Cu un plan destul de ambitios si cu idei de drumuri “suspendate” care sa faca legatura intre cele mai importante artere din Capitala, primarul Sorin Oprescu a reusit ca in mandatul sau de primar, de 7 ani, sa realizeze doar cateva proiecte majore de infrastructura, printre acestea numarandu-se Pasajul Basarab, Pasajul Mihai Bravu sau pasajul subteran pentru fluidizarea traficului din zona de Nord a Capitalei, inaugurat in urma cu doar cateva luni.

Bucurestiul arata in ultima vreme mai mult ca un santier in plin proces de reconstructie, importante artere de circulatie fiind blocate sau in care circulatia se realizeaza cu dificultate din cauza lucrarilor de anvergura derulate in oras.

1. Modernizarea Soselei Iancului: inca putin!

Lucrarile de modernizare derulate pe Soseaua Iancului din Capitala sunt poate unul dintre cele mai fierbinti puncte de pe harta investitiilor in infrastructura, fiind o zona extrem de populata a Bucurestiului, o artera care face legatura intre importante puncte din oras, soseaua Iancului asigurand conexiunea cu zona centrala a Capitalei, cat si cu obiective de interes ale zonei – asa cum este cazul stadionului National Arena sau a centrului comercial Mega Mall, inaugurat in primavara acestui an.

Lucrarile in ultima parte a proiectului inca sunt in plina desfasurare, asta dupa ce constructorul Tehnologica Radion, responsabil de lucrari, si-a anuntat intrarea in insolventa, lucru care a amanat modernizarea soselei din zona de Est a Capitalei.

In ciuda faptului ca la inceput de an proiectul era finalizat in proportie de 80%, iar lucrarile au avansat in prima jumatate a acestui an, este dificil de prognozat cand vom putea proiectul de pe Soseaua Iancului finalizat in totalitate. Constructorul inca lucreaza din plin pe santier, traficul in zona fiind zilnic un calvar pentru soferi.

Ca parte a proiectului de modernizare a soselei si de fluidizare a traficului, autoritatea contractanta (Primaria Capitalei) si executantul proiectului (Tehnologica Radion) au convenit inca din debutul lucrarilor ca linia de tramvai sa fie inaltata cu cativa centimetri, statiile de autobuz precum si cele de tramvai sa fie dotate de copertine, iar circulatia auto va ramane pe doua benzi pe fiecare sens, in asa fel incat parcarea sa fie interzisa, aceasta fiind mutata pe zonele secundare si strazi laturalnice.

Totodata, artera va beneficia si de un sistem inteligent de management al traficului, urmand ca in acest fel sa fie introduse semafoare inteligente, care vor avea rolul de a fluidiza traficului in functie de trafic.

2. Lucrarile de modernizare pe Soseaua Pantelimon, departe de a se finaliza

O data cu demararea lucrarilor pe Soseaua Iancului s-a avut in vedere continuarea acestora si spre zona Pantelimon, un proiect care insa se afla intr-un stadiu de finalizare mult mai redus.

Conform datelor Primariei Capitalei, lucrarile de modernizare de pe Soseaua Pantelimon din Capitala vor presupune largirea circulatiei de mers pe trei benzi, constructia de alveole pentru autobuze, continuarea procesului de modernizare a statiilor RATB prin introducerea de statii cu copertine, precum si eliminarea posibilitatii soferilor de a stationa pe intreaga lungime a soselei, cele trei benzi urmand sa fie destinate exclusiv circulatiei auto.

Lucrarile de modernizare de pe soseaua Pantelimon se afla cu mult in spatele celor de pe Soseaua Iancului.

3. Pasajul subteran de la Piata Sudului, un chin pentru soferi

Pasajul subteran de la Piata Sudului, considerat drept cel mai costisitor cu bani europeni al Primariei Capitalei, se afla deja in intarziere de o jumatate de an, existand riscul ca lucrarile sa nu poata fi terminate pana la 31 decembrie, ceea ce ar insemna ca Primaria risca sa piarda banii de la Uniunea Europeana, fiind vorba totusi despre 28 de milioane de euro.

Cum este greu de crezut ca in numai 4 luni constructorul si autoritatile locale vor reusi sa mareasca ritmul lucrarilor si sa finalizeze proiectul, Primaria Capitalei va fi nevoita sa achite 40% din valoarea totala a proiectului, reprezentand peste 12 milioane de euro, noteaza Digi24.ro.

Citeste si:

Surprinzator sau nu, Primaria nu a invinovatit constructorul pentru intarzieri, ci fapul ca in zona in care se deruleaza constructiile se afla mai multe cabluri care nu figurau pana in prezent in planurile din subteran.

Soferii se plang ca din luna septembrie traficul in aceasta zona va fi unul “infernal”.

Pasajul de la Piata Sudului va avea o lungime de 356 de metri si va fi realizat pe directia Calea Vacaresti - strada Nitu Vasile.

4. Modernizarea strazii Liviu Rebreanu din cartierul Titan: blocata in exproprieri

In sectorul 3 al Capitalei, mai precis pe strada Liviu Rebreanu din cartierul Titan, asocierea Euroconstruct Trading 98 – PA&CO International deruleaza lucrari de reabilitare a liniei de tramvai, a suprafetei carosabile, spatiilor pietonale si a parcarilor.

Lucrarile pe strada Liviu Rebreanu au fost impartite in doua segmente, primul dintre acestea, portiunea intre Piata Ramnicu Sarat (bd. Camil Ressu) si intersectia strazii Liviu Rebreanu cu bulevardul Nicolae Grigorescu, fiind finalizat in 2013. In primavara anului trecut, asocierea firmelor de constructii a demarat lucrarile la cel de-al doilea segment al lucrarii, si in acest caz lucrarile fiind inca in plin proces de desfasurare, din cauza mai multor exproprieri care au loc in aceasta perioada in zona.

Lucrarile de modernizare a arterei au inceput inca din 2011, cand s-au scos sinele vechi de tramvai, iar pe timpul iernii anului 2012, cand lucrarile au avansat, carosabilul a ramas decopertat si s-a umplut de gropi, fiind un cosmar pentru soferii care circulau in zona. Pentru proiectul de reabilitare a sistemului rutier si a liniei de tramvai pe bulevardul Liviu Rebreanu, Primaria Capitalei are prevazut in cursul anului trecut un buget de 56 milioane de lei.

Desi initial se estima ca lucrarile de reabilitare ale strazii ar urma sa se incheie pana la finalul anului trecut, intregul proces de expropieri a fortat Primaria Capitalei sa scoata din buzunar peste un milion de euro.

Din pacate nici pana in acest moment nu exista o data estimata de finalizare a sa, aproximativ o treime din lucrare fiind in plin santier.

5. Metroul Drumul Taberei, in grafic pentru a fi finalizat?

Lucrarile la Magistrala 5 de metrou sunt inca in plina desfasurare in zona Drumul Taberei si Eroilor, estimarea constructorului liniei de metrou fiind aceea ca proiectul va fi dat in curs in partea a doua a anului viitor.

Magistrala 5 de metrou este una dintre cele mai de anvergura lucrari ale Capitalei inceputa in ultimii ani, un proiect care va face legatura intre cartierul Drumul Tarberei si zona Eroilor si, mai departe, spre cartierul Pantelimon.

Conform datelor Metrorex, in momentul de fata lucrarile sunt realizate in proportie de 72%, tronsonul dintre Raul Doamnei – Eroilor 2 urmand sa fie dat in folosinta la finele anului viitor.