Directorii de HR de la companii de top, despre responsabilitatea fata de angajati
Angajatii sunt cea mai importanta resursa a unei companii. Ei sunt si "ambasadorii" care pot transmite cele mai credibile mesaje despre responsabilitatea aceasteia. In plus, studiile arata ca, pentru tot mai multi angajati, valorile sociale si etice ale companiei la care lucreaza au devenit importante.
De aceea, angajatii trebuie sa fie un public important pentru strategia de CSR a oricarei companii.
Pentru a vedea ce inseamna in practica acest lucru, ResponsabilitateSociala.ro i-a invitat sa raspunda la cateva intrebari pe directorii de HR de la cinci companii de top din Romania.
De aceea, angajatii trebuie sa fie un public important pentru strategia de CSR a oricarei companii.
Pentru a vedea ce inseamna in practica acest lucru, ResponsabilitateSociala.ro i-a invitat sa raspunda la cateva intrebari pe directorii de HR de la cinci companii de top din Romania.
- Ce inseamna pentru compania dumneavoastra responsabilitatea fata de angajati?
- Ce ati facut pana acum pentru a le asigura angajatilor un mediu de lucru mai bun si pentru a raspunde la preocuparile lor (eventual preocupari de natura etica, sociala, culturala sau de mediu)?
- Este important ca angajatii companiei dumneavoastra sa simta ca este responsabila? Ce ati facut pana acum pentru a-i convinge ca lucreaza intr-o companie responsabila? Care a fost feed-back-ul angajatilor?
- Faceti activitati de voluntariat corporativ? Sunt receptivi angajatii la astfel de programe? Ce efecte pozitive ati observat?
- Ce stiti, din interviurile de recrutare pe care le faceti, noii angajati sunt atrasi de ideea ca organizatia dumneavoastra este cunoscuta ca o companie responsabila? Este importanta o astfel de perceptie in optiunea pe care o fac pentru un nou loc de munca?
1 Ce inseamna pentru compania dumneavoastra responsabilitatea fata de angajati?

Cea mai importanta resursa a unei companii este reprezentata de angajatii sai. Rezultatele exceptionale ale Orange Romania sunt o expresie a dinamismului, pregatirii si profesionalismului oamenilor care lucreaza aici. Responsabilitatea corporativa fata de angajati inseamna asigurarea unui mediu de munca sigur si sanatos, oferirea de oportunitati de dezvoltare profesionala si personala, realizarea unui dialog permanent prin care sa monitorizam gradul de satisfactie si asteptarile lor.
Responsabilitatea sociala corporativa presupune de asemenea si promovarea diversitatii, nediscriminarea, acordarea de sanse egale tuturor. Astfel, la sfarsitul anului 2007, 53.12% dintre angajatii Orange Romania erau femei, iar 46.89% barbati.
Responsabilitatea sociala corporativa presupune de asemenea si promovarea diversitatii, nediscriminarea, acordarea de sanse egale tuturor. Astfel, la sfarsitul anului 2007, 53.12% dintre angajatii Orange Romania erau femei, iar 46.89% barbati.

Una din directiile strategice ale companiei este de a deveni angajatorul preferat pe piata FMCG. Pentru indeplinirea acestui obiectiv am intocmit un plan foarte bun, care acopera 4 arii importante: dezvoltarea personala si profesionala, satisfactia angajatului, imbuntatirea continua a conditiilor de munca si politica de salarii si beneficii. Prin acest plan acoperim toate coordonatele care asigura si demonstreaza responsabilitatea fata de angajati, fiecare arie definita mai sus fiind tradusa in practica intr-un plan de actiuni bine conturat.

Ozone Laboratories isi trateaza angajatii cu respect, responsabilitatea fata de acestia fiind o componenta importanta a strategiei de dezvoltare pe termen mediu si lung a companiei. O companie are succes atunci cand angajatii sai performeaza, cand sunt multumiti, loiali si implicati. Ozone Laboratories a construit, in decursul celor 7 ani de activitate, o relatie solida, bazata pe incredere reciproca cu angajatii sai, fiind constienta ca cea mai importanta resursa a unei companii sunt oamenii.

Pentru Coca-Cola HBC Romania, responsabilitatea sociala nu se traduce doar in atentie acordata consumatorilor, clientilor si furnizorilor nostri, comunitatii si mediului inconjurator, ci si angajatilor nostri, si implicit familiilor lor.
Conform politicii noastre de responsabilitate sociala, contribuim activ la crearea unui cadru favorabil dezvoltarii personale si profesionale angajatilor nostrii, incuranjandu-le performanta, aportul la inovatie, compania sprijinind punerea ideilor lor in aplicare.
Conform politicii noastre de responsabilitate sociala, contribuim activ la crearea unui cadru favorabil dezvoltarii personale si profesionale angajatilor nostrii, incuranjandu-le performanta, aportul la inovatie, compania sprijinind punerea ideilor lor in aplicare.

&D Pharma abordeaza responsabilitatea sociala din perspectiva triple bottom line: succes la nivel social, financiar si de mediu, urmarind un impact pozitiv asupra societatii in acelasi timp cu obtinerea succesului financiar.
In primul rand, responsabilitatea companiei se manifesta fata de proprii angajati, abia apoi fiind orientata catre restul comunitatii. Astfel, ca o companie responsabila social, A&D Pharma respecta drepturile omului, toti angajatii bucurandu-se de tratament egal, indiferent de sex, religie, apartenenta etnica, in acelasi timp oferind posibilitatea persoanelor cu handicap de a-si desfasura activitatea in cadrul companiei. In acelasi timp, A&D Pharma trateaza cu deosbita atentie etica de business si aspectele legate de corporate governance.
Mediul in care angajatii isi desfasoara activitatea si ergonomia spatiului de lucru sunt alte doua aspecte importante, carora A&D Pharma le acorda atentia cuvenita, din respect pentru angajati si starea lor de bine. De asemenea, ne preocupam sa le asiguram angajatilor nostri oportunitati de dezvoltare atat profesionala cat si personala si echilibrul intre viata profesionala si cea sociala (de familie).
In primul rand, responsabilitatea companiei se manifesta fata de proprii angajati, abia apoi fiind orientata catre restul comunitatii. Astfel, ca o companie responsabila social, A&D Pharma respecta drepturile omului, toti angajatii bucurandu-se de tratament egal, indiferent de sex, religie, apartenenta etnica, in acelasi timp oferind posibilitatea persoanelor cu handicap de a-si desfasura activitatea in cadrul companiei. In acelasi timp, A&D Pharma trateaza cu deosbita atentie etica de business si aspectele legate de corporate governance.
Mediul in care angajatii isi desfasoara activitatea si ergonomia spatiului de lucru sunt alte doua aspecte importante, carora A&D Pharma le acorda atentia cuvenita, din respect pentru angajati si starea lor de bine. De asemenea, ne preocupam sa le asiguram angajatilor nostri oportunitati de dezvoltare atat profesionala cat si personala si echilibrul intre viata profesionala si cea sociala (de familie).

Grupul HeidelbergCement urmareste in primul rand sa promoveze o atitudine bazata pe deschidere si corectitudine in relatiile de comunicare cu angajatii sai. In acest sens, preocuparile noastre se concentreaza pe asigurarea perfectionarii profesionale constante a angajatilor, recunoasterea meritelor acestora pe baza realizarilor profesionale, asigurarea unui mediu de lucru sigur si sanatos si a unor conditii de angajare corecte si transparente, bazate pe competenta.