Incepand de sambata, cand a fost lansata operatiunea, "am distribuit intre sapte si opt milioane de litri de carburanti proprii in 90% din statiile de alimentare ale capitalei", a declarat Morteza Abedini, directorul societatii de distribuire a produselor rafinate in Teheran, scrie Mediafax.

Consumul mediu in capitala este de noua milioane de litri pe zi, potrivit cifrelor oficiale. Pana in prezent, erau folositi carburanti cu norma de poluare Euro 2.

Carburanti proprii sunt distribuiti si in alte orase foarte poluate, precum Karaj, la vest de Teheran, si Arak (centru). Orasele Mashhad, Ispahan si Tabriz sunt afectate, de asemenea, de poluare.

Iranul produce in prezent 16 milioane de litri de carburanti Euro 4.

Citeste si:

Aceasta tara a fost nevoita sa inceteze importurile de carburanti, la sfarsitul lui 2011, din cauza unor sanctiuni economice occidentale si sa sporeasca productia interna, de calitate proasta si care atinge in astazi aproape 66 de milioane de litri pe zi pentru a raspunde cererii, care se apropie de 70 de milioane de litri.

Potrivit presei, 12 persoane mor in fiecare zi in Teheran, adica aproape 4.400 pe an, din cauza poluarii aerului. Poluarea este cauzata in mare parte de calitatea proasta a benzinei si de vechimea parcului auto iranian. Situatii asemanatoare se intalnesc la Mashhad (3.200 de morti) si la Ispahan (2.700 de morti). Guvernul iranian inchide cu regularitate scolile si universitatile si stabileste circulatie alternanta in momentele de varf ale poluarii, in special in timpul iernii.

De la inceputul anului iranian (21 martie 2013), locuitorii Teheranului au fost afectati de 143 de zile de poluare. Aceasta provine "de la 75% dintre cele trei milioane de masini si trei milioane de motociclete care circula in Teheran", potrivit presei.

Majoritatea vehiculelor nu sunt dotate convertoare catalitice, iar constructorii de automobile s-au angajat recent sa echipeze in cateva luni toate vehiculele noi cu astfel de dispozitive.