"Clientul roman si-a schimbat atitudinea, isi face tema de-acasa, se uita mult mai mult si studiaza mult mai in detaliu inainte sa ia decizia de cumparare. El se uita nu numai la pretul masinii, care este in continuare un element important in ceea ce priveste decizia de cumparare, dar si la cheltuielile aferente, si la taxa de inregistrare, si la cheltuieli de service, cheltuieli de consum", a declarat Brassai.

Daca in tarile dezvoltate din Europa de Vest clientii detin mai multe masini pentru activitati precum mersul in oras, vacanta sau legate de business, in Romania majoritatea familiilor au o singura masina, care trebuie sa poata fi folosita pentru toate acestea, a punctat el.

Seful Ford Romania a aratat ca pentru romani siguranta este foarte importanta, iar cei care au familie se uita mult mai atent la acest aspect, unul dintre motiv fiind legat si de starea infrastructurii.

"Viata nu are un pret. Daca ai facut un accident, nu poti sa zici «da, dar am luat cu 500 de euro mai ieftin»", a adaugat el.

El a spus ca romanii nu cauta neaparat cea mai ieftina varianta, ci un echilibru intre calitate si pret, vizand, printre altele, garantii extinse, piese de schimb cu livrare rapida si o zona de service cu costuri previzibile.

Citeste si:

Intrebat despre profilul cumparatorului roman al modelului B-Max, primul lansat de Ford la fabrica din Craiova, Brassai a raspuns ca deocamdata nu a fost realizata o cercetare dedicata pietei locale.

"Pe baza datelor din Europa, clientul are intre 25 si 35 de ani, cu hobby-uri, cu familie, cu copii, iar masinile sunt conduse de ambii soti. Masina este folosita si pentru vacanta, dar mai mult pentru activitatile de sport, de familie sau cumparaturi in oras", a spus el.

Brassai a apreciat ca in Romania va fi folosita mai mult pentru vacanta sau drumuri mai lungi, iar varsta va fi mai inaintata, luand in calcul puterea de cumparare.