Ferrari reia obiceiul traditional al denumirii monoposturilor dupa anul de fabricatie.

Motorul lui F2012 este V8 de 2,4 litri, sasiul este din fibre de carbon si fagure din materiale compozite. Monopostul are o c utie de viteze semi-automata, secventiala cu 7 trepte, controlata electronic cu sistem quick shift si frane Brembo, cu discuri ventilate din fibre de carbon.

Noul motor de pe F2012 este o evolutie a propulsorului de anul trecut, echipa tehnica intervenind cu solutii noi pentru a-i creste fiabilitatea si rezistenta la solicitari extreme. Din 2012, ciclul de viata al unui motor de Formula 1 este de 3 curse (fata de doua, pana acum), ceea ce inseamna o munca de cercetare si de dezvoltare suplimentara.

Promitand o abordare si un design radical schimbate fata de anii trecuti, noul monopost F2012 are fiecare parte a masinii revazuta si lucrata, in special suspensiile, in scopul de a favoriza performanta aerodinamica si de a cobori centrul de greutate.

Citeste si:

Alte noutati sunt aduse aripii din fata si la «nasul» monopostului, pentru a corespunde cerintelor noului regulament tehnic. Aripa din spate, franele sau design-ul lateralelor masinii au fost regandite pentru a creste performantele masinii.

Pilotii Scuderiei in 2012 vor fi aceiasi ca in ultimii doi ani: Fernando Alonso si Felipe Massa. Pilotii de rezerva si de teste vor fi francezul Jules Bianchi si italianul Davide Rigon.

Primele impresii vor fi comunicate saptamana viitoare, cand sunt programate testele oficiale, in Spania, iar primele rezultate le vom vedea la inceputul sezonului, in martie, cu ocazia Marelui Premiu al Australiei la Formula 1.