Sa dea dovada de flexibilitate

Sa dea dovada de flexibilitateManagerii trebuie acum sa ia in calcul mai multe optiuni decat inainte, pentru a o aplica pe cea mai potrivita noului context, provocator si rapid schimbator, spune Ludmila Marin (foto), Coach for Competitive Managers.

Sa asculte pana la capat si aiba rabdare sa intelega ce spun ceilalti

Sa asculte pana la capat si aiba rabdare sa intelega ce spun ceilaltiUn bun manager afla tot ceea ce este necesar, ascultand activ inainte de a judeca sau a-si forma o parere.

Se bazeaza pe fapte si pe perspective cat mai realiste. Are in vedere intregul context.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Isi respecta angajatii si ii trateza asa cum ar vrea sa ii fie tratati clientii

Isi respecta angajatii si ii trateza asa cum ar vrea sa ii fie tratati clientiiEste des intalnita in relatiile dintre oameni situatia in care cel care este dominat de o persoana autoritara si agresiva (verbal sau fizic) cauta pe cineva mai slab sau usor de dominat pentru a exercita aceeasi atitudine.

Acelasi fenomen are loc atunci cand angajatii sunt tratati rau de catre management. Acestia nu vor ezita sa se razbune direct pe clienti.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Deleaga ferm si permite oamenilor sa isi faca treaba

Deleaga ferm si permite oamenilor sa isi faca treabaDoua aspecte devin importante in acest context. Oamenii trebuie lasati sa duca la bun sfarsit ceea ce s-a convenit de comun acord ca trebuie sa indeplineasca si in acelasi timp nu trebuie permisa delegarea catre management.

Se intampla fie ca managerii sa nu lase subalternii sa indeplineasca o sarcina sau alta pentru ca ei o fac mai bine, fie sunt angajati care pur si simplu deleaga superiorului (”nu stiu cum sa fac, te rog ajuta-ma”, iar managerul sfarseste prin a-i face treaba). Superiorul il ajuta pe subaltern pentru ca, la randul lui, are un post de confirmat (isi dovedeste si testeaza constant valoarea) si, de asemenea, are mare nevoie de apreciere.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Critica in mod constructiv

Critica in mod constructivUn bun manager enunta ceea ce vrea sa obtina atunci cand critica, adica un comportament imbunatatit, si nu critica doar pentru a-si impune autoritatea.

Prin critica constructiva chiar se rezolva situatia dificila sau conflictuala si se asigura ca data viitoare lucrurile vor progresa, evitandu-se repetarea aceleiasi situatii.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Incurajeaza autentic angajatii

Incurajeaza autentic angajatiiObserva cu atentie ceea ce este de apreciat la oameni si vorbeste despre asta detasat si personalizat.

Nu face asta pentru ca asa scrie in carte, ci pentru ca este un semn de incredere si apreciere pentru munca depusa de angajati.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Vorbesc succint si specific

Vorbesc succint si specificSe vorbeste mult si fara rost uneori, tot pentru propria vanitate. Ar fi mult mai util sa se vorbeasca „scurt si la obiect”, astfel angajatii s-ar simti tratati de la egal la egal si ar performa in consecinta.

Un sef este un om pe o pozitie de conducere a unei afaceri, a unui departament, nicidecum de conducere propriu-zisa a oamenilor, ci a sarcinilor pe care acestia trebuie sa le indeplineasca.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Se bucura de oamenii mai buni decat ei

Se bucura de oamenii mai buni decat eiA fi inconjurat de oameni performanti este singura metoda de a creste si a face lucrurile sa se intample la un nivel superior.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Schimba imediat ceea ce nu functioneaza in companie

Schimba imediat ceea ce nu functioneaza in companieAtunci cand esti conectat la realitate, contextul concret te ajuta sa iei decizii functionale si utile, sau macar sa testezi optiuni de solutii si sa verifici care este cea mai buna pentru tine.


Sursa foto: freedigitalphotos.net

Determina ceea ce merge foarte bine si are grija sa se intample in continuare

Determina ceea ce merge foarte bine si are grija sa se intample in continuareUn mare atu este sa stii ceea ce merge bine si sa stii sa reproduci.

Multi dintre oamenii de succes, in momentul in care au suferit o decadere in afaceri, nu au stiut ce au facut bine atunci cand afacerea avea profit si rezultate bune. Ulterior au constientizat ceea ce ii facea de succes, si-au notat/documentat, au cerut pareri si sunt capabili sa isi reproduca succesul.


Sursa foto: freedigitalphotos.net