Bayerische Motoren Werke (BMW) va investi mai multe milioane de lire sterline în producţia de maşini electrice Mini din Marea Britanie, o decizie care va asigura păstrarea a 4.000 de locuri de muncă, a anunţat, Kemi Badenoch, ministrul britanic pentru Afaceri şi Comerţ, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Grupul auto german a precizat că va investi 600 de milioane de lire sterline (750 milioane de dolari) în fabricile sale din Regatul Unit pentru a produce până în 2030 versiunea complet electrică a celebrului brand Mini.

Din 2026, BMW va produce două modele electrice la uzina sa Mini din Oxford: Mini Cooper cu trei uşi şi crossoverul compact Mini Aceman. Din 2030, unitatea va produce doar modele electrice. Aceleaşi două modele vor fi fabricate şi în China, iar exporturile Mini Cooper şi Mini Aceman vor începe în 2024.

Grupul auto german a informat că Guvernul britanic a acordat sprijin pentru investiţie, dar nu a furnizat detalii. De asemenea, BMW va investi în fabrica sa din Swindon, care produce componente pentru modelele Mini. Compania nu a precizat ce se va întâmpla cu uzina din Hams Hall care produce motoare.

Kemi Badenoch va vizita uzina Mini din Oxford, pentru a anunţa investiţia. Astfel, valoarea totală a investiţiilor în sectorul auto în ultimii ani va fi majorată la peste şase miliarde de lire sterline.

"Investiţia BMW este un alt exemplu deosebit al modului în care Regatul Unit este cel mai bun loc pentru a construi maşinile viitorului", a afirmat premierul Rishi Sunak.

Modelul original Mini se vinde din 1959 şi a rămas popular, după ce BMW a revitalizat brandul, în 2001, dar viitorul său în Marea Britanie a fost nesigur ani de zile.

Industria auto britanică se confruntă cu dificultăţi, atât producătorii auto din Regatul Unit, cât şi cei din Europa au cerut extinderea actualelor reglementări privind aprovizionarea cu piese până în 2027, în loc de planificata modificare din 2024 - cerinţă sprijinită şi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), grupul de lobby al industriei auto europene.

Conform acordului comercial convenit când Marea Britanie a părăsit blocul comunitar, 45% din valoarea unui vehicul electric vândut în UE trebuie să vină din Regatul Unit sau din UE pentru evitarea tarifelor.

Problema este că o baterie poate reprezenta până la jumătate din costul unui vehicul electric nou. De asemenea, bateriile sunt grele şi costă mult să fie transportate pe distanţe lungi.

BMW deţine brandurile BMW, Mini şi Rolls-Royce.

Sursa foto: BMW

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri