Prefectul judetului Suceava a afirmat ca primul tronson al soselei de centura a Sucevei ar putea fi dat in folosinta la mijlocul lunii decembrie, asa cum preciza si in urma cu o saptamana, cand reprezentantii CNADNR estimau ca acesta ar putea fi gata in 14 noiembrie, iar lucrarile sa fie continuate in conditii de trafic, transmite corespondentul Mediafax.

Florin Sinescu a precizat ca traficul pe primul tronson al soselei de centura nu poate fi deschis intrucat nu exista elemente de siguranta, parapetii nefiind montati. El a explicat ca asocierea de firme care realizeaza lucrarile la acest tronson a reusit sa repare zonele de asfalt degradate si a marcat o parte importanta din drum.

Sinescu a spus ca de luni vor incepe sa fie montati parapetii de protectie, iar apoi stalpii de iluminat in zonele care fac legatura intre soseaua de centura si DN 2, respectiv DN 17. In 5 noiembrie, directorul Directiei Regionale Iasi a CNADNR, Ovidiu Laicu, sustinea ca, din experienta sa si in conditiile in care in perioada urmatoare va fi vreme buna, este posibil ca primul tronson al soselei de centura a Sucevei sa fie functional in 14 noiembrie, in timp ce prefectul Florin Sinescu spunea ca lucrarile ar putea fi finalizate la mijlocul lunii decembrie.

Lucrarile la soseaua de centura a Sucevei, care ar fi trebuit finalizate in 2012, au fost reluate de asocierea de firme Teo Trans si Straco din Bucuresti, pe un tronson de 5,2 kilometri care face legatura intre DN 2, zona Patrauti, si DN 17, in localitatea Scheia.

Potrivit prefectului de Suceava, pe acest tronson al soselei de centura au fost realizate 97 la suta din lucrari, iar pentru a fi deschis circulatiei mai trebuiau reabilitati 4.000 de metri patrati care au fost deteriorati din cauza stoparii lucrarilor, executate marcaje si montati parapeti metalici pe o lungime de 6,1 kilometri. Totodata, trebuie montati 165 de stalpi de iluminat, in conditiile in care vor fi luminate pe timp de noapte atat intrarea de pe DN 2, cat si sensul giratoriu din zona intrare pe DN 17, asa numitul "zid al mortii", unde din cauza unui pilon de la un pod al soselei de centura s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.

Citeste si:

Pentru acest tronson valoarea totala a lucrarilor este de 5,8 milioane de lei, termenul de executie fiind de 45 de zile. Prefectul mai spunea, in 5 noiembrie, ca urmeaza sa fie analizata si situatia celorlalte doua tronsoane ale soselei de centura, la care lucrarile sunt realizate in proportie de 80%, apoi CNADNR va incepe procedurile de selectie a unui constructor astfel incat in anul 2015 sa fie finalizate si acestea.

CNADNR a reziliat in 15 septembrie contractul de executie a lucrarilor la soseaua de centura a municipiului Suceava cu firma SCT, fosta SCCF-Grup Colas, intrucat aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrarii. Soseaua de centura trebuia terminata in 2012, dar au fost extinse termenele mai intai pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajandu-se ulterior sa termine primul tronson la 15 septembrie 2014.

Premierul Victor Ponta declara, in luna august, ca in cazul finalizarii lucrarilor la soseaua de centura a Sucevei sunt doua variante, ambele proaste: una de reziliere a contractului cu firma care executa lucrarea sau continuarea lucrarilor cu aceasta firma. El spunea ca problema la soseaua de centura a Sucevei nu vine de la Guvern, care a alocat fondurile necesare, ci de la constructor, care nu lucreaza suficient de bine.

Lucrarile la soseaua de centura a municipiului Suceava au fost reluate in acest an abia la sfarsitul lunii mai, dupa ce santierul a fost vizitat de ministrul de atunci al Transporturilor Dan Sova, care a avertizat firma de constructii ca din luna iulie intra pe penalitati daca nu finalizeaza lucrarea. Lucrarile la soseaua de centura a Sucevei au inceput in 2008 si ar fi trebuit sa fie terminate in iulie 2012.