Puteti economisi 35% din combustibilul pe care il consuma vehiculul dvs folosind un instrument pe care majoritatea soferilor il poseda.

Acesta ar fi piciorul drept. Majoritatea soferilor care se plang de costul benzinei, nu realizeaza de fapt impactul enorm pe care stilul in care conduc il are asupra consumului.

In urma unor cercetari s-a dovedit ca majoritatea sfaturilor pentru reducerea de consum au efecte nesemnificative sau chiar nule asupra consumului.

De exemplu, intre folosirea aerului conditionat la viteza mare si sofatul cu geamurile lasate nu se vede o economie semnificativa de carburant.

Faptul ca rotile sunt umflate adecvat, in afara ca este important pentru siguranta, nu influenteaza semnificativ consumul.

Insa folosirea sistemului inteligent Cruise control, face intr-adevar o diferenta. Va permite sa conduceti in perfecta relaxare si siguranta, fara a trebui sa mentineti piciorul pe acceleratie. Masina isi mentine viteza aleasa de Dvs., pana ce dezactivati functia de control automat al vitezei sau apasati pe frana, pedala de acceleratie sau de ambreiaj. Dupa accelerare, de exemplu la o manevra de depasire, masina revine automat la viteza controlata automat anterioara, dupa eliberarea pedalei de acceleratie. Dupa franare, masina revine automat la viteza controlata automat anterioara, la apasarea pe un buton. Usor de actionat cu ajutorul butoanelor instalate pe volan. In urma testelor, Land Rover-ul a obtinut cu 14% mai putin consum folosind cruise control-ul fixat la 110Km, fata de sofatul obisnuit cu variatii de viteza de la 80 la 120Km/h. Ford-ul a obtinut o economie de 4.5%.

Daca vreti intr-adevar sa reduceti consumul semnificativ, trebuie sa o lasati mai usor cu pedala de acceleratie cand conduceti prin oras. Daca accelerati mai usor cand vedeti culoarea verde si franati mai gradat pe rosu, veti observa o scadere de aproximativ 30% a consumului. Testele au fost efectuate pe un Land Rover si un Ford Mustang.

In momentul in care apasati pedala de acceleratie brusc, mai mult carburant patrunde in motor, in acelasi timp motorul continuand sa functioneze la turatie mare. De asemenea puteti economisi daca ridicati piciorul de pe acceleratie la vederea unui culorii galben sau rosu a semaforului.

Nu este usor sa conduci asa. Pentru majoritatea soferilor, un astfel de stil pare cel putin ciudat. In primul moment in care sunt mai putin concentrati...Vruumm, intocmai ca inainte. Pe langa obisnuinta mai este si acea nevoie de a conduce repede si agresiv, parca fiecare molecula de testosteron o cere.

Insa dupa cateva drumuri sofate "disciplinat", veti observa rezultatele.