Cristian Onețiu este unul dintre cei mai cunoscuți și de succes oameni de afaceri din România, cunoscut și pentru apariția sa de jurat-investitor în cadrul emisiunii ”Imperiul Leilor” de la Pro TV, dar este și autor și consumator de cărți.

Cristian Onețiu are deja o experiență în business de peste 15 ani și afaceri de peste 100 de milioane euro în portofoliu, dar rămâne un antreprenor activ și consilier financiar pentru antreprenorii cu afaceri de peste 10 milioane euro care își doresc scalarea afacerii într-un mod sustenabil.

Investitor, antreprenor, dar și business mentor, Cristian Onețiu a lansat la rândul lui o carte prin care încearcă să-și împărtășească experiența lui în lumea afacerilor. Titlul cărții este „Start în antreprenoriat” și este una dintre cele mai apreciate cărți de la noi, dedicată în special celor care vor să-și testeze priceperea, dar mai ales răbdarea în lumea antreprenoriatului. Și de la cine poți învăța mai bine cum să nu renunți, dacă nu de la un antreprenor care a dezvăluit că a eșuat în patru business-uri, înainte de a descoperi succesul în afaceri.

La solicitarea wall-street.ro, fondatorul unor companii precum Life Care, BioLogistics sau Scale-Up! ne-a transmis lista lui preferată de cărți, pe care o recomandă oricui îi place și are timp de lectură.

Lean Startup – Eric Ries

Lean Startup

În loc să piardă timpul creând planuri de afaceri elaborate, The Lean Startup oferă antreprenorilor, cu business-uri de toate dimensiunile, o modalitate de a-și testa viziunea în mod continuu, de a se adapta și de a se ajusta înainte de a fi prea târziu. Eric Ries oferă o abordare științifică pentru crearea și gestionarea startup-urilor de succes într-o epocă în care companiile trebuie să inoveze mai mult ca niciodată.

Lean Startup încearcă să prevină acele evenimente sau situații care ar putea duce la eșecul unui startup, oferind cunoștințe vitale pentru un business aflat la început despre cum trebuie să construiești o companie sau cum să-ți lansezi produsele, într-o perioadă în care orice afacere este foarte vulnerabilă.

Triburi – Seth Godin

Triburi - Seth Godin

Această carte ar putea avea un rol important în ceea ce privește modul în care antreprenorii își pot determina angajații, partenerii de investiții sau clienții să-i urmeze pe drumul pe care ei l-au ales. Nu este niciodată ușor să-i faci pe alții să te urmeze, dar s-ar putea să descoperiți cu ajutor lui Seth Godin că nu este o misiune imposibilă și că ar putea fi chiar mai simplu decât ne putem imagina.

Este o carte potrivită și i-ar putea motiva pe cei care se gândesc că nu au ce le trebuie pentru a fi lideri, pentru a-i convinge pe alții să-i urmeze. Sunt mulți indivizi care-și subminează capacitățile de lideri și ajung să fie ei conduși de alții.

Cele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace – Stephen R. Covey

Cele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace – Stephen R. Covey

Stephen R. Covey încearcă să vină în cartea ”Cele 7 obișnuințe ale persoanelor extraordinar de eficace” cu o abordare holistică, integrată, centrată pe principii de rezolvare a problemelor personale și profesionale.

Folosindu-se de perspective pătrunzătoare și de anecdote, autorul ne oferă, pas cu pas, o cale pentru a trăi bazându-ne pe principii de demnitate umană care ne oferă posibilitatea de a ne adapta la schimbare.

Cartea ne învață și despre înțelepciunea și puterea de a profita de oportunitățile pe care le aduce schimbarea.

Capitalismul ILUMINAT – John Mackey și Raj Sisodia

Capitalismul ILUMINAT – John Mackey și Raj Sisodia

Citind această carte cititorii ar trebui să înțeleagă mai bine cum patru principii extrem de importante pot ajuta la construirea de afaceri solide, la apropierea capitalismului de cel mai înalt potențial și la promovarea unui mediu mai pozitiv pentru noi toți.

Autorii cărți se folosesc de poveștile de succes ale unor business-uri mari, precum UPS, Costco, Google sau Amazon pentru a demonstra cum marile organizații pot crea un plus de valoare pentru toate părțile implicate, de la investitori și parteneri de afaceri până la clienți și la nivelul întregii societăți.

Blink. Decizii bune în 2 secunde – Malcolm Gladwell

Blink. Decizii bune în 2 secunde – Malcolm Gladwell

Cartea lui Gladwell ne aduce la cunoștință care sunt procesele mentale care duc la luarea unor decizii rapide și automate chiar și atunci când cantitatea de informații disponibilă este extrem de redusă.

Cartea ia în considerare atât punctele forte ale inconștientului adaptiv, cum ar fi experiența care se consolidează până la un nivel subconștient, cât și capcanele sale, cum ar fi prejudecățile și stereotipurile. În principiu, factorii care ne influențează decizii și pe baza cărora analizăm și judecăm informațiile pe care le luăm și atunci când vine vorba despre afaceri.

Pentru a-și valida ideile, Gladwell se bazează pe o gamă largă de exemple din știință și medicină (inclusiv procese de malpraxis), vânzări și publicitate, jocuri de noroc, sport, cinematografie și industria muzicală.

Startup de 100 de dolari – Chris Guillebeau

Startup de 100 de dolari – Chris Guillebeau

Cartea lui Guillebeau prezintă unele dintre cele mai prețioase experiențe prin care au trecut cei care au găsit drumul către succes prin ceea ce le place să facă.

Autorul încearcă să ne spună că înainte de a avea un MBA, de un plan de afaceri sau de numărul de angajați care să-ți susțină ideile de afaceri, ai nevoie de un produs sau de un serviciu care să-ți placă și, în același timp, de clienți dispuși să bage mâna în buzunar pentru ceea ce vrei să aduci pe piață.

Chris Guillebeau a avut ocazia de a învăța de la antreprenori foarte mici, care au început cu business-uri minuscule, în unele cazuri pornite de la investiții mai mici de 100 de dolari, iar din circa 1.500 de cazuri analizate s-a oprit asupra a 50 dintre ele. Mai exact, asupra exemplelor de afaceri născute din pasiunile creatorilor lor.

Poate fi o carte care să-i inspire pe mulți dintre cei care vor să demareze un business, dar care nu au nicio idee ce ar putea face.

Începe cu DE CE – Simon Sinek

Începe cu DE CE – Simon Sinek

Începe cu DE CE pune (și răspunde) la mai multe întrebări: de ce unii oameni și organizații au un grad mai mare de inovare, de ce sunt mai influente și mai profitabile decât altele? De ce unii impun o loialitate mai mare din partea clienților și angajaților săi? De ce sunt atât de puțini oameni capabili să-și repete succesul din nou și din nou?

Multe dintre persoanele marcante din istorie, deși au avut foarte puține lucruri în comun, toate au început cu un „DE CE?”. Au realizat că oamenii nu vor cumpăra cu adevărat un produs, un serviciu, că nu vor urma o idee sau o inițiativă până când nu înțeleg DE CE trebuie să o facă.

Cartea „Începe DE CE” arată că liderii care au avut cea mai mare influență în lume toți gândesc, acționează și comunică în același mod. Și este opusul a ceea ce fac toți ceilalți.

De la 0 la 1 – Peter Thiel

De la 0 la 1 – Peter Thiel

Peter Thiel prezintă în cartea sa „De la 0 la 1” o viziune optimistă asupra viitorului progresului în America și un nou mod de a gândi inovația, care începe prin a învăța să pui întrebările care te ajută să găsești valoare în locuri neașteptate.

Din această carte învățăm că următorul Bill Gates nu va mai crea un sistem de operare, iar următorii Larry Page și Sergey Brin, fondatorii Google, nu vor mai crea un nou motor de căutare online.

Campionii viitorului nu vor avea succes concurând cu giganții din ziua de azi. Aceștia vor evita concurența întrutotul deoarece, la fel ca predecesorii lor, vor veni cu business-uri care vor fi unice.

VACA mov – Seth Godin

Vaca MPV - Seth Godin

VACA mov este una dintre cele mai populare cărți despre business din întreaga lume, fiind tradusă în nu mai puțin de 36 de limbi. Un adevărat bestseller încă de la lansarea sa în 2003.

În această carte, Seth Godin aduce în discuție importanta lansării unor produse cu adevărat remarcabile, care merită comercializate. Folosindu-se de povești despre companii precum Starbucks, JetBlue, Krispy Kreme și Apple, împreună cu stilul său provocator, autorul inspiră cititorii să regândească ceea ce spune cu adevărat marketingul despre produsul lor.

Într-o lume care devine din ce în ce mai zgomotoasă pe zi ce trece, provocarea lui Godin nu a fost niciodată mai relevantă pentru scriitori, marketeri, agenți de publicitate, antreprenori, producători, manageri de produs și oricine altcineva care are ceva de împărtășit lumii, fie că este vorba despre o idee, o inițiativă, despre un produs sau un serviciu.

Small DATA – Martin Lindsdrom

Small DATA – Martin Lindsdrom

Lucrurile mărunte pot face diferența în unele situații, iar ceva aparent lipsit de importanță ar putea fi cheia succesului.

În Small DATA vei afla cum un set de căști fonoizolante au a dus la crearea sunetului marcă înregistrată de la Pepsi; cum un pantof sport uzat descoperit în casa unui puști de 11 ani a schimbat istoria LEGO sau cum un magnet de frigider descoperit în Siberia a revoluționat industria supermarketurilor din SUA. Dar poate vreți să aflați cum un ursuleț de pluș a ajutat un retailer de modă prezent în peste 20 de țări să-și transforme cele 1.000 de magazine pe care le avea în toată lumea. Ar trebui să fie suficiente motive pentru a citi cartea lui Martin Lindsdrom.

Pare un soi de completare a ideilor din „De la 0 la 1”, adică de a căuta valoarea acolo unde nu te-ai aștepta.

Sursa foto: Cristian Onețiu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri