Pandemia de coronavirus, care a luat amploare la nivel global, în ultimele săptămâni, a schimbat modul de lucru a multora dintre angajați. Și fără prea multe pregătiri, oamenii trebuie să se adapteze brusc la noile modalități de operare, conducere și conectare. În ceea ce privește munca de acasă, aceasta reunește două medii - locul de muncă și viața de acasă - care nu au fost niciodată menite să se suprapună prea mult. Iată însă cum poți lucra eficient si de acasă, când familia este peste tot, în jurul tău.

Trebuie să ai un plan bine pus la punct legat de organizarea muncii

Poți fi optimist și să încerci să iei toate sarcinile pe rând; intenționezi să încerci să lucrezi de acasă și să răspunzi și nevoilor familiei pe măsură ce apar. Aceasta este o greșeală.

Dacă nu îți planifici clar modul în care vei răspunde multitudinii de sarcini care vor apărea, inevitabil vei simți că nu îndeplinești așteptările la serviciu sau lucrzi în continuu, deoarece nevoile celor din casă sunt mai multe decât ai anticipat, scrie Forbes.

Înainte de această perioada, este posibil fi avut luxul de a lucra fără a fi întrerupt constant de oamenii din familie, însă acum sunt toți acasă. Ia în calcul diferitele scenarii care vor apărea probabil atunci când lucrezi în jurul familiei și pune-ți întrebări importante. Ai nevoie de liniște pentru a te concentra? Cât de des va trebui să faci multitasking în timp ce lucrezi? Poți anticipa cele mai bune ore pentru a primi apeluri?

Ia în calcul toate variante când pui la punct planul de muncă pentru acasă. Acest lucru te va ajuta să îți comunici mai bine nevoile și să nu subestiezi provocările viitoare.

Îți recomandăm să citești și Munca de acasă: tot ce trebuie sa știi pentru a fi eficient când muncești din afara biroului

Fii sincer cu șeful și cu restul echipei tale

Deși este un privilegiu să ai opțiunea să lucrezi de acasă și să fii plătit în continuare, nu-ți lăsa recunoștința pentru această situație să te facă să pierzi simțul practic. Încercarea de a rămâne în mijlocul acțiunii la locul de muncă, în timp ce aveți grijă de copii mici, este complet nerealistă.

Chiar și copiii mai mari pot ajunge să aibă nevoie de mai multă atenție decât vă așteptați. Luați în considerare ce li se cere și copiilor voștri, în acest nou context. Au fost nevoiți să oprească brusc toate activitățile din rutina lor normală, de la interacțiunile școlare la sporturi și alte activități și trebuie să stea acasă în fiecare zi cu tine, în timp ce încerci să lucrezi. Vor fi neliniștiți.

Este timpul să aveți o conversație sinceră cu șeful și echipa despre circumstanțele de la voi de acasă. Explicați-vă angajamentul de a ajuta compania să treacă peste aceste perioade fără precedent, dar, de asemenea, asigurați-vă că vă exprimați ce obstacole va trebui să gestionați în fundal.

Nu este de dorit ca cineva să își facă propriile presupuneri despre ceea ce puteți și nu puteți face. Acest lucru este valabil în special pentru tații care lucrează, deoarece prejudecățile de gen pot crea percepția incorectă că aveți mai puține responsabilități acasă.

Arătați care sunt sarcinile jobului vostru care vor fi afectate de la munca de acasă și care sunt cele în care vă puteți angaja. Acest lucru te va ajuta pe tine și pe șeful tău să știți din timp unde pot apărea blocaje. Faceți tot posibilul, dar nu promiteți mai mult decât puteți.

Confirmați schimbarea priorităților și a deadlineurilor

Obiectivul vostru pentru următoarele săptămâni este să îndepliniți cu succes cerințele esențiale ale locului de muncă, în timp ce aveți grijă si de familie.

Deși îndeplinirea doar a sarcinilor esențiale ale locului de muncă poate avea o conotație negativă, în acest caz, strategia aceasta poate fi singura ta șansă de a găsi un echilibru durabil pe care să îl obții în următoarele săptămâni. Acum nu este momentul potrivit să vă pierdeți energia cu inițiative care nu mai sunt la fel de importante precum au fost anterior sau proiecte cu deadlineuri în schimbare.

Sunt șanse mari ca anumite circumstanțe atenuante să fi schimbat prioritățile muncii tale. Asigurați-vă că faceți evaluări împreună cu echipa și cunoașteti toate termele sarcinilor și proiectelor.

Același lucru se aplică și când cereți în mod regulat sprijin colegilor. Rezumați-vă la ceea ce aveți nevoie neapărat. Da, livrarea către clienții va rămâne o prioritate ridicată, dar, pe cât poți, asigură-le colegilor flexibilitate pentru a gestiona viața de familie.

Comunică, comunică, comunică

Într-o perioadă precum este cea actuală ai nevoie de și mai mult sprijin din partea partenerului. Cu toate acestea, eșecul de a comunica eficient ar putea aduce tensiuni inutile.

Nu vă faceți ipoteze cu privire la modul în care veți echilibra îngrijirea copiilor sau alte sarcini. Și nu ezitați să vorbiți atunci când lucrurile stabilite anterior nu mai funcționează în acest nou cadru. De exemplu, după ce ați pus copiii la culcare, este posibil să fie nevoie să renunțați la Netflix împreună, deoarece aveți nevoie de mai mult timp fiecare singur, acum că sunteți acasă și lucrați unul pe lângă celălalt toată ziua.

Indiferent de ce ai nevoie, împărtășește-ți din timp gândurile și preocupările. Dacă așteptați până când sunteți într-adevăr frustrat, este mai probabil să deveniți exigenți sau să vă învinovățiți partenerul că nu v-a ajutat într-o chestiune de care nici măcar nu a știut. Este esențial să discutați fiecare dintre nevoile, dorințele și așteptările voastre, cât mai des.

Adaptarea la schimbare este grea. Luati-vă ușor pe voi înșivă, dacă începeți să începeți să dati greș. Această schimbare a stilului de viață nu va fi ușoară, dar după ce treceți prin acest moment dificil, veți fi mândri de capacitatea voastră de a vă adapta și de a persevera.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri