Munca de acasa sau din afara unui birou traditional poate reprezenta idealul pentru persoanele care vor sa isi faca propriul program, insa trebuie stiut sa acest tip de lucru nu este pentru oricine, presupunand o serie de elemente puse cap la cap. Cele mai importante ar disciplina si abilitati de comunicare. Iata cateva trasaturi care transforma intr-un lucrator "remote" de succes.

Sa lucrezi de acasa poate suna ca un vin devenit realitate, insa adevarul este ca nu oricine poate sa o faca. Intr-un birou clasic cel mai probabil ai alaturi seful si sedinte si discutii zilnic. Pe de alta parte, cand esti la distanta trebuie sa dai dovada de disciplina pentru a-ti indeplini sarcinile si a-ti atinge deadline-urile.

In contextul in care tot mai multe companii permit munca de acasa, de exemplu, in Statele Unite cifra a crescut cu 159% in intervalul 2005-2017, este important ca lucratorii sa se gandeasca la tipul de mediu de lucru care li se potriveste, scrie Business Insider.

Emailurile si mesajele trebuie sa fie clare

"Lucratorii de la distanta buni inteleg importanta unei comunicari cat mai clare in orice mediu. Daca la birou poti sa te intorci usor catre un coleg si sa ii raspunzi cand are o intrebare, cand comunici online trebuie sa incluzi de la inceput toate detaliile si contextul relevant", a declarat Greg Caplan, CEO si cofondator al Remote Year.

Este important sa ai o rutina matinala

Daca faci eforturi sa intri in activitate dimineata, o rutina matinala te-ar putea ajuta, sustine Tamika Pumphrey, coach de leadership si cariera.

"Un avantaj major cand lucrezi de acasa este ca nu trebuie sa iti faci timp pentru a-ti face o rutina completa, adica sa iti aranjezi parul, sa te machezi, sa iti pui o tinuta de business. Cu toate acestea, modul in care aratam poate avea un impact direct asupra modului in care ne simtim, iar in lista unei rutine, te poti chinui sa te trezesti si sa te pui pe treaba. Incearca sa pui la pun un soi de rutina matinala, schimbandu-te de haine, facand un dus sau facand o plimbare in jurul blocului", a explicat Pumphrey.

Ai nevoie de instrumente de organizare si productivitate

"Una dintre cele mai importante calitati ale unui lucrator de la distanta este oraganizarea activitatii. In contextul flexibilitatii crescute si a scaderii structurilor, este extrem de important sa fii organizat", sustine coachul Tamika Pumphrey, care adauga ca un element important este calendarul.

"Stabileste-ti mici pauza pe timpul zilei - de 5-15 minute - si alte 30 pentru masa de pranz. Primele sunt pentru a te indeparta de calculator, iar pauza mare te ajuta sa te asiguri ca iti poti face treaba si nu esti acaparat in conferinte telefonice", a precizat Pumphrey.

Blocand pauze in calendar, te inarmezi pentru o zi productiva, iar echipa te poate contacta doar atunci cand este prezent in totalitate.

Este crucial sa ai un spatiu dedicat de unde sa muncesti

Poate fi vorba despre o camera intreaga sau doar un colt, este important sa ai un birou acasa. In acest fel nu stai in fiecare zi sa muti telecomenzile, jucariile sau hainele pentru a face in loc in care sa poti sa lucrezi", spune aceasta.

Lucrand intr-un loc destinat te ajuta sa te concentrezi si, pe langa aceasta, este un semnal clar catre toti ceilalti din casa ca lucrezi si trebuie sa nu te deranjeze.

Sa fii capabil sa stabilesti o structura in afara mediului biroului traditional este cheia de a fi un lucrator remote de succes

Greg Caplan, CEO si cofondator al Remote Year sustine ca munca de acasa iti poate oferi libertate, dar vine si cu multe distrageri.

"Pentru a-si pastra productivitatea, un angajat trebuie sa fie capabil sa isi structureze activitatea, fara influenta de la birou", a explicat Caplan.

Muncitorii de la distranta trebuie sa evite sa tot analizeze replicile colegilor din timpul comunicarilor

Atunci cand lucrezi de la distanta, nu poti citi limbajul corporal al interlocutorilor si exista foarte putine intalniri intamplatoare, in care discutiile la intamplare pot consolita relatiile dintre colegi, sustine Reynolds.

"Gandeste pozitiv si ai incredere in calitatile oamenilor. Am folosit sintagma - asuma greseala in locul rautatii - care este o gandire buna inainte de a reactiona la unele intamplari mai putin dorite, care au loc intre colegi. Presupunem ca facem tot posibilul si ca se mai intampla si greseli", a adaugat acesta.

In acest mod, in loc sa te arunci la concluzii, reusesti sa te concetrezi pe indreptarea greselii si invatarea din acea experienta, decat sa dai curs neincrederii si suspiciunii.

Trebuie sa te separi de lucrurile si de persoanele care iti distrag atentia

"Distragerile sunt o capcana majora pentru munca productiva de la distanta. Vei excela muncind din afara biroului, daca vei reusi sa gestionezi lucrurile care iti distrag atentia si sa ramai concentrat pe munca ta", a spus Pumphrey.

De exemplu, iti poti pune telefonul pe modul silentions si sa te intrebi daca ai intr-adevar nevoie sa auzi toate acele alerte. Mai mult, la cate mesaje trebuie sa respunzi mai devreme de 30 de minute?

Tot ea mai spune ca unul dintre elementele care distrag adesea atentia celor care muncesc din afara biroului sunt copiii, sotiile sau sotii, social media sau televizorul. Ideal este le reamintesti celor din familie ca desi esti acasa, nu inseamna ca poti sta de vorba.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri