In ziua de azi, cand telefonul tine loc de calculator, avand pe acelasi ecran fel de fel de aplicatii (mai mult sau mai putin utile), calendare pline de intalniri, agende telefonice cu sute de numere, aplicatii de mesagerie, social media, mailuri personale sau de munca, jocuri, este extrem de usor sa ne pierdem concentrarea si sa ne dam seama ca am petrecut cateva ore in mediul virtual chiar chiar daca ni s-au parut doar cateva minute.

Nu militez pentru stergerea tuturor aplicatiilor de pe smartphone, insa va recomand sa pastrati si sa folositi mai des aplicatiile care chiar ar putea sa va ajute business-ul si sa fiti mai productivi. Fiecare antrepenor are nevoie de un set de unelte.

In caz ca nu stiti ce sa alegeti din multitudinea de aplicatii existente in magazinele virtuale, facem o lista cu resurse utile care va vor ajuta sa va organizati mai bine, dar si sa va faceti trebuirile direct de pe mobil mai ales atunci cand sunteti departe de birou.

Cum sa fii mai productiv - Toggl

Este aplicatia perfecta pentru aceia dintre voi care va doriti sa stiti cat de mult timp petreceti pe internet si mai ales, ce vizitati in mediul virtual. Toggl calculeaza timpul petrecut in browser, pe retele sociale, pe computer si in programele accesate de pe acesta. In afara faptului ca poti contoriza mai bine timpul tau, e bun si pentru a-ti monitoriza echipa.

RescueTime

In esenta are aceleasi caracteristici ca si Toggl: urmareste timpul petrecut pe aplicatii si site-uri si iti trimite rapoarte asupra activitatii tale in mediul online. Folosind RescueTime poti avea o imagine mai clara asupra modului in care iti petreci ziua de lucru si vezi care sunt aplicatiile care iti mananca cel mai mult timp. Ca mai apoi sa le elimini, evident, si sa te intorci la cat mai multa productivitate.

Asana

E imposibil sa nu fi auzit de aceasta aplicatie menita sa imbunatateasca colaborarea intre oamenii din echipa ta. Si, desigur, intre tine si ei. Asana este disponibila atat pentru desktop cat si pentru dispozitivele mobile si iti permite sa adaugi si sa vezi sarcini zilnice, proiectele la care lucrezi alaturi de echipa, si sa urmaresti progresul acestora. Aplicatia are si feature de mesagerie, asa ca poti comunica usor cu echipa chiar din aplicatie. In plus, ai posibilitatea de a incarca fisiere, distribui notite, se poate integra cu Google Drive sau Dropbox pentru a distribui fisiere.

Trello

Este o aplicatie de project management care urmareste fluxul de lucru al echipei. Ca si la Asana, poti adauga comentarii, fisiere, liste de sarcini, termene limita. Decizia de a folosi o aplicatie sau alta este pur personala.

Paymo

Daca vrei sa incurajezi alte afaceri romanesti, poti sa folosesti Paymo, o aplicatie tot pentru munca in echipa, realizata de un startup din Oradea. Daca ai deja mai multi oameni in startup, precum si mai multe departamente, cu Paymo poti urmari stadiul proiectelor.

HelloSign

Cu ajutorul acestei aplicatii poti semna digital, orice fel de documente ai primi pe mail. Ca sa nu mai pierzi vremea cu printuri, scanuri si alergatura intre birouri/institutii cu un vraf de foi.

Slack

Slack a castigat extrem de multa popularitate si se spune despre aceasta aplicatie ca este inlocuitorul mailului. Poate nu chiar al Gmail, dar idea e ca acest tool te ajuta sa poti organiza mai bine discutiile cu echipa, sa coordonezi rapid proiecte care au nevoie de o interventie rapida. Slack ofera si posibilitatea de a automatiza anumite procese, dar si de a trimite mesaje automate.

Antreprenoriat productiv - Typeform

E o aplicatie extrem de utila care, pe langa faptul ca ofera niste formulare cu un design foarte atractiv (cum poate tu nu ai reusi sa faci, si nici nu ai avea timp), ofera si posibilitatea de a le completa rapid si de pe orice dispozitiv. Poti folosi formularele de pe Typeform pentru a-ti valida ideile inainte de a incepe implementarea efectiva.

MailChimp

Este una dintre cele mai bune solutii de pe piata pentru crearea de campanii prin email sau pentru trimiterea de newslettere. Continutul campaniilor poate fi personalizat si poti avea un stil care sa te reprezinte cat mai bine ca si companie. In plus, economisesti din timpul pe care ar trebui sa-l petreci dand mailuri individuale.

HootSuite

Este una dintre cele mai bune unelte prin care poti controla continutul pe mai multe conturi de social media, precum Facebook, Twitter, LinkedIn, dar si de a obtine date despre utilizatorii care te viziteaza in online.

Salesforce

In esenta, aceasta aplicatie te ajuta sa-ti controlezi intregul business de pe telefon. Rezolvi rapid lucrurile care nu suporta amanare, lasi in asteptare lucruri care nu sunt prea importante, monitorizezi afacerea si te conectezi imediat cu clientii tai chiar de pe smartphone.

Smart Bill

Este solutia pentru mobilitate si rapiditate pentru antreprenorii care nu au timp de pierdut facand facturi. Si tot un produs realizat de o firma romaneasca. In plus, serviciul SmartBill Conta este util pentru a face contabilitatea firmei.