Platforma de Fashion online multibrand Zalando, fondată în Berlin în 2008 de către David Schneider și Robert Gentz și prezentă în România din 2022, vrea creșteri între 5% și 10% în următorii ani. Cei doi co-fondatori au vorbit despre rezultatele din 2023, pilonii pe care își bazează creșterea în următorii ani și cum se diferențiază față de platformele asiatice de comerț online care prind din ce în ce mai multă tracțiune și în Europa.

Platforma online de Fashion multibrand Zalando a fost fondată în 2008 în Berlin, iar în 2022 a intrat pe piața din România. Ultimul an fiscal, 2023, a venit pentru gigantul european de e-commerce cu scăderi în ceea ce privește numărul de clienți, veniturile și a valorea brută a mărfurilor vândute(GMV), dar cu creșteri în ceea ce privește profitabilitatea.

Concret, compania a avut 49,6 milioane de clienți activi în 2023, în scădere de la 51,2 milioane în 2022, aceasta fiind prezentă în 25 de țări din Europa. Veniturile la nivelul grupului au înregistrat o scădere de 1,9%, 2023 comparativ cu 2022, ajungând la 10,1 miliarde de euro. Creșteri se observă însă în ceea ce privește profitabilitate, raportând un EBIT ajustat(profit înainte de taxe și impozite) de 350 de milioane de euro, în creștere de la 185 de milioane de euro în 2022.

Zalando este una dintre companiile care participă la ecomTEAM Fashion pe 28 martie 2024, organizat la Apollo 111 în București. Înscrie-te gratuit AICI și vino alături de noi.

Până în 2028, nemții de la Zalando își propun o creștere anuală compusă între 5 și 10% în ceea ce privește veniturile, dar și un profit înainte de taxe(EBIT ajustat) între 6 și 8% în 2028. Schneider și Gentz, cofondatorii platformei de Fashion vor să înregistreze aceste cifre bazându-se atât pe businessul lor B2C, cât și pe zona de B2B, unde invită companiile, inclusiv din România, să se folosească de infrastructură lor pentru a vinde în Europa.

Pe zona de B2C, respectiv vânzarea produselor Fashion către persoanele fizice, șefii Zalando consideră că cei trei piloni de creștere sunt calitatea produselor, dezvoltarea accelerată a anumitor categorii precum sport și cea destinată copiilor și familiei, dar și interacțiunea cu consumatorii printr-un conținut cât mai interactiv și inspirațional.

Luându-le pe rând, calitatea produselor este un argument pe care reprezentanții Zalando l-au menționat în discuțiile cu jurnaliștii, la care a participat și wall-street.ro, atunci când au fost întrebați dacă Temu și Shein reprezintă un pericol pentru planurile lor ambițioase de dezvoltare.

”Ne uităm desigur la trendurile privind preferințele clienților, însă noi credem cu tărie că viitorul industriei de Fashion este unul al brandurilor. Știm că oamenilor le pasă de acest lucru și asociază brandurile cu valoarea, motiv pentru care dezvoltăm platforma pentru branduri”, a precizat Schneider.

O zonă unde reprezentanții companiei văd potențial mare de creștere este cea dedicată designerilor. Categoria Designer de pe Zalando a fost relansată sub un nou format în ianuarie 2024, iar despre evoluția acestei categorii a vorbit Lena Sophie Roeper - General Manager Designer

„Vedem un trend în creștere printre utilizatori, acela de a căuta inspirație, personalizare și experiențe noi. Este de asemenea un interes în creștere pentru produsele designerilor în Zalando, înregistrând creșteri constante pentru mărcile de lux”, precizează Lena-Sophie Roeper.

Pe zona de conținut oferit clienților în platformă, nemții de la Zalando au integrat în ultimul timp diverse formate, precum cel de „Stories”, cu care au interacționat 5 milioane de clienți de la lansarea de anul trecut până în prezent, dar și alt tip de conținut video din categoria Live Shopping.

„Interesul pentru Live Shopping în Europa este în creștere, în special pentru cei din generația Z(...) Cu formatele de live shopping din aplicația Zalando le oferim clienților un mediu familiar și sigur în care pot descoperi noi produse într-un format video care le permite să le adauge direct pe lista de cumpărături”. precizează Matthias Haase.

Inteligența Artificială: cum o folosește platforma Zalando și ce a lansat nou

Platforma nemțească de e-commerce a lansat de anul trecut o versiune Beta a unui asistent virtual dezvoltat cu ajutorul ChatGPT, iar datele arată că au interacționat cu acesta 500.000 de utilizatori, care au cerut sfaturi legate de cum să își aleagă ținuta pentru diferite evenimente.

O noua soluție lasată recent de companie este Trendspotter, valabilă din luna martie a acestui an în 6 piețe din Europa(România nu se află printre ele). Această soluție le arată clienților care sunt cele mai „râvnite” produse din aplicație în diverse orașe importante din Europa, precum Paris, Milano, Berlin sau Stockholm.

”Ne bucurăm să vedem cum Inteligența Artificială poate face experiența de cumpărare a clienților noștri mai interactivă. Vedem că mulți clienți folosesc Asistentul Zalando pentru a găsi ținute pentru ocazii speciale sau pentru a obține sfaturi de modă și informații”, a precizat Tian Su, vicepreședinte Personalisation and Recommendation.

Zalando este una dintre companiile care participă la ecomTEAM Fashion pe 28 martie 2024, organizat la Apollo 111 în București. Înscrie-te gratuit AICI și vino alături de noi.

Zona de B2B, văzută ca un motor important de creștere pentru Zalando

Planurile Zalando privind zona de B2B se concentrează pe dezvoltarea capabilităților oferite prin intermediul ZEOS, platforma lansată recent prin care compania le oferă efectiv brandurilor acces la resursele logistice, software și a diverselor servicii.

Compania are 12 centre de Fulfillment la nivel european, 20 de centre pentru retururi și 40 de companii de curierat integrate. ZEOS e descris de către companie ca un sistem de operare care le permite brandurilor să ruleze și să își scaleze afacerile online la nivelul europei. Până în acest moment, este folosit de 26 de branduri în 11 țări.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri