După investițiile inaugurate și anunțate în 2023, grupul IULIUS încheie optimist acest an și se concentrează din 2024 pe proiectele de regenerare urbană pe care le are în dezvoltare - investițiile ridicându-se la un total de 1,3 miliarde de euro - sustenabilitate și aducerea de concepte noi pe zona de retail.

Grupul a încheiat 2023 cu indicatori în creștere pe toate liniile. Proiectele sale de retail au generat un trafic ce va depăși pragul 70 de milioane de vizite în acest an, atrăgând, totodată, mari branduri internaționale care au căutat oportunități de extindere și în afara Bucureștiului. În plus, a dezvoltat și conceptul de retail de proximitate Family Market.

Totodată, compania a continuat investițiile în proiectul de regenerare urbană Palas Iași, inaugurând cea mai mare clădire de birouri, Palas Campus.

Anul 2024 va începe cu gândul la noile investiții de anvergură pe care compania le are în plan la Cluj-Napoca și Constanța.

Peste 60 de magazine inaugurate în 2023 în rețeaua IULIUS

IULIUS deține în proiectele sale unele dintre cele mai mari suprafețe de retail din țară, de peste 310.000 mp, iar focusul a fost și anul acesta pe diversificarea mixului de magazine, astfel încât formatele să rămână atrăgătoare pentru toate categoriile de public.

Au fost inaugurate 63 de magazine în toată rețeaua, branduri populare, așteptate de către consumatori atât pe segmentul mass market, cât și luxury.

Dintre acestea, amintim intrarea Peek&Cloppenburg în octombrie în Palas Iași, cu un magazin cu suprafața de 3.400 mp, dispus pe două niveluri; Hugo Boss, cu singurul magazin din afara Bucureștiului la Iași; Obsentum, Intimissimi, Calzedonia și Hype Palas, un concept nou de entertainment, dar și branduri precum Reserved, Cropp, Mohito, SportGuru și Fashiondrop în rețeaua sa de malluri.

Un alt element al anului 2023 pentru IULIUS a fost orientarea spre transformarea companiilor ce administrează clădirile deținute de grup în companii suport pentru chiriași.

„Focusul se schimbă din accentul pe clădiri în accentul pe client și partener. Această schimbare de viziune are ramificații în toate nivelurile organizației, iar întregul proces ne așteptăm să se întindă pe o perioadă de cinci ani. Pe scurt, ne dorim să devenim un partener al clienților noștri, care să îi ajute să își crească businessul, prin suport pe zona imobiliară, marketing, servicii, tehnică și orice alt element asociat unei locații de business”, a spus Sebastian Mahu, Head of Asset Management la IULIUS.

Concepte-surpriză de retail anunțate pentru anul viitor

Palas Iași

(Palas Iași- Sursa foto: IULIUS)

Retailul va continua în aceeași dinamică în 2024, o mutare-cheie urmând să fie extinderea Primark la Iulius Town Timișoara, al treilea magazin din țară al marelui retailer internațional de fashion și primul din afara Bucureștiului.

„Vom continua să aducem în proiectele noastre branduri apreciate de public. Căutăm să generăm mixul așteptat de public, suntem atenți la ce își dorește comunitatea în fiecare oraș în care avem un mall sau un ansamblu mixt. Am certitudinea că vom reuși și în 2024 să ne surprindem publicul cu soluții de shopping și de entertainment noi, diferite, care să îmbogățească experiența vizitatorilor. Probabil vom surprinde anul viitor prin mutări majore în proiecte deja dominante. Viziunea noastră este că poziția de lider aduce o responsabilitate în plus și rolul nostru este să inovăm în continuare. De exemplu, avem un astfel de plan pentru 10.000 de mp într-unul dintre proiecte, unde vom avea un mix de retail unic în România”, completează Sebastian Mahu.

Dincolo de inaugurări, o altă prioritate pe zona de retail în proiectele IULIUS a fost remodelarea, iar în anul 2023 s-a realizat acest lucru pentru magazine cu o suprafață totală de 21.000 mp.

Motivul principal pentru care retailerii optează pentru astfel de soluții este dorința de a-și surprinde vizitatorii, de a le recompensa fidelitatea și de a se situa înaintea competiției, iar formatele reinventate și-au demonstrat capacitatea de a stimula vânzările.

Fiind încă într-o perioadă de resetare post-pandemie, jucătorii care optează pentru remodelare nu au decât de câștigat.

Palas Campus – un adevărat centru internațional de inovație

Pe segmentul office, grupul IULIUS a inaugurat anul acesta Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri premium, cu o suprafață închiriabilă de 60.000 mp, care include și funcțiuni de retail.

Palas Campus(Palas Campus - Sursa foto: IULIUS)

O investiție de peste 120 de milioane de euro în centrul Iașului, în proximitatea ansamblului Palas, care completează infrastructura de business creată de grup și, mai ales, comunitatea de business din IT & Automotive. Cu ancore precum Amazon, Microsoft, AMD și Cognizant Softvision – unele dintre cele mai creative companii la nivel mondial – Iașul a urcat în ierarhia celor mai atractive destinații de business ale României.

Palas Iași și Palas Campus reprezintă prima destinație de business a orașului, cu cele 8 clădiri și 130.000 de mp de birouri clasa A, care găzduiesc peste 70 de companii și 14.000 de angajați.

Doar în Palas Campus și-au stabilit sediul 13 companii, din SUA, Germania, Franța, Norvegia, Elveția şi România, șase dintre deschizând aici primul lor birou din regiunea de nord-est.

„Palas Campus este un proiect deosebit pentru că s-a născut în plină pandemie. Aveam însă solicitări din partea companiilor care voiau fie să intre în premieră în oraș, fie să se extindă, astfel că focusul nostru a fost să ne încadrăm în grafic. Am mai spus-o, IULIUS dezvoltă cu precauție, pe baza unei nevoi clare evidențiate în piață”, a subliniat Sebastian Mahu.

Potrivit lui, hubul regional de business de la Iași va continua să crească prin dezvoltarea celei de-a opta clădiri United Business Center în Palas Iași. Noul proiect va avea 14 niveluri şi suprafața de 18.000 mp, investiția fiind estimată la 40 de milioane de euro.

„Este un proiect care confirmă preocuparea noastră de a crea un context favorabil pentru dezvoltarea orașului și pentru încurajarea tinerilor de a rămâne să muncească aici. În Palas Iași și Palas Campus lucrează 14.000 de tineri talentați, așa că avem motive să credem că am reușit să limităm exodul absolvenților către Cluj, București și străinătate”, a mai spus reprezentantul IULIUS.

La nivel național, IULIUS deține, sub brandul United Business Center, 15 clădiri de birouri premium, în Iași, Timișoara și Cluj-Napoca, cu o suprafață de 242.000 mp, care găzduiesc peste 130 de sedii de companii și 25.000 de angajați.

Investiții importante într-un viitor mai verde

Palas Campus

(Palas Campus - Sursa foto: IULIUS)

Anul 2023 a fost pentru IULIUS și unul de consolidare a strategiei de sustenabilitate, cel mai important proiect în această direcție fiind implementarea unui sistem de panouri fotovoltaice la nivelul întregului portofoliu.

„Suntem singura companie de pe piața de real estate din România care implementează în toate proprietățile sale, dezvoltate și operate, un amplu proiect ce vizează sporirea autonomiei energetice prin instalarea de panouri fotovoltaice. Energia produsă va fi utilizată pentru consum propriu și ne așteptăm la o economie de aproximativ 10% din totalul energiei consumate la nivel de grup, iar investiția depășește valoarea de 3,5 milioane de euro”, a adăugat Sebastian Mahu.

Suprafața totală a proiectului de panouri fotovoltaice este de 26.000 mp, estimările arătând că va genera anual peste 5.500 MWh, eliminând astfel din circuit 1.500 de tone de CO2/an, care ar fi produse din surse convenționale, un impact echivalent cu cel al unei păduri mature de peste 20.000 de arbori.

Tot în 2023, IULIUS a semnat un parteneriat cu IFC, membră a Grupului Băncii Mondiale, pentru elaborarea unei strategii de decarbonizare a întregului portofoliu al companiei și de atingere a țintei de net-zero emisii, prin intermediul platformei Green Pathways for Real Estate Institutional Portfolios (GRIP), primul angajament de acest tip din România.

Proiecte noi de regenerare urbană propuse la Cluj și Constanța

Iulius Cluj-Napoca

(Sursa foto: IULIUS)

În 2023, Iulius a anunțat noi investiții pentru anii următori, de peste 1,3 miliarde de euro.

Cea de la Cluj-Napoca este în faza de avizare și se constituie într-un amplu proiect de regenerare urbană, care urmează să fie dezvoltat pe fosta platformă Carbochim. Primul pas, de relocare și retehnologizare a fabricii Carbochim, a fost finalizat fără întreruperea activității.

Noua dezvoltare, pe o suprafață de 14 hectare, constă într-un amplu proiect mixed-use de reconversie urbană, care redă Clujului o parte din oraș până acum nefrecventabilă, dată fiind funcțiunea exclusiv industrială.

Este un proiect de reconversie urbană, cu o puternică ancoră verde, grădina de 50.000 mp care va integra în premieră malul Someșului, creând facilități noi de petrecere a timpului liber.

Este un concept family-friendly, cu focus asupra comunității tinere, care va include soluții noi de entertainment, cu spații pentru evenimente indoor sau în aer liber, un centru cultural și prima sală de spectacole integrată într-un mall.

Iulius a anunțat anul acesta semnarea unui parteneriat cu Oil Terminal pentru realizarea unui proiect de regenerare urbană pe un teren de 38 de hectare, în prezent inactiv.

Proiectul va fi dezvoltat cu o investiție de 800 de milioane de euro și va integra o grădină botanică și parc, dar și o componentă de birouri, zone de shopping și recreere, cu noi concepte de retail și entertainment, fresh market cu producători și antreprenori locali, restaurante, bistrouri și cafenele tematice, dar și funcțiuni culturale și de divertisment, care să asigure posibilități de petrecere a timpului liber într-o manieră calitativă tot timpul anului.

Sursa foto: IULIUS

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri