Companiile nipone au suspendat activitati de marketing si au inchis fabrici din China, ca urmare a protestelor masive cauzate de decizia Japoniei de a nationaliza mai multe insule nelocuite din Marea Chinei de Est, revendicate si de China, scrie Mediafax.

Mazda si Mitsubishi au anuntat scaderi mari ale vanzarilor in China. Mitsubishi a raportat, vineri, un declin de 62,9% fata de septembrie anul trecut, la 2.340 de masini, iar Mazda de 35%, la 13.258 masini.

Toyota a anuntat ca va reporni fabricile din China luni, conform planurilor, dar la capacitate mai redusa fata de nivelul anterior protestelor, din cauza scaderii vanzarilor. Presa nipona a scris vineri ca vanzarile Toyota au scazut in septembrie la jumatate fata de luna august, cand s-au situat la 75.300 de unitati. Toyota nu a publicat date.

"A existat in mod cert un efect asupra vanzarilor noastre, dar nu putem da cifre pana la publicarea oficiala a acestora marti", a declarat un purtator de cuvant al Toyota.

Citeste si:

Cei mai multi producatori auto niponi si-au inchis temporar fabricile din China la mijlocul lunii septembrie, cand protestele au atins punctul culminant, anticipand o cerere mai scazuta. Toyota a suspendat din nou productia la cele doua fabrici din China in perioada 26 septembrie-7 octombrie.

Nissan, a doua mare companie auto din Japonia, a oprit productia la 27 septembrie.

Chiar daca protestele de amploare au incetat in China, rezistenta pasiva care persisita fata de brandurile nipone reprezinta un motiv de ingrijorare fata de producatorii auto din Japonia, scrie Wall Street Journal.

In septembrie, unii dealeri ai Toyota din Beijing si-au avertizat clientii sa nu-si parcheze masinile in locuri neasigurate si sa afiseze pe acestea sloganuri patriotice pentru a nu atrage atentia protestatarilor.