Intrebari Preliminare

Adresa de contact a companiei:

Str. Trotusului nr. 39, 012141
Bucuresti
www.scalajwt.ro

Numele agentiei: Scala JWT Publicitate

Anul infiintarii: 1996

Director General: Matthew Dezzani, Managing Partner

Numar angajati: 45

Portofoliu clienti: Bancpost, Euroline Retail Services, Nestle (Kit Kat, Lion), Unilever (Knorr, Sunsilk, Timotei, Lipton), Kraft (Jacobs, Philadelphia), Vodafone, Evenimentul Zilei, Parmalat, Bayer, Pfizer, Mazda, Baumax

Cifra de afaceri pe 2005: n/a

Descrierea (mai) detaliata a agentiei

1. Domenii de specializare ale agentiei: Full service, through the line, media neutral communications solutions (nu prea rimeaza la traducere)

2. Structura pe departamente a agentiei: Client Service, Account Planning, Creative and Studio Services, Media Planning and Buying, Finance, Administration, HR (din nou, dar ne gandim)

3. Campaniile realizate anul acesta:

Client: Bancpost:
- Creditul Imediat – ‘Fast forward’(campanie lansare produs, TV, presa; martie 2006)
- Creditul Ipotecar – ‘Burlacul’ (campanie 2006, TV si print; mai 2006)
- Depozitul Prim – ‘Toata lumea vorbeste’(lansare produs; TV, presa; octombrie 2006)

Client: Baumax:
- Eveniment lansare si campanie outdoor, radio si presa (octombrie 2006)

Client: Euroline:
- Euroline Style Launch (eveniment, comunicare eveniment; martie 2006)

Client: Evenimentul Zilei:
- ‘Oameni/Judeca fiecare raspuns’ (campanie relansare, TV/outdoor, print; mai 2006)
- ‘Punctul rosu’ (campanie extindere continut, TV; septembrie 2006)

Kraft: Jacobs (creatii locale, exportate in Europa):
- campanie coffee mixes: ‘Date’, ‘Trambulina’ (TV, outdoor, presa; martie 2006)
- campanie de imagine Jacobs Kroenung: ‘Sirena’, “Cafeneaua” (outdoor), “Snow Dome” (spot TV de Craciun)

Nestle/ KitKat:
- ‚Parcarea’ (promotie, ianuarie-martie 2006)
- ‘Have a break from routine’ (campanie indoor in metrou si universitati, mai-iulie 2006); executiile din metrou au fost exportate in Africa de Sud si Malaezia.

Nestle/Lion:
- campanie print in reviste (Knox si MTV Magazine, octombrie-decembrie 2006)
- campanie tranzit

Ferco:
- Complexul Rezidential Liziera – lansare – eveniment si campanie de outdoor, presa si internet (octombrie 2006)

Vodafone:
- Promotie in-store in 10 orase (iunie – iulie 2006)

4. Punctele forte ale agentiei: Faptul ca ne preocupa cea de-a 31 secunda, ce fac cei – grupul de oameni - care sunt expusi la mesaj, secunda imediat urmatoare dupa vizionarea spotului, citirea print-ului, ascultarea spotului audio sau vizitarea site-ului. Filosofia globala JWT ne inspira foarte tare. In plus reorganizarea creatiei aduce un suflu nou provenit totusi de la oameni cu mare experienta.

5. Punctele slabe ale agentiei: inca vorbim cam mult in engleza:) ...

6. Palmares:

Finalist Golden Drum 2006 Scala JWT self-promo
Bronze Effie 2006 Bancpost

Worldwide Path to Purchase 2004 Nestle – Joe
Ad’Or Best TVC 2002 Nestle – Joe
Ad’Or Best OOH 2002 Romhandicap

Test de aderenta publicitara

Care este filosofia, moto-ul, agentiei “Scala JWT”, dupa care se ghideaza angajatii?

Obiectivul nostru principal la Scala JWT este sa intelegem un consumator care detine controlul, care poate sari peste pauzele publicitare, care poate sa se mediatizeze singur pe internet sau sa downloadeze muzica de oriunde, oricand – si sa il sau o incurajam sa isi petreaca timpul cu brand-urile clientului nostru cu ajutorul unor idei mari, neutre din punctul de vedere al media. Vrem ca marcile noastre sa inceteze sa intrerupa lucrurile care-i intereseaza pe consumatori si sa DEVINA ceea ce ii intereseaza pe acestia.

Cum ati promova presa online intr-o o campanie de publicitate?

Vorbim cu oameni care traiesc repede. Activi, capabili sa negocieze cu zeci de variabile ca sa poata lua decizii eficiente. Nu dau cu capul in usi ci mai curand stau ageri si se adapteaza permanent la noile conditii „de pe teren”. Tot ce au nevoie e sa stie tot ce i-ar putea interesa. Iar media online poate face exact chestia asta. Spre deosebire de media traditionala, unde multi s-au saturat de lucruri care nu-i intereseaza, sistemul de profiling pe care il poate folosi media online permite ca oricine sa aiba ziarul lui, foarte customizat asa incat continutul sa fie peste „90 si ceva la suta” grad de relevanta. Ce vrem sa obtinem cu ajutorul comunicarii? Sa-i facem sa se gandeasca la noi ca la „doar chestii care i-ar putea interesa”.

O modalitate simpatica de a aborda comunicarea este sa invitam audienta sa isi defineasca interesele, asa incat sa isi faca propriul lor ziar. Si cand se intampla ceva interesant, ei vor fi alertati. Tot ce trebuie este sa gasim modalitati destepte de a spune: „chestia asta s-ar putea sa te intereseze” si sa-i incurajam sa devina abonati la ziarul cu 90-si-ceva-la-suta relevant. Destepte, amuzante (dar umor de calitate, nu vulgar), cumva.

Media? Un site care sa explice toata ideea cu definirea intereselor, web-bannere pentru messengere, cateva site-uri de traffic mare sau dimpotriva nisate pe categorie si niste virale, in loc de TV. Iar daca clientul vrea asta, se pot gasi si mijloace mai agresive de transmitere a mesajului, cu media mai traditionala.

Hai sa vorbim, poate sa iasa interesant.:)

Care sunt metodele specifice agentiei “Scala JWT” de a comunica eficient cu clientii?

In primul rand ascultam. Cu urechile si mintile larg deschise. De cele mai multe ori solutia e ascunsa in problema. Si nu e vorba de instrumente proprietare ale retelei. E vorba doar de bunul simt. Toata idea e sa evitam bla-bla-urile si sa venim cu solutia de comunicare potrivita pentru problema de fapt, reala.

In al doilea rand, nu suntem simpli furnizori, ci mai curand consultanti pentru clientii nostri. Poate nu se vede in intregime dar e un proces in evolutie. E foarte placut pentru ei sa venim cu solutii inca inainte ca problema sa ne fie semnalata. Suntem parteneri si nu furnizori. Nu doua parti separate ci mai degraba o entitate comuna cu aceleasi scopuri: profit si si succese in relatia cu consumatorul. Nu neaparat in ordinea asta.

Ganditi-va ca aveti in fata un client important, ce strategii ati alege pentru a va “vinde” cat mai bine?

Adevarul. Clientul nostru n-are timp de prostii si de ascunderea dupa deget. Cuvinte simple. Nimeni nu se da in vant dupa jargonul de marketing. Iar numerele nu sunt niste lucruri la care ne uitam ci lucruri printre care incercam sa privim. Trebuie sa vedem ce se ascunde dupa numere. Consumatorul nostru nu cumpara statistici ci idei, stari de spirit.

Nu le stim pe toate. Descoperim ceva nou in fiecare zi. Asta e si ideea si e fun asa. Publicitatea, comunicarea se schimba si tot asa trebuie sa facem si noi. Abordarea neobisnuita e deja norma, sau macar asa ar trebui sa fie. E timpul sa marsam pe factorul relevanta, o miscare naturala de vreme ce vrem ca consumatorii sa traiasca brand-ul, nu doar sa il cunoasca (Aware)
Lumea vorbeste de prima impresie. Au dreptate, numai ca exista si a doua impresie, si a treia…

Multumim pentru timpul petrecut cu noi. Hai sa profitam de el!