In prezent, taxiurile comandate de clienti nu pot ajunge in apropierea terminalului de pasageri, acestia fiind preluati intr-o zona cu trafic auto intens, unde oprirea este interzisa, iar majoritatea taximetristilor incalca frecvent regulile de circulatie cu privire la interdictia de oprire sau stationare. In plus, exista taximetristi neautorizati sau interpusi ai acestora care hartuiesc pasagerii, iar toate masinile autorizate practica tariful maximal, de 3,5 lei pe kilometru, a spus Fenechiu, scrie Mediafax.

Ministrul propune mutarea zonei de asteptare a clientilor, de la etajul terminalului Sosiri la parter, si infiintarea unei zone de imbarcare taxi la comanda, la etajul 1 al terminalului Sosiri, unde sa aiba acces doar masinile solicitate de clienti.

Totodata, va fi infiintata o "zona de grupare" pentru taxiurile la comanda, cu timp limitat, 15 minute, acces gratuit si unde soferii nu au posibilitatea parasirii autoturismului.

Pentru taxiurile la comanda vor fi amplasate 2 help-desk-uri, pe fluxul de sosiri, cu panouri informative continand numere de telefon ale companiilor de taxi si tarifele practicate de acestea, precum si telefoane cu acces gratuit pentru efectuarea comenzilor.

Citeste si:

Astfel, pasagerii vor avea posibilitatea sa opteze fie pentru un taxi care asteapta in fata terminalului fie pentru o masina la comanda.

"Speram sa se creeze premisele unei imbunatatiri substantiale a serviciilor de taximetrie si implicit a imaginii Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti", a spus Fenechiu.

Neregulile din activitatea de taximetrie la aeroportul Otopeni au fost mediatizate in special anul trecut, dupa uciderea unei studente japoneze. Dupa coborarea din avion, studenta a fost acostata de un barbat, Nicolae Vlad, pe aeroportul Otopeni, care i-a propus sa o transporte cu un taxi catre destinatia dorita. Vlad a ucis-o pe tanara prin sugrumare, intr-o padure din apropierea DN 1.