Prima tendinta: Socializare pe mobile

Prima tendinta: Socializare pe mobileInventarea si evolutia computerului de marimea unei palme, smartphone-ul care este conectat la Internet, revolutioneaza modul in care comunicam cu cei ce ne inconjoara. Aplicatii ale Facebook si Twitter permit oamenilor sa ia cu ei retelele sociale. Cea mai recenta schimbare in acest trend este ca Twitter vine acum preinstalat pe iPhone 4S, cel mai recent terminal Apple. Urmare a acestei integrari, imediat dupa lansarea telefonului Apple, numarul de utilizatori nou inscrisi pe reteaua sociala americana a crescut cu 300%.

Sa fie acesta un semnal al decaderii simplelor mesaje text?

A doua tendinta: Socializarea cautarilor

A doua tendinta: Socializarea cautarilorRezultatele cautarilor realizate pe Google sunt determinate de algoritme complexe dezvoltate de sute de matematicieni. Odata cu integrarea butonului de “+1” (echivalentul “like” in Facebook – n.r.) compania americana indica faptul ca vom asista la integrarea social media in rezultatele cautarilor de pe motorul de cautare, utilizatorii urmand sa aiba un cuvant greu de spus in rezultate.

Google si Bing (motorul de cautare Microsoft – n.r.) au marit vizibilitatea si prioritatea mesajelor de pe retele sociale in rezultate. Poate ai sesizat si tu ca in ultimele 12 luni clipurile YouTube, paginile Facebook si profilele LinkedIn dar si alte canale social media sunt plasate mai sus in rezultatele motoarelor de cautare.

A treia tendinta: Geolocalizarea marketingului social media

A treia tendinta: Geolocalizarea marketingului social mediaAparitia si dezvoltarea FourSquare si Google Places, in special in SUA, au facut din cautarea de oferte speciale in anumite zone un lucru simplu – din nou, cu ajutorul smartphone-urilor. Web-ul mobil va avea un impact din ce in ce mai mare in urmatorii cinci ani, pe masura ce cele peste 5 miliarde de telefoane mobile din lume devin din ce in ce mai inteligente.

A patra tendinta: Comertul social

A patra tendinta: Comertul socialComertul online are deja o varsta respectabila, de aproape 15 ani, si are acum un impact masiv (si negativ) asupra afacerilor retailerilor traditionali care nu sunt si online. Studiile prezic ca 20% din vanzarile totale din retail se vor realiza online in urmatorii ani.

In ultimele 12 luni au aparut tehnologii care permit utilizatorilor sa isi migreze magazinul (prin intermediul “Apps”) pe reteaua Facebook astfel incat utilizatorii sa nu trebuiasca sa iasa de pe retea pentru a cumpara produse. De fapt, multe dintre brandurile de top din lume, si nu numai, au pagini pe Facebook, prezenta pe Twitter si, de curand, si Google+ a deschis portile companiilor.

A cincea tendinta: Gamingul social

A cincea tendinta: Gamingul socialIn copilaria celor multi, jocurile insemnau “sa bati” mingea pe camp sau sa joci carti. Notiunea de gaming este insa redefinita rapid, odata cu evolutia asa-zisului “gaming social”, aplicatii integrate in retele sociale.

Zynga, companie fondata in 2007, a reusit sa desfiinteze notiunea de joc traditional prin dezvoltarea unor aplicatii precum Farmville sau Mafia Wars, jocuri ce au in prezent sute de milioane de utilizatori pe Facebook, lunar. In 2010, Facebook si Zynga au semnat o intelegere pe cinci ani in urma careia cea mai mare retea sociala din lume primeste 30% din veniturile aferente activitatii. Veniturile din gamingul social vor depasi anul viitor 1 MILIARD de dolari, mare parte din suma provenind in vanzarea de produse/facilitati virtuale.

A sasea tendinta: Publishing-ul tip blog

A sasea tendinta: Publishing-ul tip blogPublishing-ul se transforma rapid de la formatul offline (print) la platforme online, odata cu cresterea blogurilor globale ce atrag zeci de milioane de cititori lunar.

Huffington Post, publicatie care a inceput ca un blog politic, a fost achizitionat de catre AOL pentru 315 milioane de dolari. Traficul pe aceste bloguri este impulsionat de retelele sociale si Huffington Post atrage peste 1 milion de comentarii lunar de la cei peste 35,6 milioane de vizitatori unici. De fapt, traficul Huffington Post a depasit pe cel al The New York Times.

Blogurile pe diverse teme, cum ar fi social media (Mashable, de exemplu), politica, mancare, tehnologie, atrag milioane de cititori pe plan global, lunar.

A saptea tendinta: Business-urile de nisa

A saptea tendinta: Business-urile de nisaIndustriile de nisa erau inainte restrictionate de pozitia geografica si de tehnologie. In prezent insa, ele sunt capabile sa devina business-uri de milioane de euro, cu target global.

Exemple de firme de nisa care au reusit sunt “AussieBum” (vand lenjerie intima pentru barbati, global) si “AquaBumps” (vinde fotografii digitale).

Viteza cu care aceste proiecte au devenit cunoscute se datoreaza intr-o mare masura si retelelor sociale care au reusit sa viralizeze mesajele de marketing trimise de firmele ce activeaza pe anumite nise.