Relu Fenechiu, care a mers, marti, la Calafat pentru a verifica stadiul lucrarilor la Podul rutier-feroviar Calafat-Vidin, a anuntat ca acesta va fi exploatat de o societate mixta romano-bulgara, care va fi infiintata pana in 14 iunie, cand va avea loc inaugurarea acestui obiectiv.

Potrivit ministrului, lucrarile sunt aproape finalizate.

"Mai exista cateva detalii tehnice care vor fi gata in perioada imediat urmatoare, si aici ma refer la lucrarile care se executa la catenara (firul de alimentare cu energie electrica pentru circulatia feroviara), fiind o diferenta de nivel de doar 10 centimetri intre catenara dintre Romania si Bulgaria, pe care o vom pierde pe o distanta de o suta de metri", a precizat Fenechiu.

El a spus ca a primit asigurari ca pana pe 9 iunie vor fi montate si cabinele pentru personalul Politiei de Frontiera, atat pentru partea romana, cat si pentru partea bulgara.

"Desi initial, in speranta aderarii Romaniei si Bulgariei in spatiul Schengen, nu mai erau necesare aceste cabine, constructorul a dat asigurari ca vor fi functionale inainte de data inaugurarii, mai exact pe 9 iunie", a explicat Relu Fenechiu, care a anuntat ca taxa pentru traversarea podului va fi de 6 euro.

Ministrul Transporturilor a mai spus ca i-au fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreste ca, impreuna cu reprezentantii CNADNR si ai firmei constructoare, sa ia toate masurile astfel incat acestea sa fie remediate pana la inaugurare.

Citeste si:

Presedintele Traian Basescu a promulgat, in 22 mai, legea de ratificare a acordului dintre guvernele Romaniei si Bulgariei privind constituirea societatii mixte care va exploata noul pod rutier si feroviar Calafat-Vidin.

Conform estimarilor, peste 100.000 de vehicule ar urma sa traverseze anual podul Calafat-Vidin.

Romania si Bulgaria au semnat acordul pentru construirea podului Calafat-Vidin in martie 2000, insa initierea proiectului a intarziat din cauza fondurilor insuficiente.

Podul de doi kilometri peste Dunare este parte a coridorului paneuropean de transport care leaga orasul german Dresda de Istanbul (Turcia).

Podul va avea doua benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti. Costurile constructiei, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, vor depasi cel mai probabil 250 milioane de euro pana la finalizarea proiectului. Proiectul a beneficiat de imprumuturi si finantari gratuite de la Uniunea Europeana, Banca Europeana pentru Investitii, Agentia Franceza pentru Dezvoltare si Institutia Germana de Credit pentru Reconstructie si Dezvoltare.