In timp ce marile branduri de fashion se extind agresiv in online, C&A prefera sa avanseze incet, dar sigur in omnichannel. Mai mult, prioritatea celui de-al treilea mare retailer de moda din Romania ramane in continuare comertul fizic, in acest an planuind sa deschida 5 magazine noi. Pe ce mizeaza C&A?

In Romania, C&A vinde in cele 40 de magazine ale sale articole de dama, barbati si copiii pentru toate segmentele de varsta. Jumatate din vanzarile retailerului reprezinta articolele de dama, in special pe segmentele de 25-35 de ani si 18-22.

“Noi ne referim la clienta C&A, ea genereaza pana la 80% din vanzarile C&A, pentru ca ea cumpara si pentru copii, si pentru sot”, explica Catalin Rosca, country manager C&A.

Catalin Rosca este speaker la Fashion ROute 2019! Vino sa il asculti si sa afli mai multe despre industria de fashion pe 21 mai, la hotel Sheraton! Sub deviza „Fashion Upgrade”, Fashion ROute isi propune sa exploreze toate transformarile prin care industria trece si care este impactul acestora asupra pietei romanesti. Detalii, aici.

C&A detine magazine in toate orasele mari din tara si nu numai; practic, singurul oras cu peste 100.000 e locuitori unde nu este prezent este Satu Mare. “Dar si acolo testam piata, am fost restrictionati de faptul ca nu au existat spatii foarte mari pentru noi. In Romania nu putem deschide magazine stradale, cum avem in Europa de Est si suntem dependenti de oferta centrelor comerciale”, spune Catalin Rosca.

Cum si deschiderile de mall-uri sunt limitate, C&A s-a orientat catre retail park-uri si orase mici. “Unde avem rezultate foarte bune, peste asteptari. Nu poti sa le compari cu cele mai mall-uri, dar sunt in regula”.

Un magazin dintr-un centrul comercial importante vindee de 4 ori mai mult decat unul dintr-un retail park. Cel mai important magazin C&A din Romania este cel din AFI Cotroceni.

Saptamana viitoare retaileul va deschide un magazin in Slobozia, unul dintre cele mai mici orase in care va fi prezent, iar alte patru magazine se vor deschide in Zalau (in toamna), in Ploiesti si in Bucuresti, in Plaza Romania in luna mai si in Coloseum.

“E o noua segmentare, tintim orase mai mici unde mergem si cu magazine de o suprafata de 700-800 mp, dar e un nou pas. De exemplu, noul magazin din Ploiesti este al doilea si nu credeam ca va exista cerere pentru 2 magazine intr-un astfel de oras. A crescut puterea de cumparare, pe de alta parte C&A este recunoscut ca value retailer, poate nu suntem cei mai fashionisti, dar avem un raport calitate-pret bun”, explica Catalin Rosca.

Investitia intr-un nou magazin C&A se ridica la peste 1 milion de euro.

Pe langa reteaua de magazine fizice, C&A vinde si online. Spre deosebire de ceilalti mari retaileri de fashion, C&A a intrat in ecommerce la inceputul lui 2018 si, desi a crescut considerabil in acest timp, vanzarile online reprezinta un procent nesemnificativ, de 4%, din cifra totala de afaceri a retailerului.

“Probabil noi suntem mai traditionalisti fata de alti retaileri”, spune Catalin Rosca, country manager C&A. “Avem un tel final si vrem sa facem totul organic, nu vrem sa fortam lucrurile si dupa aceea sa o dam la intors, ci preferam sa mergem organic catre omnichanel, clientul sa poata sa faca foarte rapid switch intre online si offline. Poate ca avem avantajul ca noi avand clienti din toata gama de varsta nu mizam doar pe generatia X,Y sau Z si nu trebuie sa fim chiar atat de agresivi in directia asta. Noi trebuie sa gasim o varianta care sa fie potrivita pentru toata lumea, inclusiv pentru cineva care nu sta doar pe telefon”, explica seful C&A.

In Romania, C&A vinde online prin intermediul magazinului din Germania, care se adreseaza tuturor tarilor din Europa de Est, dar si Greciei, Suediei si Angliei, piete unde C&A nu este prezent fizic. Magazinul a fost personalizat in limba romana, dupa 6 luni in care s-a testat limba engleza, iar livrarile se fac din depozitul din Germania, la fel si retururile, in prezent neexistand posibilitatea de click&collect.

“Am asteptat sa vedem care este reactia, mergem pas cu pas sa vedem de fapt ce este important, care este impactul fiecarei etape. Probabil ca o sa ajungem la click&collect, pe termen lung cel mai mult se doreste integrarea omnichannel. Intr-un viitor relativ apropiat, as zice 3 ani, magazinele vor avea tablete in baza carora clientul sa isi poata gasi si comanda produsul direct din magazin, unde sa ii fie livrat, iar cele doua canalele sa se imbine”, povesteste Catalin Rosca, country manager C&A.

In momentul de fata toata reorganizarea este in directia de omnichannel, consideram ca asta e viitorul. Dar este importat sa ne mentinem partea de offline, acesta este core businessul nostru, speram ca la un moment dat generatiile tinere sa inteleaga sau sa-si mai faca un switch, sa inteleaga si importanta cumparaturilor pentru ca de fapt sunt o experienta sociala pana la urma, cred ca o sa ajunga mult prea impersonal daca totul se va lega de online si sa ai posibilitatea sa te vezi imaginat intr-o anumita tinuta.

Vanzarile online au cea mai mare rata de crestere din Europa de Est in cadrul magazinului online, iar canalul de ecommerce creste mai repede decat offline-ul. “Dar din fericire pentru noi, in Romania, offline-ul a functionat foarte bine in ultimii ani, cu crestere de double digit an de an, in 2018 de 10,8%”, explica Catalin Rosca. In 2017, C&A a bifat afaceri de peste 97 milioane euro (441 milioane lei).

Sursa foto: aijaphoto/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri