JirmaN Engineering este singura firma din Romania inclusa in brosura “The Secret of Success 2010 - The Many Faces Of European Entrepreneurship”, premiata la Bruxelles la Saptamana Europeana a Intreprinderile Mici si Mijlocii 2010 (SME) care a avut loc intre 25 mai–1 iunie, in cele 27 state membre ale UE, dar si in Albania, Croatia, Fosta Republica Iugoslava a Macedoniei (FRIM), Islanda, Israel, Liechtenstein, Muntenegru, Norvegia, Serbia si Turcia.
Firma romaneasca se ocupa cu proiectarea caselor din lemn, cunoscute in Romania sub numele de case americane sau canadiene, case din lemn chertat, case din barne, ansambluri de joaca pentru copii, din lemn rustic, foisoare, pavilioane.

Softurile ajuta la executarea proiectelor. Firma efectueaza breviare de calcul pentru elemente structurale si include in proiect note de calcul pentru ferme, pene, grinzi, capriori, stalpi, pereti din structura conform Eurocod 5.

Prezent la Bruxelles, antreprenorul roman Eugeniu Lisnic a vorbit despre afacerea lui si despre situatia in care se afla IMM-urile intr-un interviu acordat Wall-Street.


Wall-Street: Cum ati decis sa va incepeti afacerea in domeniul constructiilor de case din lemn?
Eugeniu Lisnic: Mi-am pus o intrebare. Care ar fi materialul cel mai bun pentru constructii in viitor? Pentru faptul ca lemnul este un material regenerabil ecologic m-am gandit ca acesta este resursa viitorului pentru constructii.

Wall-Street: Cand ati inceput afacerea?
Eugeniu Lisnic: Ideea a plecat dupa ce am terminat facultatea. Am cautat sa creez si sa dezvolt conceptul ecologic al caselor, sa gasesc materiale durabile si regenerabile. Business-ul l-am inceput in urma cu 2 ani.

Wall-Street: Ce obstacole ati infruntat cand ati demarat afacerea?

Eugeniu Lisnic: Nestiinta in domeniul contabil, de aceea m-am inscris la un master in domeniul managementului european.

Wall-Street: Cu ce investitie ati inceput afacerea?
Eugeniu Lisnic: Am pornit cu 300 euro pentru a-mi deschide afacerea. Nu am apelat la imprumuturi, nu cred ca sunt o solutie. La inceput ma intalneam cu clientii in restaurant, cu un laptop primit de la niste prieteni.

Wall-Street: La ce cifra de afaceri ati ajuns dupa 2 ani de zile? Cine sunt clientii JirmaN Engineering?
Eugeniu Lisnic: Dupa 2 ani de zile am inregistrat un profit de circa 20.000 de euro pe an. Clientii mei sunt producatorii de case de lemn, care au in spate circa 40-50 de angajati.

Wall-Street: Aveti in plan o alta afacere?
Eugeniu Lisnic: Da. Ma gandesc sa imi dezvolt o alta afacere pentru ca de obicei iarna sectorul constructiilor merge greu. M-am gandit la un fast-food pentru studenti.

Wall-Street: Ce sfat le dati romanilor care vor sa inceapa o afacere?
Eugeniu Lisnic: Sa se uneasca cu alti antreprenori, sa formeze niste echipe pentru a infrunta problemele, intrucat de unul singur este imposibil.

Wall-Street: In ce domenii se mai pot face bani?
Eugeniu Lisnic: Cred ca din orice domeniu se pot face bani, trebuie doar sa incerci.

Wall-Street: IMM-urile sunt in Romania motorul economiei, pot fi solutia pentru iesirea din criza?
Eugeniu Lisnic: Nu. Pentru ca, in Romania, Intreprinderile Mici si Mijlocii sunt dezavantajate prin toate taxele care s-au impus in ultimul timp. Cu un ajutor din partea statului IMM-urile s-ar putea dezvolta si ar putea ajuta economia.

Wall-Street: Cum vedeti sectorul antreprenorial din Romania?
Eugeniu Lisnic: Nu am vazut o crestere a IMM-urilor, cred ca piata antreprenorilor scade in Romania, nu este incurajata din toate punctele de vedere.

Wall-Street: Exista un sprijin in Romania pentru IMM-uri?
Eugeniu Lisnic: Sunt putine centre in Romania pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, insa, intr-adevar, ajuta la dezvoltarea acestora. Centrul cu care am lucrat este Pro-Energ, un incubator de afaceri din Brasov.

Incubatorul de afaceri se constituie in vederea incurajarii IMM-urilor nou infiintate si cu un istoric de functionare de maxim 2 ani. In cadrul programului de "infiintare si dezvoltare de incubatoare de afaceri in Romania" se acorda alocatii financiare nerambursabile pentru a asigura functionalitatea IMM-urilor, precum si dezvoltarea economica si sociala a zonelor propuse.

Saptamana europeana a IMM-urilor 2010 este o campanie pan-europeana care are loc in 37 de tari participante. Evenimentele sunt organizate la nivel national, regional sau local de catre organizatiile de intreprinderi, organismele abilitate sa acorde sprijin, precum si de autoritatile nationale, regionale si locale din tarile participante.

Lansata in 2009, Saptamana europeana a IMM-urilor este coordonata de catre Directia Generala Intreprinderi si Industrie a Comisiei Europene, drept una dintre masurile care implementeaza Principiul 1 din Actul privind Intreprinderile Mici pentru Europa (SBA), care stipuleaza ca „UE si statele membre trebuie sa creeze un mediu in cadrul caruia intreprinzatorii si afacerile de familie sa poata prospera si in care antreprenoriatul sa fie rasplatit”.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Proprietar de IMM-uri, caut ieşirea din criză »


Setari Cookie-uri