„Evoluția prețului pentru carnea de porc pe plan local este direct corelată cu evenimentele din piața internațională, iar România, din păcate, importă aproximativ 60% din necesarul de carne de porc. De la începutul pandemiei, prețul cărnii de porc a suferit fluctuații semnificative, iar în următoarea perioadă ne putem aștepta la continuarea acestui trend. În industria noastră, pandemia se adaugă provocărilor apărute anul trecut, aduse de febra porcină africană”, explică Bogdan Grama (foto), directorul general al Abatorului Periș.

După de pandemia de Covid-19 a lovit România, Abatorul Periș a decis să investească două milioane de euro în mărirea capacității de producție și ambalare pentru secțiile de procesare de carne ale abatorului, iar începând cu data de 1 mai 2020, capacitatea de producție pentru micii și cârnații de Periș a fost dublată. Investiția a vizat automatizarea completă a sistemelor de umplere a caserolelor de mici și cârnați prin tehnologia „no touch” și achiziționarea unor linii noi de ambalare și etichetare. În plus, compania a achiziționat și un sistem performant de scanare și monitorizare a temperaturii corporale cu ajutorul camerelor de termoviziune pentru triajul epidemiologic zilnic al angajaților.

Citește și: Horváth & Partners: Prețul cărnii de porc și pui va scădea

Înainte de starea de urgență impusă de pandemia COVID-19, magazinele Periș din București și împrejurimi aveau un flux de peste 70.000 de persoane, zilnic. Chiar dacă unele magazine au fost închise temporar sau și-au modificat programul de lucru, vânzările au continuat, iar valoarea pe bon a crescut. Odată cu ridicarea restricțiilor, începând cu data de 15 mai, numărul consumatorilor a crescut constant, iar de la începutul verii, consumul de carne pentru grătar a fost în creștere, iar cele 25 de magazine din București și împrejurimi sunt deschise și funcționează cu un program normal.

Activitatea de producție a fost redusă de la două schimburi la unul singur, cu o rotație a echipelor la interval de 15 zile. Pe timpul nopții, se efectuează zilnic acțiuni de dezinfecție generală pentru întreaga facilitate de abatorizare, flotă de transport, cât și în exterior.

Citește și: S-a scumpit sau nu mâncarea? Experții estimează creșteri considerabile pentru toamnă

Două noi magazine Periș în Capitală

„Tocmai am deschis două noi magazine, unul în Piața Sudului din Berceni, recent modernizată, și încă unul în zona Pieței Moghioroș din sectorul 6 al Capitalei. Chiar dacă ne aflăm într-un context pandemic, investim permanent atât în creșterea capacității de producție, cât și în extinderea rețelei noastre de magazine, pentru a a putea acoperi cererea din piață”, spune Grama.

Periș este prezent în marile lanțuri internaționale de retail și cash&carry, precum Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, Mega Image, Metro, Profi, iar 70% din producție ajunge aici. În plus, în rețelele de magazine Mega Image și Carrefour au dezvoltat conceptul de măcelărie Periș „shop în shop”, iar Abatorul Periș operează în parteneriat raionul de carne, cu proprii angajați.

Din aprilie 2019 până la finalul anului, timp în care a funcționat ca entitate de sine stătătoare, Abatorul Periș a înregistrat o cifră de afaceri de aproximativ 400 milioane de lei.

Abatorul Periş din Niculeşti, judeţul Dâmboviţa, a fost cum­pă­rat în anul 2015 de holdingul Agricover, grup controlat de omul de afaceri Jabbar Kanani, de la Romsuintest Periş, companie afla­tă în procedura de faliment. Abatorul Periș a fost inaugurat în iulie 2015 și a beneficiat până acum de investiții de peste 20 milioane de euro. Unitate de procesare a cărnii de porc are o capacitate de abatorizare de peste 500.000 de capete porc pe an. Societatea Abatorul Periș are peste 600 de angajați, operează un lanț propriu de 25 de magazine de desfacere în București și împrejurimi și colaborează cu peste 46 de ferme de porci din România.

Sursa foto: Abatorul Peris