Blue Air continua divesificarea rutelor si destinatiilor

Blue Air continua divesificarea rutelor si destinatiilorPentru a-si putea pastra si chiar imbunatati business-urile, operatori precum Blue Air My Air si Wizz Air au ales fie introducerea de noi rute si destinatii, fie suplimentarea destinatiilor deja existente. Conform acestora, nevoile turisitilor romani care calatoresc peste hotare, numarul mare de romani care muncesc in tarile vestice, dar si investitile mai mari in Romania, se numara printre principalii factori care stau al baza unei decizii privitoare la inaugurarea unei noi rute sau destinatii.

Compania cu capital romanesc Blue Air are in portofoliu destinatii europene, in tari precum Italia (Milano, Roma, Bologna, Torino), Franta (Paris si Lyon), Spania (Barcelona, Madrid, Malaga si Valencia), Marea Britanie (Londra), Belgia (Bruxelles), Turcia (Instambul), Portugalia (Lisabona) si Germania (Koln si Stuttgart), dar si o cursa interna Bucuresti - Arad. Compania opereaza atat din Capitala, dar si din Arad, Cluj-Napoaca, Sibiu, Bacau si Constanta.

“Momentan, flota Blue Air este constituita din aeronave tip Boeing 737, care pot opera zboruri de durata mica, respectiv medie, zborurile transatlantice necesitand un alt tip de aeronave”, explica Florentina Ivan, marketing manager al companiei, alegerea rutelor scurte, de doar cateva ore.

Anul acesta, Blue Air a introdus o noua destinatie, in orasul cipriot Larnaca, catre care zboara, incepand din 30 martie, de trei ori pe saptamana, in fiecare marti joi si vineri. Incepand cu 1 august, Blue Air va pune la dispozitia pasagerilor o noua ruta, Sibiu-Madrid cu o frecventa de 2 zboruri saptamanale. Tot din aceasta vara, Sibiul mai este conectat cu alte doua orase europene, Koln si Stuttgart, prin zboruri saptamanale.

Peste doar cateva zile, incepand cu 29 iulie, Blue Air va oferi singura conexiune directa, Constanta-Bruxelles, cu aterizare pe aeroportul central din capitala belgiana.

Nu numai cursele externe sunt interesante pentru cei de la Blue Air dovada fiind introducerea, incepand din 29 iulie, a unei noi rute interne, Bucuresti-Constanta si retur.

Introducerea acestor noi rute si destinatii, este decisa, conform reprezentantilor Blue Air, de studii de piata bazate in principal pe nevoile consumatorilor. ”Principalele motive care ne detemina sa introducem noi destinatii sunt: popularizarea acestora ca destinatii de vacanta in randul turistilor romani, numarul comunitatii de romani din tarile sau orasele respective, preluarea unei parti a fluxului de trafic rutier, relatiile economice dar si extinderea turismului de weekend in randul calatorilor romani (atunci cand vine vorba de zborurile pe timp de weekend)”, considera Florentina Ivan.

Blue Air opereaza in prezent 29 de destinatii externe si una interna, gradul de ocupare tintit de compania pe tot anul 2008 fiind de 84%.

My Air leaga Timisoara de Italia

My Air leaga Timisoara de ItaliaItalienii de la My Air, una dintre primele companii low cost de pe piata romneasca, nu au ramas indiferenti la amploarea pe care investitiile italiene o au in Banat si, incepand din 22 septembrie, isi vor adauga in portofoliu doua noi curse: Timisioara-Milano si Timisoara Venetia. Pana atunci operatorul italian zboara catre aceleasi destinatii de anul trecut: Milano, Ventia, Napoli, Roma, Catania, Bologna, Bari si Paris.

“Ne bazam foarte mult pe destinatii precum Bologna, Bari, Napoli sau Catania pe care competitorii nostri nu le au”, a declarat Antonio Iervolino, General Manager My Air. Reprezentantul companiei italiene recunoaste insa ca au fost si destinatii (cum ar fi Bruxelles sau Barcelona) la care a trebuit sa renunte dupa o scurta perioada de timp din cauza gradului de ocupare scazut al curselor respective.

“La zborul de Barcelona am renuntat din cauza ca multe companii il aveau in portofliu si concurenta era prea mare”, a precizat Iervolino. Operatorul italian vizeaza doar zborurile scurte, de maximum 2 ore, avand in vedere flota de care dipune in prezent. “Avioanele pe care le detinem, Air Bus 320 si Bombardier CRJ 900 au o autonomie de doar 4 ore si 30 de minute, deci este imposibil sa operam curse transatlantice directe”, mai spune acesta.

In prezent, compania italiana cu costuri scazute opereaza 8 destinatii si are circa 40-45 de zboruri saptamanale din si catre Romania.

Anul trecut My Air a transportat aproximativ 500.000 de pasageri, inregistrand un grad de ocupare de 93%. Conform sefului My Air inasprirea competitiei de pe piata romaneasca a facut ca gradul de ocupare al zborurilor companiei low cost sa fie in prezent de 75 de procente.

Wizz Air a introdus prima cursa interna low cost din Romania

Wizz Air a introdus prima cursa interna low cost din RomaniaIn februarie Wizz Air a ales introducerea rutei Bucuresti-Cluj Napoca, o premiera la acea data in Romania, fiind prima cursa interna a unui operator low cost. “In 2008, Wizz Air a introdus destinatii noi atat pentru cursele cu plecare din Bucuresti, cat si din Cluj-Napoca - este vorba despre Valencia si Milano”, a afirmat Natasa Kazmer, director Corporate Communications and Public Affairs al companiei. Rationamentul Wizz Air este simplu: atunci cand una dintre destinatii nu atinge gradul de ocupare anticipat, operatorul nu ezita sa renunte la cursa respectiva.

„Renuntam sa operam anumite curse numai cand ne transferam operatiunile in alte piete unde consideram ca vom reusi sa servim mai bine nevoile si solicitarile pasagerilor. Un exemplu bun in acest sens este reluarea cursei Targu-Mures - Budapesta, incepand din 15 mai, si renuntarea la cursa Cluj-Napoca – Budapesta. Motivul acestui transfer a fost acela ca pasagerii Wizz Air si-au exprimat preferintele de a zbura din Targu-Mures”, explica reprezentantul Wizz Air alegerea unei destinatii in defavoarea alteia. Ca si in cazul Blue Air sau My Air, compania ungara prefera zborurile short si middle-houl care se plieaza perfect pe flota detinuta de companiile cu cost redus.

Wizz Air are in prezent un grad mediu de ocupare de 85% si opereaza zboruri din Bucuresti catre 9 destinatii (Barcelona, Roma, Milano, Londra, Roma, Bruxelles, Venetia, Valencia, Cluj-Napoca), din Cluj-Napoca, 7 destinatii (Bucuresti, Milano, Roma, Dortmund, Valencia, Londra, Barcelona), iar din Targu–Mures, cursa catre Budapesta.

Wizz Air utilizeaza o flota tanara de aeronave Airbus A320, din 9 baze, pe aproximativ 100 de rute. Compania opereaza zboruri din Polonia, Ungaria, Bulgaria, Croaţia, Ucraina si Romania catre numeroase destinatii din Europa. Wizz Air a lansat recent operatiunile in Ucraina. In 2007, compania a transportat 4,2 milioane de pasageri.