Cea mai mare piata in Europa pentru bicicletele electrice este Germania, unde se vand aproximativ un milion de unitati pe an. In Romania, se vand deocamdata in jur de 50 de unitati pe an.

“Anul trecut, am vandut zece biciclete electrice cu preturi intre 1.500 euro si 2.800 euro, cel mai cautatat model fiind A2B Metro. Anul acesta avem in plan sa deschidem un showroom in Bucuresti si sa cautam noi parteneri, pe langa cei trei dealeri pe care ii avem pana acum”, a declarat pentru wall-street.ro Mihai Marcolt, unul dintre cei trei fondatori.

Timp de o ora am folosit bicicleta electrica “a lui DiCaprio”, A2B Metro, la o plimbare prin centrul vechi al Bucurestiului. Senzatia este foarte placuta, o strangere din ghidonul din dreapta te duce rapid la peste 30 km/h fara sa auzi vreun sunet de la motorul electric, iar franele hidraulice te ajuta sa te opresti foarte repede in caz ca este nevoie.

A2B Metro
A2B Metro este o bicicleta 100% electrica, varful de gama al brandului A2B, model cu o autonomie de 45 km, greutate de 33 kg si un pret de 2.800 euro. Modelul are un motor de 500 W, cuplu de 50 de newton metru, se porneste la cheie, are oglinda, maneta de acceleratie precum motocicletele, frane hidraulice, suspensie si se poate incarca in 3 ore. Bicicleta electrica poate prinde o viteza de 40 km/h. Acest model poate inlocui cu succes scuterul in orasele aglomerate, avand costuri de exploatare aproape zero (0,02 euro/100 km) fara a avea nevoie de asigurare sau alte taxe.

Pentru un test am incercat si modelul A2B Hybrid 24, care are un pret de 2.300 euro.

A2B Hybrid 24
A2B Hybrid 24 este o bicicleta electrica pedelec, functioneaza doar pedaland, iar motorul electric intervine cu o anumita putere in functie de unul dintre cele trei moduri de asistare selectate. Pe modul 3 (Sport in cazul automobilelor), la o simpla pedalare, motorul electric accelereaza rapid bicicleta la peste 25 de km/h.

Modelul se porneste scanand un card personal, nu poate fi pornit decat de proprietar, are 23 kg, un motor de 250 W, cuplu de 35 newton metru, se incarca in trei ore si are o autonomie de 70 de km.

Garantia pentru biciclete este de 2 ani pentru partea electrica si mecanica si de 5 ani pentru cadru si alte elemente metalice. Bateria Li-Ion care asigura energia necesara deplasarilor poate avea o durata de viata de 900-1000 de cicluri de incarcare-descarcare, adica multe sezoane de pedalat. In caz ca se uzeaza bateria Li-Ion dupa expirarea garantiei, pretul este de 250 de euro pentru una de capacitate mica si de 350 de euro pentru una de capacitate mai mare.

Citeste si:

La intrebarea bicicleta electrica sau hibrida, raspunsul meu ar fi electrica. Bicicleta electrica este mai rapida si accelereaza imediat spre deosebire de cea hibrida care accelereaza doar dupa pedalare si are o mica intarziere. Fata de o bicicleta normala cea hibrida accelereaza la urcari astfel ca efortul se diminueaza. O singura pedalare poate duce o astfel de bicicleta la 25 km/h cativa metri dupa care viteza incepe sa scada.

E-Motion Electric are trei dealeri in Bucuresti, Himalaya Bike Shop, BikesPlanet si un restaurant, La Cantine de Nicolai, unde este expus un exemplar.

Bicicletele din gama A2B sunt fabricate in Germania si Marea Britanie, in total sunt la vanzare 8 modele cu preturi intre 1100 euro (Edge – bicicleta pliabila) si 2.800 euro (Metro – bicicleta 100% electrica).

Cel de-al doilea brand, Fast4Ward, are doua modele electrice fabricate in Taiwan, cu un cadru de MountainBike si un pret de 1.300-1.400 euro.

E-Motion Electric a fost infiintata in 2012 pentru a produce si instala statii de incarcare pentru masini electrice. Planurile companiei sunt de a instala anul acesta 25-30 de statii de incarcare, printre clienti fiind restaurantul Taverna Sarbului din Bucuresti si Drobeta Turnu-Severin. Pretul statiilor este intre 600 si 3.000 de euro daca are integrat un modul de plata. Statiile sunt asamblate langa Bucuresti, in comuna 1 Decembrie.

Anul trecut, compania a vandut si instalat cinci statii de incarcare (trei la persoane fizice, una la Rin Grand Hotel si una in zona Basarab la sediul RoGBC – Consiliul Cladirilor Verzi din Romania ). Potrivit lui Mihai Marcolt, in prezent pe strazile din Romania circula in jur de 20 de masini electrice.