Cipriotul Constantinos Mavrommatis este fascinat de lumea cifrelor, de matematica, si acest lucru se vede si in business-ul sau, RetailZoom. Rapoarte in amanunt pentru clientii sai (predominant) din retail, big data si perspective de viitor se imbina cu predictii “hands on” despre piata.

Constantinos va fi prezent la RETAIL ARENA 2019, cel mai mare eveniment din Romania dedicat retail-ului. Asigura-ti ACUM prezenta si nu rata cei mai tari speakeri, prezentari in exclusivitate si rapoarte de piata exclusive.

WALL-STREET.ro: Care sunt cateva dintre cele mai importante schimbari in retail la care ai fost martor in ultimii 4-5 ani?

Constantinos Mavrommatis: Axarea pe client, in loc de produse. Consumatorii sunt acum mult mai lucizi in procesul de achizitie si pe ceea ce cumpara, astfel incat ofertele trebuie sa fie axate pe oameni, si nu doar promotii generale, depersonalizate. Din acest motiv, unele promotii sunt mai eficiente decat altele care au discount-uri similare.

Un accent mai mare se acorda marcilor private, scotand in evidenta atributele lor si nu brand-ul. Practic, conteaza din ce in ce mai mult ce poate oferi acel produs, si nu brandul.

- Big Data! Desi nu este (inca) utilizat la potential maxim de toti, personal am vazut investitii majore in zona de analytics. In 2011-2012 ne luau ore bune pentru a explica clientilor ce putem face noi pentru a-i ajuta, iar in 2019 ne iau ore pentru a NE explica noua insene ce fac clientii si cum ii putem ajuta folosindu-ne de datele lor.

- Loialitate. Programele de loializare nu mai sunt atat de eficiente daca doar ofera “puncte de loialitate” si premii generice, generale. Consumatorii raspund mai bine unor promotii personalizate care sunt definite de preferintele lor si tiparele de consum. Punctele de loialitate nu o sa-i motiveze la infinit, insa gama de produse, pretul competitiv si fulfillment ii vor mentine fideli.

W-S.ro: Ce doresc clientii mai mult/diferit de la Retail Zoom in prezent, comparat cu 3-4 ani in urma? Ce scopuri incearca sa atinga?
CM: Vor sa fie la curent cu tot ce se intampla. Vor sa afle efectele actiunilor pe care le fac si cum impacteaza intreaga piata. Retailerii isi doresc sa primeasca analize mai avansate si insight-uri care sunt utile business-ului. Vor date la obiect, evitand aglomerarea de informatii care nu sunt necesare. A avea astfel de informatii ii imping si ii inspira sa ceara SI mai mult(e).

W-S.ro: Ce greseli care pot fi evitate relativ usor fac retailerii in prezent?
CM: Nu trebuie sa faca totul de unii singuri. Fiecare companie are un mindset care o face unica, in zona lor de expertiza.

Desi nu este un interval de timp fix in care trebuie sa atingi anumite target-uri, nici nu poti cere sa ajungi de la “nimic la tot” intr-un interval scurt de timp. Retailerii trebuie sa inteleaga si sa imbratiseze analytics si schimbarea mediului digital prin pasi marunti, lucru care ii va ajuta sa aiba o crestere sanatoasa.

W-S.ro: Cum vezi viitorul retail-ului si pe ce iti bazezi predictiile?
CM: Vazand cum s-au schimbat aceiasi clienti ai nostri in ultima decada, nu vad decat o directie posibila. Organizatiile vor deveni din ce in ce mai axate pe consumatori.

Analiza predictiva, statisticile si data analysis vor transforma complet livrarea bunurilor, disponibilitatea lor, tiparele de achizitii si asa mai departe.

Transformarea a inceput deja si companiile care vor ignora digitalul si big data nu vor mai putea, intr-un final, sa acopere distanta fata de cele care vor imbratisa acest stil modern de a face business.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri