Conditiile de piata din Europa raman dificile si in acest an, Renault prognozand o contractie de cel putin 3% a pietei auto, fata de o crestere de 3% la nivel mondial, sustinuta de evolutiile din China, America de Nord, India, Rusia si Brazilia, scrie Mediafax.

Grupul francez, care detine Automobile Dacia, va continua dezvoltarea afacerilor pe pietele din afara Europei, dar tinteste si cresterea cotei de piata pe continent.

"In Europa, grupul tinteste cresterea cotei de piata prin lansari de noi produse (Captur, ZOE, Clio Estate si noul Logal) si prin lansarile de la sfarsitul lui 2012 (Clio IV si noul Sandero), care isi vor face simtit impactul in acest an, cu o politica sustenabila de preturi", se arata in raportul Renault.

Renault a inregistrat anul trecut un profit net de 1,73 miliarde euro, fata de 2,14 miliarde euro in anul anterior, in timp ce veniturile au coborat cu 3,2%, la 41,27 miliarde euro, pe fondul situatiei dificile de pe piata europeana.

Profitul Renault include un castig de capital de 924 milioane euro inregistrat in urma vanzarii actiunilor la compania suedeza Volvo AB in luna decembrie, precizeaza compania intr-un raport prezentat joi.

Renault a vandut anul trecut 2,55 milioane de autovehicule, in scadere cu 6,3%, inregistrand cresteri in toate regiunile cu exceptia Europei.

Astfel, vanzarile companiei in afara Europei au urcat la un nou record, de 1,3 milioane unitati, in crestere cu 9,1%. Evolutia pozitiva din Rusia si Asia (+21,6%), regiunea Marii Negre si Africa (+4,4%), America Latina (+13,6%) si Asia-Pacific (+0,4%) nu au acoperit declinul de 18% inregistrat in Europa.

Citeste si:

Dacia a fost singura marca din grup care a inregistrat crestere anul trecut la nivel mondial. Vanzarile sub brandul Renault au coborat cu 6%, la 2,124 milioane de unitati, in timp ce Renault Samsung Motors a afisat o scadere de 44%, la 65.691 unitati. Totusi, brandul Renault a inregistrat o crestere de 13,5% in afara Europei.

Marca Dacia a consemnat un avans de 4,8%, la 359.822 unitati vandute la nivel mondial, fata de 343.477 autovehicule in 2011, datorita extinderii gamei de modele in 2012 cu lansarea Lodgy si Dokker.

Luand in calcul toate marcile grupului, modelul Sandero a inregistrat o crestere de 6,3% la nivel mondial, cu vanzari de 299.848 unitati. Grupul francez a vandut de asemenea 297.724 de modele Duster, in urcare cu 65,4%, in timp ce Logan a consemnat o scadere de 7,9%, la 323.945 unitati.
Modelul Lodgy a atras vanzari de 29.129 unitati, iar Dokker 2.924 unitati.

Modelul Clio a afisat o scadere de 10,6%, la 366.186 unitati comercializate in 2012, iar vanzarile Megane/Scenic au coborat cu 14,4%, la 404.178 unitati.

Vanzarile modelului Fluence au coborat cu 9,7%, la 137.425 unitati, in timp ce Laguna a scazut cu 41,1%, la 29.938.

Situatia arata diferit in privinta vanzarilor din Europa pe modele, Sandero fiind singurul automobil al grupului care a inregistrat crestere anul trecut, cu un plus de 4,8%.