Sylvia Petre, Carol Parc Hotel: Solicitarile s-au inmultit in randul clientilor VIP

Sylvia Petre, Carol Parc Hotel: Solicitarile s-au inmultit in randul clientilor VIPCriza financiara nu a afectat inca afacerile hotelurilor de lux din Romania, Sylvia Petre, CEO Carol Parc Hotel, declarand chiar ca solicitarile s-au inmultit in randul clientilor VIP, in contradictie cu cele mai recente studii depre piata de lux din Romania.

“Aveam oaspeti care, de fapt, nu-si permiteau sa stea la hotelul nostru, dar o faceau din cauza lipsei camerelor de hotel din Bucuresti. Acesti musafiri nu mai apar, iar acest lucru nu are legatura cu declinul pietei financiare ci, pur si simplu, cu faptul ca in Capitala s-a marit considerabil oferta hotelurilor de patru-cinci stele”, declara Sylvia Petre.

Carol Parc Hotel, situat in zona parcului Carol pe cel mai inalt punct natural din Bucuresti (Dealul Filaret), este mai mult decat o unitate de cazare de cinci stele. Aflat intr-o cladire istorica construita de un celebru arhitect al secolului al XIX-lea in stil neo-clasic cu influente brancovenesti, hotelul se distinge de celelalte locatii de cinci stele din Capitala prin introducerea unui nou standard al luxului intr-un hotel romanesc de tip boutique

Proprietara hotelului este de parere ca, in viitor, cererea serviciilor hoteliere de lux va creste si va fi constituita tot mai mult din turistii care aleg sa-si petreaca vacanta in Romania, pe langa diplomati, oameni de afaceri sau celebritati.

Pe viitor vom vedea o crestere a clientilor VIP care isi doresc un loc mai retras si intim, nu un hotel de lux, ce face parte dintr-un mare lant hotelier", crede Sylvia Petre.

Alexandru Ciucu, Tata si Fiul: Apetit diminuat al cumparatorilor de a face investitii toamna

Alexandru Ciucu, Tata si Fiul: Apetit diminuat al cumparatorilor de a face investitii toamnaIntrebat despre evolutia domeniului in care activeaza, in contextul crizei financiare mondiale, Alexandru Ciucu precizeaza ca in Romania nu s-a conturat inca o piata a costumelor de lux pentru barbati, realizate la comanda. Rezumandu-se strict la atelierul sau, creatorul declara ca nu s-au simtit fluctuatii notabile in numarul de comenzi, inafara celor specifice sezonului.

“Daca este sa vorbim de fluctuatiile sezoniere, acestea se datoreaza in primul rand faptului ca peste circa o luna se incheie perioada in care se pot face nunti si incepe Postul Craciunului, asadar clientii de costume dedicate ceremoniilor isi pierd interesul pentru comenzi in aceasta parte a anului. De asemenea, putem lua in considerare si apetitul general usor diminuat al cumparatorilor de a face investitii toamna”, declara Alexandru Ciucu.

Totodata, in privinta evolutiei pe termen scurt a afacerii sale, Ciucu este de parere ca aceasta piata in formare a costumelor de lux executate la comanda depinde in mod direct de relatia dintre designer si client, si mai putin de contextul general al economiei sau de fluctuatiile segmentului financiar din ultima perioada. Intr-o afacere de acest gen, se creeaza inevitabil o anumita fidelitate reciproca.

“Prin urmare, nu cred ca o criza de genul celei in desfasurare va afecta substantial nisa noastra pentru simplul fapt ca ea se bazeaza pe doua lucruri foarte importante: pe relatia designer-client si pe nivelul financiar crescut al clientului, in unele cazuri, sau pe motivatia acestuia extrem de intemeiata, in alte situatii”, adauga Alexandru Ciucu.

Alexandru Ciucu, unul dintre actionarii de la Tata si Fiul, si-a inaugurat in 2006 atelierul ce-i poarta numele, un spatiu care reuneste cele mai fine tesaturi si accesorii. Articolele vestimentare premium pentru barbati de la Tata si Fiul sunt create exclusiv la comanda, la preturi de 1.300-1.600 de euro.

Mihai Ceciu - Ceasuri de lux pre-owned

Mihai Ceciu - Ceasuri de lux pre-ownedMagazinul Antic Horologium, inaugurat pe 26 septembrie de catre Mihai Ceciu, cotat printre primii zece ceasornicari din lume potrivit OWME Standards, aduce in Romania conceptul de magazin de ceasuri de lux pre-owned.

Decizia de a deschide un magazin de ceasuri pre-owned a fost in primul rand determinata de clientii laboratorului care, incredintandu-le ceasurile pentru reconditionare, le-au solicitat si acest serviciu.

Astfel, magazinul se adreseaza atat colectionarilor, cat si celor care vor sa fie in pas cu moda. “Pentru colectionari conteaza foarte mult mecanismul, pentru trend-victims, brandul. Oamenii isi doresc sa isi schimbe ceasurile cat mai des. Piata ceasurilor de lux este in continua crestere, iar acum patru ani nu aveau succes”, a motivat acesta deschiderea magazinului.

Cu modele de ceasuri ce depasesc pretul de 35.000 euro, Mihai Ceciu este de parere ca aceasta nisa a pietei de lux, reprezentata atat de comercializarea ceasurilor pre-owned, cat si de serviciile specializate de service, va ramane una atractiva indiferent de contextul economico-financiar.

Baronul Jakob Kripp Proprietarul Agricola Stirbey

Agricola Stirbey produce sortimente de vinuri din clasa premium in regiunea viticola Dragasani, reusind sa patrunda pe anumite segmente de nisa ale pietei de lux. Un astfel de exemplu este reprezentat de sortimentul Sauvignon Blanc Prince Stirbey, servit in Lufthansa First Class.

Deocamdata nu simtim prea multe efecte ale crizei financiare mondiale. Piata vinurilor noastre este in continuare in crestere, in toata tara. Presupun ca un amator de vinuri de calitate cauta intotdeauna produse de calitate, iar aceste produse au un pret mai ridicat”, declara Baronul Jakob Kripp, proprietarul Agricola Stirbey.

In opinia lui Kripp, principalul motiv al acestei evolutii il constituie oferta mica de vinuri din Romania, care fac parte din acest segment si standard de calitate, precum si faptul ca aceasta creste intr-un ritm mai lent decat cererea de vinuri de lux.

Constient de situatia economica dificila din ultima perioada, Jakob Kripp ramane optimist cu privire la viitorul sortimentelor de vinuri de lux produse la Agricola Stirbey.

”Cred ca urmatorii doi ani vor fi mai dificili din punct de vedere economic, dar sunt optimist in ceea ce priveste pozitia vinurilor noastre in segmentul de vinuri premium. Avem un produs de nisa, si in aceasta nisa suntem feriti de furtuna economica”, conchide Kripp.

Exprimati-va parerea cu privire la acest subiect si pe Forumul Wall-Street