“De abia acum brandingul isi va intra in rol pentru ca pana acum companiile internationale au comunicat si s-au asezat in piata. In plus, exista o emulatie in jurul brandurilor romanesti si cred ca acum este sansa lor de a se distinge in randul generatiilor Y si Z, care vin cu alte asteptari. Cred ca va fi foarte multa munca si de abia acum va incepe interactivitatea in zona de branding”, a declarat Dochita Zenovei, in cadrul emisiunii Profesionistii in Retail.

Potrivit acesteia, pentru a construi un brand valoros in prezent, companiile atat cele straine, cat si cele locale, ar trebui sa investeasca foarte mult in interactiunea si comunicarea cu clientii, insa nu in modul traditional prin care acestea aveau loc: “Cred ca astazi trebuie sa fii pe faza, sa tii pasul cu tot ceea ce se intampla, cu schimbarile economice, sociale si comportamentale ale consumatorilor, cu tehnologia care ne invadeaza si fara de care nu mai putem trai si sa reusesti sa articulezi asteptarile clientului prin mici interactiuni”, spune Zenoveiov.

Evident ca intr-un fel ar trebui sa interactioneze un brand care se adreseaza generatiei Y care nu are timp, dar care stie sa se documenteze in privinta ofertei, si intr-un alt un brand care vizeaza generatia X care nu mai rabdare sa faca acest lucru.

Il Passo, client al agentiei de branding Inoveo, a lansat un nou brand pe piata de incaltaminte special conceput pentru consumatorii care fac parte din generatia Y.

“Antreprenorii care sunt deschisi si vor sa faca business realizeaza cum trebuie sa isi gestioneze portofoliul de clienti: acest lucru presupune niste investitii si costuri suplimentare, insa cred ca este acelasi lucru ca efort in a lansa o linie care este pentru Millennials sub un brand nepotrivit cu a lansa un alt brand special pentrut ei, dar ca impact este cu totul diferit. Pentru ca generatia Y isi doreste sa aleaga, sa ia decizia, dar si sa aiba de unde alege, iar atunci zona de porfotoliu de brand este una foarte importanta si de urmarit pe viitor. (...) Ce branduri noi vor lansa companiile sau cum isi vor adapta brandurile care targeteaza Millennials”, spune Dochita.

Inoveo este o agentie de branding, rebranding si webdesign care a luat nastere anul trecut, in decursul caruia a finalizat peste 300 astfel de proiecte. Printre clientii Inoveo, se numara Altex, Angst, Banca Nationala a Romaniei, Volkswbank, Petrom, Radio Zu sau Scandia Foods.

Ce solicitari de branding au companiile

Solicitarile companiilor din portofoliul Inoveo in privinta procesului de branding sau rebranding sunt diverse, pornind de la corporate branding, product branding, dezvoltari de branduri noi, servicii profesionale, de naming, de brand engagement, pana la elaborarea de brosuri si manuale de brand. “Avem un client din zona industriei grea, Metamob, care produce panze circulare si care a inceput sa faca export, iar in momentul in care a ajuns la targuri si la expozitii, si-a dat seama ca nu are imaginea care nu ii trebuie, desi produsul sau era calitativ”, povesteste Dochita.

Cu cine se lucreaza mai usor? “Daca m-ai fi intrebat in urma cu cinci ani, as fi zis companiile straine, dar acum as putea sa spun ca lucrurile s-au schimbat in bine, in sensul ca e la fel de antrenant sa lucrezi cu antreprenorul local, pentru ca el aici s-a dezvoltat, are dinamica, are knowlegde in aceasta piata”, spune Dochita.