din venituri in tehnologie, cu mult sub media de 7%, cat este la nivel mondial. Ponderea de 2% va creste in perioada urmatoare, in conditiile in care magazinele online cresc bugetele de investitii in tehnologie pentru a majora ratele de conversie si vanzarile.

Top 5 tendinte ale industriei de ecommerce din Romania

In prezent, piata de comert electronic din Romania se afla in prima etapa a maturitatii, potrivit VTEX. In acest stadiu, retailerii online sunt preocupati, in primul rand, cu cresterea veniturilor. In urmatorii 2, 3 ani, piata va evolua pentru a ajunge la a doua etapa, care va fi marcata de o crestere semnificativa a costurilor de achizitie. Astfel, pentru a ramane competitive, magazinele online trebuie sa se concentreze pe:
  • Checkout si plati – pe fondul actiunilor liderilor industriei, piata se va imbunatati semnificativ la capitolul user experience. Iar tehnologii care permit un checkout rapid si transparent si plata cu un singur click vor fi implementate de tot mai multe magazine online;
  • Cross border – piata din Romania este mai dezvoltata decat alte piete din regiune, precum cele din Bulgaria, Cehia, Macedonia, Turcia etc. Acum este momentul potrivit pentru explorarea acestor piete, iar magazinele online pot gasi furnizorul potrivit pentru a exporta produse in aceste tari;
  • Instrumente de marketing – pentru a ramane competitivi in a doua etapa, unde costul de achizitie va fi mai mare, magazinele trebuie sa investeasca in instrumente de marketing. Platforma eCommerce, tool-uri de recomandare de produse pe baza istoricului de navigare, filtre de cautare etc., nu vor fi considerate ca fiind costuri, ci investitii.
  • Marketplace – dezvoltarea propriului marketplace nu este numai apanajul magazinelor mari. Potrivit estimarilor la nivel mondial, marketplace-ul intr-un magazin online poate genera pana la 82% din marja bruta. Aceasta este o strategie adoptata in intreaga lume pentru cresterea profiturilor;
  • Infrastructura – evenimentele mari de shopping, precum Black Friday, aduc si probleme retailerilor online, care au ca efect chiar si suspendarea temporara a activitatii magazinelor. Aceste probleme tin de infrastructura, hosting, servere etc. Iar imbunatatirea calitatii infrastructurii inseamna un magazin online mai rapid si mai fiabil si, in cele din urma, o experienta mai buna de utilizare pentru clientul final.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea eCommerce »



Citeste si
Click-wrap agreements sau incheierea contractelor online