BMW revine la motoscutere la noua ani dupa ce a oprit productia modelului C1, care era acoperit pentru a feri clientul de precipitatii, scrie Mediafax.

Grupul german propune pe piata scuterelor o linie de modele puternice, rapide si confortabile, cu optiuni precum incalzire pentru sezut si mansoanele ghidonului.

"Noile scutere ne ofera o oportunitate uriasa de vanzari", a declarat directorul de vanzari al diviziei de motociclete BMW, Heiner Faust.

Ideea este de a atrage clienti denumiti de companie "adormiti", adica posesori de automobil care au detinut "motoare" in tinerete.

"Scuterele maxi sunt produse ideale pentru a activa acesti clienti", a afirmat Faust.

Prin lansarea gamei de scutere, BMW cauta sa se distanteze de Ducati. Producatorul italian de motociclete, considerat de entuziasti echivalentul pe doua roti al Lamborghini, este inclinat catre cel mai scump segment al pietei, cu modele scumpe si puternice.

BMW construieste motociclete de la inceputul secolului XX, primul model datand din 1923 - cu cinci ani inainte de lansarea primului automobil al companiei bavareze.

Citeste si:

Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen, a cumparat Ducati in luna iulie pentru 860 milioane euro si a inceput sa promoveze asocierea cu marca italiana pentru a sublinia latura sport a autoturismelor produse.

Vanzarile de vehicule cu motor pe doua roti au scazut in Europa cu 38% in ultimii cinci ani, la 1,72 milioane de motociclete si mopede in 2011, potrivit datelor Asociatiei Europene a Constructorilor de Motociclete. In prima jumatate a acestui an, piata s-a contractat cu 13% fata de perioada corespunzatoare a anului trecut.

Vanzarile de motocociete ale BMW, inclusiv marca Husqvarna, au scazut cu 4,2% in timestrul al doilea, insa divizia este inca foarte profitabila, cu o marja de 11,7% din vanzari, usor peste randamentul diviziei de automobile, care a avut o marja de 11,6%.

Astfel, pentru a inversa declinul vanzarilor si pentru a se adresa unei noi categorii de clienti, BMW a lansat scuterele C600 Sport si C650 GT, disponibile in Europa din luna iulie. Ambele modele au motoare capabile de 60 de cai-putere, cu transmisie automata, care pot atinge o viteza maxima de 175 kilometri pe ora.

C600 Sport, cel mai ieftin scuter BMW, poate accelera de la zero la 100 kilometri pe ora in 7,1 secunde, mai repede decat un automobil BMW Seria 3. Scuterul are un pret de pornire de 11.100 euro pe piata germana, cu 1.250 euro mai mult decat autoturismul Volkswagen Up!, din clasa compacta.

BMW estimeaza ca va vinde cel putin 10.000 de scutere anul viitor, reprezentand 9% din volumul vanzarilor de motociclete inregistrat de companie in 2011.

Pentru 2014, compania germana a planificat lansarea unui scuter cu propulsie electrica, denumit "C evolution", care va fi echipat cu acelasi tip de baterie ca modelul auto electric i3 pregatit de BMW pentru anul 2013.