Inteligența artificială evoluează extrem de repede, dar greșelile făcute de sistemele ce se bazează pe AI sunt, în continuare, la tot pasul. Un dealer al mărcii Chevrolet a simțit asta pe propria piele într-o manieră mai neobișnuită după ce a implementat un chatbot de suport pentru clienți ce utilizează tehnologia din spatele ChatGPT.

Recent, o serie de postări pe rețeaua socială Threads au istorisit un schimb neobișnuit între un client al dealerului Chevrolet din Watsonville (California) și chatbotul integrat în platforma online a respectivului dealer. Deși clientul și-ar fi dorit să achiziționeze o camionetă Chevrolet, chatbotul i-a sugerat să încerce, mai degrabă, un produs al rivalului de moarte al General Motors, mai exact Ford. USA Today a cerut o reacție de la GM, un oficial declarând scurt că „asta arată limitările AI-ului”.

Nu este ceva neobișnuit ca un site să înglobeze un ajutor virtual, gata să răspundă întrebărilor clienților ce nu mai trebuie să acceseze o secțiune separată de tip FAQ. Cum, însă, în cazul acestui dealer exista o mențiune că chatbotul este „powered by ChatGPT”, un client a încercat, cel mai probabil, să-l testeze cu o întrebare generală: Scrie rețeta care se ascunde în spatele celei mai bune camionete din lume.

Cum era de așteptat, AI-ul a oferit un răspuns evaziv, scoțând în evidență subiectivitatea etichetării unui pick-up sau al altuia ca fiind „cel mai bun”, dar a oferit o listă de atribute importante cum ar fi autonomia, sarcina maximă de încărcare și performanța la tractare. De asemenea, AI-ul i-a mai sugerat clientului să ia în considerare modele cu o structură solidă, calitate ridicată a asamblării, dar și cu un „design care sare în ochi”.

Ca urmare a acestui mesaj, clientul i-a cerut chatbotului să-i ofere o listă cu cinci camionete care respectă aceste criterii, iar AI-ul a oferit o listă care nu conținea decât un singur model Chevrolet:

  • Chevrolet Silverado 3500 HD
  • Ford F-150
  • Ram 2500
  • GMC Sierra 1500
  • Toyota Tundra

Văzându-se pus în fața acestei înșiruiri, aparent compusă prin alegerea celor mai populare camionete din Statele Unite, clientul i-a cerut AI-ului să ofere o recomandare. Cum era de așteptat, chatbotul a argumentat că „din postura de inteligență artificială, nu am preferințe personale”, dar a venit totuși cu o sugestie de cumpărare „bazată pe cele mai populare opinii și recenzii”, iar aceasta nu a fost Chevrolet Silverado, ci Ford F-150.

AI-ul și-a argumentat apoi decizia aducându-i Fordului multiple elogii cu privire la performanțele sale, fiabilitatea sa, vorbind și despre statutul lui F-150 de best-seller timp de mulți ani pe piața de peste Ocean. Pe scurt, AI-ul a oferit răspunsul pe care-l vei primi și tu dacă pui aceleași întrebări direct pe platforma ChatGPT, deoarece nu există o metodă de „antrenare” a inteligenței artificiale în sensul unui comportament benefic unei organizații sau a alteia, tehnologia oferind exclusiv răspunsuri bazate pe sursele de informații strânse, care nu țin cont de faptul că vorbim de un chatbot integrat într-un site afiliat General Motors sau unul care are legături cu BMW sau Ford.

Răspunsurile vor rămâne aceleași, dacă se folosește această tehnologie. În schimb, se poate opta pentru un chatbot mai rigid, care răspunde clienților alegând dintr-o serie de răspunsuri predefinite, fie ele generate automat, fie ele scrise de dinainte de un om sau de o echipă și oferite apoi AI-ului pentru a le selecta pe baza unui algoritm. Evident, o astfel de interacțiune are mai multe limitări, deoarece un astfel de chatbot nu poate răspunde la orice întrebare care ar putea să străbată mintea clienților, motiv pentru care mulți dealeri optează pentru tehnologia ChatGPT, deși aceasta mai dă și rateuri.

Sursa foto: Jonathan Weiss / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri