Wall-Street.ro: Cum a evoluat businessul anul acesta? Poate fi 2015 un an mai bun decat 2014?
Robert Vass: Piata se extinde si vedem o crestere pentru companiile de transporturi active, multe dintre acestea operand transporturi internationale. Scopul nostru este de a ne dezvolta in continuare anul acesta, iar rezultatele de pana acum ne arata ca suntem pe drumul cel bun. In Romania, am incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 175 milioane de euro. 2014 a fost un an de succes, Romania a aratat o crestere in domeniul transporturilor rutiere, numarul companiilor a crescut, iar pretul combustibilului a scazut in mod considerabil la sfarsitului anului, ceea ce a ajutat transportatorii la reducerea costurilor. De la lansarea operatiunilor noastre in Romania, in 2008, DKV a crescut constant pe piata.

Wall-Street.ro: Cum vedeti mediul economic din Romania?
Robert Vass: Consumul este in crestere si acest lucru poate fi vazut, de asemenea, si prin numarul mare de companii de transport nou infiintate. Cand ne gandim la economie, in general, si la transportul rutier, trebuie sa intelegem ca tot ceea ce cumparam de la raft, la un moment dat, a fost transportat pe sosea. Totul este legat intr-un fel sau altul de transportul rutier international si local. Gradul de dezvoltare a transportului rutier poate fi indicatorul starii economiei din perspectiva importurilor, exporturilor si, de asemenea, al consumului.

Wall-Street.ro: Exista antreprenori care spun ca in Romania o companie poate face mai multi bani decat in alte tari, cum ar fi Germania, de exemplu. Care este opinia dvs?
Robert Vass: Cred ca o astfel de afirmatie este imposibila, fiecare brand, produs sau serviciu are propria profitabilitate care depinde de multi factori. In opinia mea, cheia este de a intra si de a activa pe o piata, indiferent care, cu produsul potrivit la momentul potrivit, satisfacand nevoia clientilor si avand in vedere costurile din spate. Iar acest lucru poate fi pe piata din Germania, Franta, Romania sau Turcia.

Wall-Street.ro: Ce tendinte ati identificat in piata? S-a schimbat ceva in comportamentul clientilor?
Robert Vass:
Clientii sunt foarte constienti de cost si cauta in mod constant solutii de optimizare, cum ar fi recuperarea taxelor sau cardul DKV. Companiile de transport international nu sunt dispuse sa le ofere soferilor numerar pentru calatoriile mai lungi in strainatate, iar asta inseamna ca se indreapta catre cardurile de combustibil. In ultimii ani ne-am crescut considerabil portofoliul de clienti. Plecand de la nevoia lor de a optimiza costurile, clientii din Romania cauta, totodata, statii de combustibil cu cel mai bun pret, iar acest lucru il pot face folosind planificatorul de rute on-line DKV sau aplicatia DKV pentru smartphone-uri. Avand in vedere diferenta de pret dintre Romania si tarile invecinate, sunt din ce in ce mai multe situatii cand ei aleg sa alimenteze din afara tarii.

Wall-Street.ro: Care a fost cea mai mare provocare a anului acesta?
Robert Vass:
Lucram la o solutie pentru rambursarea accizei din Ungaria. Nu este deloc usor cu documentatia, dar ne dorim sa venim in intampinarea clientilor nostri.

Citeste si:

Wall-Street.ro: Cate locatii din Romania accepta DKV Card? Care este strategia pentru 2015-2016?
Robert Vass:
In prezent, avem aproximativ 330 de statii de carburanti cu acceptanta DKV, din reteaua partenerilor MOL, OMV, Lukoil, Smart Diesel, Gazprom sau Oscar Downstream si altii. Dezvoltarea retelei locale de parteneri este unul dintre scopurile noastre principale pentru urmatorii ani si reprezintauna dintre provocarile pietei din Romania. In lipsa unei infrastructuri de autostrazi, statiile de carburant sunt distribuite in toata tara, iar ca sa le oferim clientilor solutii eficiente trebuie sa dezvoltam o retea de mari dimensiuni. Vom continua sa ne extindem reteaua de acceptanta, pentru ale oferi clientilor solutii optime de alimentare cu combustibil, indiferent de zona in care isi desfasoara activitatea in tara.

Wall-Street.ro: Ce loc ocupa Romania in regiune dupa numarul de carduri DKV?
Robert Vass:
Avand in vedere provocarile infrastructurii rutiere din Romania, care nu beneficiaza de autostrazi, si reteaua cu puncte de acceptanta larg raspandita, de care este nevoie pentru a depasi acest inconvenient, nu ar fi relevant sa comparam reteaua locala cu cele din alte piete. In conditiile in care ne concentram in principal pe clientii cu activitate internationala, DKV le ofera peste 55.300 de puncte de acceptanta in intreaga Europa, cea mai mare retea cu parteneri independenti, multibrand, de pe continent. Ei se bucura de aceleasi servicii la fel ca toti clientii nostri: recuperare de TVA si de accize, taxe de drumuri decontatemai usor, servicii imbunatatite de administrare online, de facturielectronice si, desigur,de o selectie variata de servicii de intretinere si asistenta rutiera.

Wall-Street.ro: Ce produse de optimizare intentionati sa lansati in 2015-2016?
Robert Vass:
Anul acesta am lansat un serviciu complet nou de facturare si versiunea in limba romana a site-ului nostru. Desi pentru unele companii site-ul are doar un rol de comunicare, pentru DKV are si un rol functional, deosebit de important, deoarece gazduieste platforma de administrare online pentru clienti, unde acestia isi gestioneaza independent cardurile, cheltuielile, isi pot optimiza rutele folosind planificatoarele si pot gasi si cel mai bun pret la combustibil. Am introdus, de asemenea, posibilitatea de inregistrare pentru a putea plati noua taxa de drum pe care Belgia o va introduce anul viitor.

Wall-Street.ro: Care este cifra de afaceri estimata pentru anul acesta si care sunt rezultatele dupa primele sase luni ale anului?
Robert Vass:
Obiectivul nostru pentru acest an este de a ajunge la 190 de milioane de euro cifra de afaceri, ceea ce inseamna o crestere de 8,6% fata de anul trecut. Evolutia de pana acum ne arata ca suntem pe drumul cel bun.

DKV Euro Service Romania este parte a DKV Mobility Service Group, infiintat in Germania in urma cu 81 de ani si specializat in solutii inteligente pentru transportul rutier: carduri de combustibil, management de flota, recuperare de taxe si servicii de mentenanta. Anul trecut grupul a raportat o cifra de afaceri de 5,7 miliarde de euro si are in prezent peste 120.000 de clienti si 2,5 milioane de DKV Card si aparate DKV Box active in Europa.