Cumpărăturile pentru Crăciun se mută anul acesta pe Internet. Astfel, magazinele online așteaptă o creștere de 50% a comenzilor în decembrie 2023 față de luna similară de anul trecut, arată un raport Happy Advertising. Cea mai mare comandă în online este înregistrată pe segmentul de cadouri, cu o valoare de 7.000-10.000 lei.

2023 este anul în care cei mai mulți români fac achiziții pentru sărbătorile de iarnă. Cele mai multe comenzi sunt înregistrate pe segmentele cadouri, food, fashion, pharma, travel și rent-a-car.

În ceea ce privește tipul de produs, la mare căutare sunt anul acesta produsele alimentare din import, jamonul din Spania și brânzeturile și vinurile franțuzești, cu o creștere de cererii de 15-20 de ori în decembrie față de o lună normală. De asemenea, magazinele de cadouri înregistrează creșteri de 2-3 ori mai mari decât într-o lună obișnuită. Per total, valoarea medie a coșului pentru Crăciun este de 1.500 lei.

“Observăm de la an la o creștere a cumpărăturilor online în general, însă în mod special pentru sărbătorile de iarnă, în 2023 creșterea este exponențială, de 50%, privind achizițiile specifice pentru perioada de sărbători. De departe, cele mai multe comenzi online sunt pe segmentul de cadouri, atât pentru evenimentele de tip Secret Santa în companii, cât și pentru familie și cunoștințe. O creștere foarte mare o are și zona de food, românii preferând tot mai mult să cumpere alimente online, înlocuind astfel mersul la supermarket. Creștere mare se resimte și în pharma, fiind tot mai mare numărul de comenzi online pentru medicamente în decembrie”, explică Florin Pețu, Partner Happy Advertising.

Pentru a crește valoarea comenzilor online în această perioadă, magazinele online au alocat bugete de marketing și de 5 ori mai mari față de o perioadă normală. Cele mai promovate produse sunt în această perioadă coșurile cadou, vacanțele, mâncarea tradițională sau băuturile, în special prin Google Ads, Google Search și Google Display.

“Luna decembrie este una dintre cele mai efervescente perioade în activitatea de marketing digital, cu investiții majore în campanii de performance, în care sunt promovate foarte intens produse specifice sărbătorilor de iarnă. Campaniile planificate cu atenție cresc atât vizibilitatea brandurilor, cât mai ales vânzările. În această perioadă, eficiența devine cuvântul de ordine, iar rezultatele măsurabile transformă datele în performanță concretă”, spune Alex Filoti, fondator Happy Advertising.

Sursa foto: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri