Jovan Radosavljevice este director general Coca-Cola HBC Romania, iar Paris Nikolopoulos este franchise country manager Coca-Cola Romania. Impreuna, cele doua companii formeaza Sistemul Coca-Cola in Romania, un sistem propriu care include toate verigile necesare producerii si distributiei produselor, prezent de altfel in toate tarile in care Coca-Cola activeaza. Cei doi sefi ai Sistemului Coca-Cola Romania au oferit wall-street.ro. un interviu pentru anuarul "30 de ani de capitalism".

In 1991 trei companii de imbuteliere se ocupau de productia bauturii racoritoare in Romania si abia incepand cu 2000, in urma unei fuziuni, s-a format Coca-Cola HBC, imbuteliator unic.

“Cand Coca-Cola a intrat pe piata locala, prezenta celebrei sticle de Coca-Cola pe mesele romanilor era un simbol al schimbarii si al libertatii. Pentru compania noastra si pentru oamenii nostri, acel moment a reprezentat inceputul unui angajament pe termen lung, al unui parteneriat pe termen lung. Suntem parte din trecutul, prezentul si viitorul Romaniei, parte din povestea acestei tari”, povesteste Jovan Radosavljevice.

Inceputul povestii noastre in Romania nu a fost usor. Mediul economic era impredictibil in acea perioada, iar crearea unui plan de afaceri depindea de foarte multe variabile. Totusi, suntem un sistem multinational, cu o vasta experienta si know-how la nivel global. Acest lucru ne-a ajutat sa ne stabilim o strategie corecta si sa reusim sa crestem in Romania, odata cu dezvoltarea economica a tarii.

Jovan Radosavljevic

“Cred ca cel mai important moment din istoria recenta a Romaniei, care a influentat decisiv evolutia capitalismului, a fost aderarea Romaniei la Uniunea Europeana. Deschiderea pietelor si accesul mai facil al investitorilor straini in Romania, dar si al investitorilor romani pe pietele europene reprezinta unul dintre momentele-cheie ale capitalismului romanesc. Practic, aderarea la UE a validat potentialul economic al Romaniei si a convins mai multi investitori straini sa ia in calcul si aceasta piata in strategiile lor de extindere, ceea ce a adus beneficii de necontestat”, adauga Paris Nikolopoulos.

Pentru sistemul Coca-Cola in Romania, intrarea in UE a insemnat facilitarea exporturilor catre pietele din regiune, contribuind astfel la cresterea capacitatoi de productie a fabricilor Coca-Cola din Romania si la cresterea numarului de locuri de munca oferite.

Cum a fost pentru o multinationala precum Coca-Cola sa se extinda intr-o piata care facea pasi timizi catre capitalism? Cum se vede evolutia capitalismului in industria FMCG?

Interviul integral va fi publicat la finalul lunii noiembrie, odata cu lansarea anuarului "30 de ani de capitalism".

Sursa foto: Fotazdymak/Shutterstock