EY Romania ofera mai multor jucatori din diverse industrii, precum cea financiara sau de Retail, o solutie bazata pe noile tehnologii care imbunatateste atat procesul de recrutare cat si cel de retentie a angajatilor.

"Problema majora pe care noi am intalnit-o in Romania a fost cea de retentie a personalului. O problema care exista de multa vreme atat in tara noastra cat si in alte tari din Europa. Se gaseste in aproape toate industriile, mai ales in cele in care avem un nivel mare de rotatie a personalului, lucru care genereaza costuri marite, o reducere a veniturilor si o lipsa a productivitatii care se rasfrange si asupra colegilor. Noi am incercat sa intelegem de ce omul pleaca, care sunt criteriile care determina intentia de plecare si plecarea ulterioara a acestuia din companie", precizeaza Cristian Carstoiu in cadrul emisiunii Profesionistii in Banking.

Plecand de la analizarea unor criterii clasice precum venitul neadecvat sau un timp ridicat petrecut pe drumul de acasa pana la locul de munca, solutia dezvoltata poate prezice felul in care va evolua activitatea canditatilor, chiar si in functie de pozitia pe care acestia o ocupa sau urmeaza sa o ocupe in organizatie.

"Foarte multe angajari sunt efectuate dupa un anumit tipar, se pun cam aceleasi intrebari si se dau cam aceleasi teste indiferent de pozitia pe care candidatul urmeaza sa o aiba in organizatie. Noi am realizat ca sunt mult mai putin criterii care au o relevanta statistica mare in performanta individului si atunci sfatuim companiile pe ce intrebari sa se concentreze in functie de rol sau de cultura organizationala, reducand astfel timpul si costul procesului de angajare", adauga Carstoiu.

Citeste si:
"Angajarea" robotilor: la ce trebuie sa fie atente companiile
"Angajarea" robotilor: la ce...

Solutia aduna mai multe date pe care le analizeaza in asa fel incat poate emite o serie de concluzii ce sunt transmise departamentului de HR sau managerilor cu privire la anumite trenduri comportamentale descoperite la un individ, ce pot duce atat la o performanta marita, cat si la una scazuta. De asemenea, solutia are un modul care analizeaza costul unui individ care ramane intr-o organizatie, cost ce poate varia in functie de productivitatea sa.

Urmareste integral emisiunea Profesionistii in Banking pentru a afla mai multe despre solutia dezvoltata de EY Romania.