Pentru a asambla bine o masina pentru europeni, bulgarii au angajat la fabrica Litex Motors ingineri europeni care au lucrat cativa ani la Nissan, brand cunoscut pentru cat de bine construieste vehicule. In prezent, cea mai mare piata pentru Great Wall este Italia cu o cerere de peste 1.000 de unitati in 2015, urmata de Bulgaria cu 900-1.000 unitati si Romania cu 400 de unitati, considera Alexander Vasilev, director comercial Litex Motors.

De ce are sanse Great Wall H6 in Europa

SUV-ul atrage printr-un design elegant, european, preturi mici (de la 14.000 euro cu TVA) si o infatisare atractiva in standard, cu jante pe 17 si elemente cromate, geamuri fumurii, acces si pornire fara cheie, senzori de parcare spate, aer conditionat automat, ceea ce este un plus, pentru ca multi producatori iti vand o masina "neatragatoare" daca comanzi nivelul cel mai ieftin.

O alta strategie buna a fost introducerea unei versiuni speciale, Great Wall H6 Domino, cu un design in doua tonuri, putand fi combinate mai multe culori. Fata de cea mai scumpa echipare, care cu motorul diesel de 2 litri 143 CP costa circa 24.600 euro cu TVA in Romania, Great Wall H6 Domino va primi in plus un sistem de navigatie si faruri de ceata LED.

Bulgarii au facut treaba buna, SUV-urile sunt bine asamblate, nu au fost zgomote in habitaclu desi masinile aveau peste 10.000 de km. In trei zile, am parcus cu Great Wall H6 in jur de 700 km, iar atmosfera a fost perfecta. Materialele sunt peste cele oferite de modele low-cost sau de volum si sunt bine prinse. M-am simtit foarte bine si ca pasager pe locurile din spate, unde bancheta 40:60 se poate lasa mai pe spate, precum in SUV-uri premium.

Great Wall H6 se conduce usor, se parcheaza usor, insa accelereaza destul de greu dupa 120 km/h, poate si pentru ca masinile au avut mereu 3-4 pasageri. Motorul diesel de 2 litri 143 CP pare alegerea perfecta, masina trage bine in depasiri si nu este zgomotoasa, mai ales in spate motorul nu se aude deloc. Incarcat, SUV-ul cu motor turbo pe benzina de 1,5 litri 143 CP este lipsit de vlaga, pare mai degraba un motor aspirat, fara turbina.

Cum arata fabrica Great Wall din Bulgaria

Cum arata fabrica Great Wall din Bulgaria

Cifrele de consum nu au fost mici, dar nici soferii nu au condus economic, iar masinile au avut 4 pasageri. Great Wall H6 diesel a avut un consum de 7,3 litri in afara orasului, iar cu propulsorul pe benzina consumul a fost in jur de 10 litri.

Citeste si:

Great Wall H6 este placut la drum lung, bine izolat fonic si preia frumos gropile, diferenta fata de masinile europene fiind ca SUV-ul chinezesc are o servodirectie foarte moale, de oras, ar fi trebuit sa fie ceva mai tare.

Portbagajul SUV-ului H6 este de 800/2.000 litri si poate fi impartit in doua printr-o etajera. Garantia pentru Great Wall H6 in Romania este de 3 ani sau 100.000 de km. Importator este Alexandros Motors, companie care reprezinta marca din 2006.

Date tehnice Great Wall H6
Lungime: 4640 mm
Latime: 1825 mm
Inaltime: 1745 mm
Ampatament: 2680 mm
Garda la sol: 18 cm
Rezervor: 58 l

Motor - common-rail turbo diesel

Capacitate: 1996 cc
Cai putere: 143 / 310 Nm
0-100 km/h: 11.2 s
Viteza maxima: 180 km/h
Consum mediu: 6.8 l/100 km

Motor pe benzina - 1.5 Turbo

Capacitate: 1497 cc
Cai puetere: 143 / 202 Nm
0-100 km/h: 11.2 - 11.4 s
Viteza maxima: 180 km/h
Consum mediu: 9.0 l/100 km