Pretul hotelurilor va scadea cu 30% in 2009

Pretul hotelurilor va scadea cu 30% in 2009Daca decid sa isi afilieze afacerea, antreprenorii din hotelarie trebuie sa tina cont de faptul ca preturile hotelurilor din tara noastra vor scadea cu pana la 30% in acest an. “In acest an este posibil ca pretul activelor hoteliere sa scada cu 20%-30%, deci este un an bun pentru cei care au cash si vor sa investeasca, in special pentru brandurile noi care si-au anuntat intentia de a intra pe piata din Romania”, a declarat Sorin Ionescu (foto), Managing Partner al companiei de consultanta hoteliera Fivestar Hospitality.

Daca in 2008 rata de crestere in industria hoteliera a fost de 12%, pentru acest an Ionescu estimeaza cel mult o crestere de 3%.

“In prezent, pe piata din Bucuresti se afla 4 hoteluri in faza de constructie si inca 9 unitati a caror constructie va incepe in urmatoarele 12 luni, la care se adauga 15 proiecte aflate in faza de preplanificare”, a mai declarat reprezentantul Fivestar Hospitality.

Gradul de ocupare al hotelurilor din Capitala a inregistrat o scadere de 26,4% in primele trei luni ale anului comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent, arata un studiu efectuat de compania de consultanta imobiliara CB Richard Ellis Hotels.

Astfel, Bucurestiul este orasul cu cel mai drastic declin din Europa Centrala si de Est, urmat de Varsovia, care a scazut cu 21,6%. In ambele cazuri, moneda locala a cunoscut o depreciere semnificativa fata de dolarul american si de euro.


Marile lanturi ies la cumparaturi

Marile lanturi ies la cumparaturiCu o prezenta destul de modesta pe piata hoteliera locala, Hilton vrea sa profite de scaderea preturilor si de problemelele cu care se confunta hotelierii independent si sa isi extinda reteaua din Romania. “Perioada actuala este plina de provocari pentru industria turismului, insa perspectivele pe termen lung sunt pozitive, din ce in ce mai multi proprietari de hoteluri si dezvoltatori dorind sa se afilieze la branduri puternice”, a declarat, pentru Wall-Street, Adela Cristea (foto), directorul de dezvoltare al Hilton pe Europa si Africa.

Directorul de dezvoltare al Hilton a declarat ca pe langa afilierea hotelului din Sibiu, care va fi inaugurat in 2009 sub brand Hilton, analizeaza si alte piete ca Bucuresti, Brasov, Timisoara si Cluj, dar si statiuni montane sau de pe litoral. "Ne concentram in principal pe dezvoltarea brandurilor Hilton, Doubletree by Hilton si Hilton Garden Inn", a mai spus Adela Cristea.

Hotel Caro: Afilierea sau vanzarea nu sunt luate in discutie

Hotel Caro: Afilierea sau vanzarea nu sunt luate in discutieCaro, unul dintre cele mai mari hoteluri independente de pe piata bucuresteanarecunoaste ca se confrunta cu scaderi semnificative anul acesta, insa nu ia in calcul afiliera la un lant hotelier sau vanzarea hotelului. “Intr-adevar, aceasta criza este o oportunitate pentru lanturi de a afilia alte hoteluri independente. Nu inseamna ca asta e solutia pentru ele. Nu exista reteta. In cazul Caro nu luam in considerare aceasta oportunitate, cu atat mai putin vanzarea hotelului”, a declarat, pentru Wall-Street, Octavian Lazar, manager al hotelului Caro.

Acesta spune insa ca aceasta solutie va fi luata in calcul de multi jucatori. “Este posibil ca in viitorul apropiat unele hoteluri independente sa recurga la astfel de solutii. Vanzarile insa se vor putea face doar daca vor fi considerate chilipiruri pentru cumparatori, iar lanturile nu cred ca stau extreme de bine cu cash-ul”, considera Lazar.

Nici transformarea acestor hoteluri in alte afaceri nu este o idee viabila. “Este posibil ca unele dintre hotelurile independente pur si simplu sa-si inchida portile, insa ma intreb in ce se vor putea transforma. Multi au investit in hoteluri avand senzatia ca poate fi considerata si o investitie imobiliara, ceea ce mi s-a parut intotdeauna eronat”, a mai declarat Lazar.

In primele 6 luni ale anului gradul de ocupare al hotelului bucurestean a fost de 40%, in scadere cu 20% fata de perioada similara a anului precedent. “Ca principale masuri pentru minimizarea costurilor au fost scaderea cheltuielilor cu personalul si a vitezei cu care se efectuau investitiile”, mai spune reprezentantul Caro.

Ca majoritatea hotelurilor de pe piata locala, si Caro a recurs anul acesta la o reducere a tarifelor de circa 30%. “Scaderea preturilor nu este o solutie viabila, insa este un rau necesar pentru ca toti de pe piata o fac”, explica seful Caro.

Hotelul bucurestean a inregistrat o cifra de afaceri de 1,5 milioane euro in primele 6 luni ale anului, in scadere cu 35% fata de perioada similara a anului trecut. In ceea ce priveste originea clientilor Caro, 60% dintre acestia sunt romani.

Hotelul de patru stele dispune de 216 camere, un restaurant cu o capacitate de 150 de locuri, un lobby bar, precum si 1.050 de locuri dedicate organizarii de evenimente.

Berthelot, un hotel independent deschis in plina criza

Berthelot, un hotel independent deschis in plina crizaDesi pare greu de crezut, Berthelot este un hotel nou hotel independent, deschis la sfarsitul lunii ianuarie a acestui an in urma unei investitii de 3,5 milioane euro.

“Am deschis hotelul Berthelot in plina criza. Am studiat comportamentul clientilor pe timp de criza, unde oferta este mult mai mare decat cererea. De asemenea, ne-am evaluat zilnic concurenta comparand informatii din mai multe surse”, declara Constantin Arsene, proprietarul hotelului.
In primele 5 luni de functionare, unitatea nu a mers deloc rau, avand un grad de ocupare de 68% in luna mai si 63% in aprilie. “Gradul de ocupare a crescut de la luna la luna, iar pentru iunie asteptam o incarcare a hotelului de 85%”, mai spune antreprenorul bucurestean.

Chiar daca este abia la inceput, Arsene nu exclude o eventuala vanzare a unitatii. “Orice este de vanzare. In conditiile actuale nu se pune vorba de asa ceva pentru ca Hotelul Berthelot este bine conceput, realizat, pozitionat, iar un pret bun nu se poate obtine in conditiile actuale. Cei care vand acum pierd. O afacere ca Hotelul Berthelot se va vinde cu un pret intre 6.000-8.000 euro mp construit. O alta oferta nu ne intereseaza”, declara Arsene, care adauga ca niciun hotel din Bucuresti nu ar trebui sa dea faliment chiar si pe timp de criza.

Cifra de afaceri a unitatii de patru stele, in primele 4 luni si jumatate de functionare, a fost de 300.000 euro, peste 90% dintre clientii unitatii fiind oameni de afaceri si peste 85% expati. Hotelul dispune de 43 de camere.