Din costul total al celor doua proiecte, contributia din fonduri europene este de 724 milioane euro, diferenta de 126,7 milioane euro fiind achitata de la bugetul de stat, potrivit Mediafax.

"Aprobarea finantarii europene pentru aceste doua proiecte va duce si la cresterea ratei de absorbtie a fondurilor europene la MTI pana la sfarsitul anului, urmand ca in 2012 si 2013 sa cheltuim integral cele doua miliarde de euro alocate pentru proiectele de infrastructura rutiera. In urmatoarele saptamani vor incepe efectiv si lucrarile la aceste proiecte, dupa finalizarea perioadei de proiectare prevazute in contractele semnate in lunile mai si iunie", a declarat intr-un comunicat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Autostrada Nadlac-Arad are o lungime de 38,8 km, proiectul incluzand si constructia unui drum de legatura intre Nadlac si DN7 in lungime de 5,91 kilometri. Costul total este de 240,25 milioane euro, iar termenul de finalizare a fost fixat pentru 2013.

Citeste si:

Proiectul prevede constructia a doua poduri, a 11 pasaje, trei noduri rutiere, a unui centru de intretinere si a doua zone de servicii, contributia UE fiind de 213,88 milioane euro.

Constructia autostrazii Orastie-Sibiu, in lungime de 82,07 km, va costa 610,45 milioane euro, din care 510,15 milioane euro reprezinta fonduri nerambursabile de la UE. Proiectul prevede constructia a noua poduri, trei viaducte, 25 de pasaje, opt noduri rutiere, a doua centre de intretinere si a patru zone de servicii, termenul de finalizare fiind 2013.